Jus Endon Jamu Untuk Kesihatan Dalaman Wanita



Jus Endon Jamu Untuk Kesihatan Dalaman Wanita


Masalah Hormon Tidak Stabil

Memandang umur yang telah meningkat 40 an, Bonde kebelakangan ini mengalami Masalah Hormon Tidak Stabil.  Sejak kebelakangan ini masalah ini sering terjadi iaitu haid tidak teratur.  

Bonde ke klinik pakar, untuk mendapatkan rawatan pakar sakit puan sebelum ini, Doktor maklumkan haid Bonde tidak teratur kerana berpunca dari masalah hormon.

Doktor memaklumkan punca masalah hormon ini tidak stabil kerana berat badan yang tidak ideal.  ( tidak dinafikan perkara ini memang betul puas diet tapi tidak menjadi... diet selalu gagal)

Masalah hormon ini akan menyebabkan pelbagai masalah yang akan terjadi seperti :

1. Haid tak datang (Darah haid tidak datang tempoh yang sangat lama tiga bulan hingga enam bulan)

2. Haid datang terlalu lama (Darah haid tak berhenti lebih enam bulan) 

3. Haid tidak lancar (Darah haid keluar dengan banyak, berketul-ketul dan berbau busuk)

Disebabkan terjadinya masalah diatas, kesihatan Bonde tak menentu, tiba-tiba jadi resah, sukar tidur malam, mengalami mood yang tidak menentu (mood berubah-ubah cepat marah, kemurungan) cepat marah dan stress.

Jika masalah ini tidak dibendung, ianya akan menjadi tidak baik untuk badan Bonde dan kesihatan akan merosot.  

Bonde berusaha untuk baik  dan mencuba pelbagai rawatan moden dan juga tradisional.

Bonde tertarik dengan satu produk iaitu Jus Endon, Ramai pengguna telah menggunakannya, Jus Endon ini sangat bagus untuk kesihatan dalaman dan luaran wanita .


Stok Jus Endon

11 Kebaikan Jus Endon (250 ML)

1. Awet Muda

Awet Muda

2. Menaikkan Seri Muka
3. Memberi Tenaga Dalaman
4. Memantapkan Vagina Wanita
5. Mengurangkan Senggugut

Mengurangkan Keputihan

6. Mengurangkan Keputihan
7. Menegangkan Payudara

Menegangkan Payudara

8. Memperbetulkan Kitaran Haid
9. Meningkatkan Imunisasi Badan
10. Menstabilkan Hormon
11. Menghilangkan Bau Badan

Siapa Yang Boleh Minum Jus Endon?

Wanita dah berkahwin dan belum berkahwin
Ibu menyusu badan
Ibu berpantang selepas dua minggu

Remaja 16 tahun ke atas

Cara Penggunaan :
Ambil 10ml 2 kali sehari sekurang kurangnya 30 minit sebelum sarapan dan tidur.
Gunakan sudu plastik

Bahan-Bahan Dalam Jus Endon:

Jus Delima Madu Air Mawar Manjakani Acerolla Ceri Pueraria Mirifica Senna Stevia Akar Serapat Ubi Bit Merah Goji Beri Buah Tin Sireh


@bonde_aisheteru Rasa yang sedap, masam dan manis. Bertenaga segera selepas minum. Menggunakan 100% bahan semulajadi asli, tiada bahan pengawet. #jusendon #wanita #kesihatanwanitaluardalam #kesihatanwanita KELEBIHAN JUS ENDON(250 ML) ✅ Awet Muda ✅ Menaikkan Seri Muka ✅Memberi Tenaga Dalaman ✅ Memantapkan Vagina Wanita ✅ Mengurangkan Senggugut ✅ Mengurangkan Keputihan ✅ Menegangkan Payudara ✅ Memperbetulkan Kitaran Haid ✅ Meningkatkan Imunisasi Badan ✅ Menstabilkan Hormon ✅ Menghilangkan Bau Badan SIAPA YANG BOLEH MINUM JUS ENDON? ✅ Wanita dah berkahwin & belum berkahwin ✅ Ibu menyusu badan ✅ Ibu berpantang selepas dua minggu ✅ Remaja 16 tahun ke atas Cara minum : ✅ Ambil 10ml 2 kali sehari sekurang kurangnya 30 minit sebelum sarapan & tidur. ✅ Gunakan sudu plastik Bahan2 dalam Jus Endon: ✅ Jus Delima ✅ Madu ✅ Air Mawar ✅ Manjakani ✅ Acerolla Ceri ✅ Pueraria Mirifica ✅ Senna ✅ Stevia ✅ Akar Serapat ✅ Ubi Bit Merah ✅ Goji Beri ✅ Buah Tin ✅ Sireh #CapCut ♬ Dj Minang Dayung Dayung Viral - Ghina Mei


Bonde nak maklumkan disini dimana Jus Endon dihasilkan dari bahan-bahan yang baik untuk kesihatan dan mempunyai kelebihan tersendiri seperti dibawah :

Buah Delima  

Buah delima sangat lahh terkenal dengan kebaikan serta khasiatnya. Terutama untuk wanita. Manfaat daripada delima dalam jus endon ini ia dapat meningkatkan prestasi seksual dan kesuburan. Ia berikutan kandungan antioksidan, zat dalam mengendalikan radikal bebas yang menyebabkan tekanan oksidatif. Tekanan oksidatif ini memang dikaitkan dengan disfungsi sperma dan penurunan kesuburan pada wanita. 

SEBAB TU PENTING RAMUAN DELIMA DALAM JUS ENDON Buah delima juga terbukti mengurangi tanda-tanda penuaan dan dapat membantu mencegah hiperpigementasi atau bintik-binti hitam pada kulit wajah. Amalkan jus Endon untuk kekal awet muda.

Madu 

Madu ni adalah benda yang paling benci oleh wanita. Pantang sebut saja pasti akan ada pergaduhan. Tapi Madu dalam Jus endon ini akan buat wanita yang dah berkahwin akan rasa semakin disayangi suami mereka. 

Kandungan flavonoid yang terdapat pada madu iaitu kandungan antioksidan yang membantu anda dalam mengurangi risiko jenis kanser dan penyakit jantung. Termasuk kanser payudara dan serviks yang sering menyerang wanita.

Kandungan antibakteria yang dihasilkan oleh madu akan membantu anda dalam mengurangi dan mencegah adanya keputihan yang disebabkan oleh bakteri dan Kulat. 

Madu dijadikan ramuan Jus Endon kerana madu adalah manisan semulajadi yang banyak khasiat untuk pengubatan & kecantikan.

Air Mawar

air mawar telah digunakan selama ribuan tahun sebagai ramuan tradisional untuk produk kecantikan. Air mawar memang sinonim digunakan untuk kesihatan dan rawatan bagi wanita. Banyak khasiat yang di hasilkannya. 

Air mawar mengandungi bahan antiseptic dan antibacteria yang menjaga kulit dari proses iritasi. 

Selain berbau harum, air mawar didalam Jus endon boleh menaikkan energy anda sebagai seorang wanita dan mencegah bau badan disamping sangat berkesan untuk Masalah kulit berjerawat. Hanya minum Jus Endon kulit bersih dan badan berbau harum. 

Kandungan vitamin C dalam air mawar adalah 8 kali lebih banyak dari vitamin C biasa.

Manjakani

Kajian menunjukkan bahawa manjakani boleh digunakan untuk merawat jangkitan vagina, merawat keradangan serviks dan mengetatkan vagina selain meningkatkan cecair faraj sekaligus mengurangkan masalah kekeringan pada faraj wanita. 

Manjakani didalam ramuan jus endon sangat bagus untuk mengatasi keputihan kerana mengandungi elemen estringent yang membasmi bakteria penyebab keputihan. 

Manjakani mempunyai sifat menegangkan otot-otot dan memperbaiki payudara yang kendur. Semuanya terdapat dalam ramuan Jus Endon.

Acerolla Ceri

Antara yang penting dalam ramuan Jus Endon ni terdapatnya Buah yang sangat kaya dengan antioksidan iaitu Acerolla Ceri.

Berperanan sebagai antioksidan yang dapat membantu mencegah kerosakan sel- sel tubuh akibat radikal bebas dan penyakit tertentu kerana terdapat Vitamin A dan Vitamin C di dalamnya.

Meningkatkan keanjalan kulit kerana Vitamin yang terdapat dalam cerry ini membantu meningkatkan keinginan seksual seseorang.

Pueraria Mirifica


Ramuan terbaik dalam Jus endon Pueraria Mirifica , Ia berfungsi untuk menambah tisu-tisu lemak di sekitar kawasan payudara(membesarkan). Ia juga membantu dalam menyokong kolagen yang memberikan bentuk yang cantik dan anjal secara semulajadi. Pueraria Mirifica juga dapat memberi bentuk badan yang sempurna terutama pada bahagian payudara dan pinggul. 

Antara simptom menopause yang biasa wanita rasakan seperti bahang panas, faraj kering, kegatalan pada alat sulit dan haid tak teratur. Setiap wanita memerlukan hormon estrogen. Ia membentuk sistem peranakan dan menjaga kesihatan seksual wanita. Apabila usia meningkat, hormon ini semakin berkurang penyebab menopause bagi wanita. 

Jus endon kaya dengan fitoestrogen yang membantu kurangkan risiko menopause

Daun Senna

Khasiat utama Daun Senna didalam jus endon ini adalah menyelesaikan masalah sembelit. Daun Senna mempunyai sebatian dipanggil sennosides, yang merangsang pengecutan otot pada usus. Pengecutan otot akan membantu pergerakan najis melalui usus dan melegakan masalah sembelit. 

Mempunyai enzim semulajadi yang membantu dalam mengawal rembesan jus gastrik dalam perut. Amalkan jus endon ni bukan sahaja bantu proses penghadaman tapi tak ada lagi masalah gastrik.

Stevia 

Ekstrak Stevia didalam jus endon memberi kesan yang baik terhadap kesihatan, termasuk mengurangkan tekanan darah tinggi, mengurangkan paras gula dalam darah, tidak merosakkan gigi & Mengelakkan obesiti kerana stevia bebas dari kolestrol dan kalori.

Memberikan tahap tenaga yang berpanjangan dan kuat. Stevia bukanlah gula berlebihan yang bertukar menjadi karbohidrat dan lemak. 

Stevia berfungsi sebagai kalsium. Antara kebaikan lain jus endon ia dapat menguatkan rambut dan kuku.

Akar Serapat 

Akar Serapat antara ramuan wajib di dalam jus endon Ramai wanita yang sukakan ketegangan ( tegangkan payudara dan dinding faraj) akan terus amalkan jus endon ini. Akar serapat ini memperbaiki dan menegangkan tisu faraj & meningkatkan sistem kemutan. 

Herba ni juga membantu mengukuhkan otot dan sendi, di samping mengatasi kekejangan otot rahim dan kelesuan ketika haid. 

Herba yang terdapat dalam jus endon ini mampu membantu melancarkan peredaran darah untuk meningkatkan kadar oksigen sekali gus meningkatkan tenaga.

Ubi Bit Merah

Ubi Bit Merah amat kaya dengan kandungan antioksidan, dan berupaya membunuh sel kanser dan mengurangkan risiko kanser serta memperkuatkan sistem peredaran darah. Ubi bit kaya kalsium. Kita tahu tulang dan gigi mustahil untuk jadi kuat tanpa mineral ini. 

Pengambilan ubi bit juga dikatakan baik untuk kulit kerana ia dikatakan mampu mencegah kanser kulit. Untuk wanita yang amalkan jus endon ramuan ubit bit berperanan dalam pembentukan kolagen dan mengelakkan masalah kulit kering. 

UBI BIT MERAH Rendah kalori dan tinggi fiber. SANGAT BAGUS UNTUK KIKIS LEMAK PERUT

Goji Berry

Goji Berry juga berkhasiat dalam membantu melambatkan penuaan atau bersifat antipenuaan. Goji berry juga sering digunakan dalam perubatan cina terutamanya untuk membantu meningkatkan kesuburan lelaki dan perempuan. Hal ini kerana, buah ini kaya dengan pelbagai kandungan yang berkhasiat seperti antioksidan, vitamin A, vitamin C, kalsium, zat besi dan asid amino. 

Bagi yang ada masalah penglihatan mata disebabkan peningkatan umur boleh amalkan jus endon kerana goji berry kemampuan untuk melindungi mata dari rabun disebabkan Kandungan antioksidan zeaxanthin yang tinggi membantu menghentikan kerosakan sel akibat sinar UV. 

Ia juga baik untuk membantu menguatkan sistem imun (sistem pertahanan) badan daripada sebarang jangkitan.

Buah Tin

Ramuan paling berharga adalah Buah Tin. Antara buah yang disebut didalam Al-quran. Buah Tin dalam Jus Endon ni mampu Mencegah daripada kanser payudara dan melindungi wanita yang sudah menopause dari risiko barah payudara. Buah Tin juga baik untuk kulit. 

Buah ini boleh mencegah kedutan pada kulit. Dalam satu kajian terhadap jamu yang mengandungi ekstrak Buah Tin mendapati ekstrak Buah Tin ini boleh mengurangkan kehilangan air melalui kulit, dan sebum kulit. Ia juga tinggi dengan kalsium, zat besi, potassium, dan zink yang sangat diperlukan selepas ibu bersalin. 

Buah Tin yang terdapat dalam Jus Endon ini merupakan sumber serat terbaik untuk membantu proses penghadaman manusia dan memberikan rasa kenyang dalam tempoh yang panjang.

Daun Sirih

Sireh bagus untuk wanita. Nenek kita dulu suka makan sireh ni. Ramuan sireh didalam jus endon ini akan bantu kakak yang ada masalah keputihan, & kegatalan di kawasan faraj. 

Ia popular dalam kalangan wanita digunakan sebagai pembersih faraj disebakan kandungan anti-kuman pada daun sirih. 

Sirih ternyata juga dapat merapatkan daerah miss V dan membuat miss V menjadi lebih ketat. Sireh ini juga akan mengurangkan bau badan kerana ia dapat meneutralkan bau badan, bau mulut, bau bahagian alat sulit yang tidak menyenangkan.

Review Bonde Produk Jus Endon

Bonde sangat sukakan Rasa Jus Endon ni,  Kalau anda nak tahu... Jus Endon ni sangat sedap rasanya tidak pahit langsung tau!  Selalu kalau kata jamu sahaja mesti tak semua tertarik nak mencuba takut rasa pahit! 

Tapi beza tau, Jus Endon ni, sedap sangat! rasanya seperti minum Jus Delima. Bonde minum dua sudu sehari pagi dan juga malam.

Apa yang Bonde rasanya setelah amalkan Jus Delima ini adalah:

Kitaran haid Bonde terasa lancar.  (Haid tidak tersekat seperti selalu...)

Masalah sengugut juga berkurangan. (Sebelum ni mood kelaut kalau setiap kali datang haid sengugut tu kena baring sahaja)

Bonde akan terus mengamalkan Jus Endon ini dan akan pantau kitaran haid jadi normal(InsyaAllah).  Moga haid dan datang mengikut masa yang ditetapkan.

Recommended!

Bonde sarankan anda yang ada masalah haid, sengugut ketika haid, masalah hormon tidak stabil untuk cuba Jus Endon nih.  Mana tahu ianya membantu memulihkan sakit yang anda alami sebelum ini.


Rasa lebih Bertenaga

Jika anda berminat nak mencuba Jus Endon anda boleh dapatkan di link shopee dibawah :


Info Berkaitan : 

Kebaikan Mengambil Pil Perancang


~Bonde Senyum Riang~

Catat Ulasan

17 Ulasan

  1. wah..bagus ni untuk kesihatan wanita..:)

    BalasPadam
  2. Kena cuba Jus Endon ni nampak menarik pula bila baca kebaikan produk ni

    BalasPadam
  3. tgk isi kandungannya mmg bagus utk kesihatan wanita ni

    BalasPadam
  4. mesti best masam- masam manis kan...kalau pahit susah nak telan

    BalasPadam
  5. Saya sebagai wanita yang berumur 30an pun risau kalau hormon terganggu sbb nnt emosi pun terkesan

    BalasPadam
  6. bila ada manjakani kandungan dia memang tak perlu dpertikai.. memang superb untuk wanita

    BalasPadam
  7. Terima kasih Bonde infonya. Packaging Jus Endon ni comel je, bawa masuk dalam beg pun muat.

    BalasPadam
  8. Masalah hormon ni memang kerap dihadapai oleh kaum wanita. Terima kasih kongsi info tentang produk ini.

    BalasPadam
  9. Menariknya tengok ingredient dalam Jus Endon ni, bahan2nya bagus untuk dalaman wanita. Tq share Bonde

    BalasPadam
  10. Ohh wowo....didn't know about jus endon until reading about it from your story here. I'm learnt it & gonna check out more for my health. Cheers Siennylovesdrawing

    BalasPadam
  11. wah..makan jamu ni insya Allah selalunya sihat luaran dan dalaman.. tq sharing bonde! Bahan-bahan pun boleh tahan khasiatnya tu

    BalasPadam
  12. Untuk atasi masalah senggugut tu yang best. Boleh share info untuk anak dara sis yg srting alami masalah ni

    BalasPadam
  13. Boleh cuba Jus Endon yang diberitahu ini. Bagus untuk kesihatan dalaman wanita terutama macam saya yang dah berusia lewat 40an

    BalasPadam
  14. bagus amalkan jamu ni.. ita pun dah lama tak minum atau makan jamu

    BalasPadam
  15. First time she jus Endon, tapi best kalau mmg boleh betulkan kitaran haid. Boleh stress kan kalau haid dtg x menentu. Mesti sedap ni since ada buah delima, and bahan2 lain pun semua menarik.

    BalasPadam
  16. Kak Sue pun dah cuba Jus Endon nie, sedap tak pahit pun..

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.