FAMILY SUNGAI PELEK VS SUNGAI MANGGIS



Assalamualaikum Dan Selamat Pagi...


Hai reader semua....

Cerita raya lagi... jangan Bosan baca kisah Syawal Bonde yea... Tahun ni Bonde beraya di Kampung Bonde dahulu di Sungai Pelek, Sepang seperti kebiasaanya selepas solat hari raya dan melawat pusara arwah mak dan ayah baru Bonde gerak balik ke Kampung Kanda di Sungai Manggis, Banting.

Memang menjadi kebiasaan setiap tahun macam tu... lagi pon jarak Kampung kami xlah jauh mana... lebih kurang 30-45 minit sahaja dah boleh sampai...

Family Di Kampung Sungai Pelek. Raya bersama Kak Long, Anak Kak Long ada 5 orang tapi Abby dengan Teha tak dapat beraya kene keje pagi syawal... jadi sambutan raya pagi ni tak cukup korum.

Adik beradik Bonde ada 6 orang semuanya... biasanya yang lain beraya dirumah mentua dahulu... selesai barulah diorang beraya bersama Kak Long pula. Alhamdulillah adik beradik kami tak duduk jauh semua masih dalam selangor lagi... walau dekat kadang-kadang masih tak sempat jumpa sebab akan bertukar shift berayanya...

FAMILY SUNGAI PELEK VS SUNGAI MANGGIS

FAMILY SUNGAI PELEK

Foto Ayah Bonda.

Dalam gambar :
CD, Bonde, Kanda, 
Bang Long, Kak Long, Mirul
Atin dan Kakak

FAMILY SUNGAI MANGGIS

Family Kanda ada 5 orang adik beradik, tapi tetap tak cukup korum jugaklah... sebab adik ke 4 Kanda berada belah suaminya dahulu, May be petang nanti baru jumpa.

Sini dapat berkumpul ramai sebab masing-masing dah beraya di sebelah mentua dan... semuanya masih duduk dalam Negeri Selangor cuma daerah berlainan sahaja.

Foto Ayah Bonda.

Dalam Gambar :
Family Along, Family Angah, 
Family Alang (Family Bonde) :) dan Family ucu...


~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

2 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.