Alchemy Of Souls Musim 2



Minggu lepas semua menghitung hari menunggu hujung minggu untuk menonton episod baru musim kedua.


Alchemy Of Souls Musim 2

Semak kembali...

Alchemy Of Souls Musim pertama, menceritakan kisah tentang sebuah negara yang bernama Daeho yang tidak wujud dalam sejarah atau pada peta, ia adalah mengenai cinta dan pertumbuhan ahli sihir muda ketika mereka mengatasi nasib mereka yang berpintal kerana mantra sihir terlarang yang dikenali sebagai "alkimia jiwa", yang membolehkan jiwa untuk bertukar badan. (pemindah roh)



Seorang ahli sihir yang berkuasa dalam tubuh seorang wanita buta bertemu dengan seorang lelaki daripada keluarga berprestij, yang mahu bantuannya untuk mengubah nasibnya.


Bagi anda yang belum menonton episod musim pertama, saya sarankan anda tonton dahulu untuk faham dengan jelas tentang drama nih.  Anda boleh tuntun di netflix.

Episod baru Musim kedua akan ditayangkan setiap hari Sabtu dan Ahad. Jadi cepat-cepat maraton drama nih.

Musim 1 : Ada sebanyak 20 episod


Kisah pembunuh upahan elit bernama Naksu, yang jiwanya secara tidak sengaja terperangkap di dalam tubuh lemah Mu Deok—hamba Jang Uk daripada keluarga ahli sihir yang berkuasa dan mulia di negara itu. 

Tuan muda Keluarga Jang, Jang Uk, menyimpan rahsia gelap tentang kelahirannya yang memalukan. Dia mahu pembunuh yang hebat itu membantu mengubah nasibnya. 

Dan dengan terperangkapnya Mu Deok didalam rumah Jang Uk, selepas Mu Deok ingin melepaskan dirinya dengan mengunakan ekor ketam, Jang Uk dapat membaca gerak geri mata Mu Deok dan  terbaca langkah 'Tansu" iaitu cara pergerakkan Mu Deok sama seperti dalam buku beliau pelajari, terus Jang Uk ingin mendekati Mu Deok untuk berguru ilmu mempertahankan diri.




Jang Uk kembali dari kematian, dan tiga tahun kemudian, kisah para penyihir kembali terungkap. Jang Uk menjadi pemburu para pengubah jiwa ketika seorang wanita muda, seorang tahanan di rumahnya sendiri, meminta bantuannya untuk mendapatkan kembali kebebasannya.



Detail Drama:

Also Known As: Alchemy of Souls: Part 2 

Screenwriter: Hong Jung Eun, Hong Mi Ran

Director: Park Joon Hwa

Genre: Action, Historical, Romance, Fantasy

Negara: South Korea

Jumlah Episode: 10

Aired: Dec 10, 2022 – Jan 8, 2023

Aired On: Saturday, Sunday

Original Network: Netflix, tvN

Durasi per EPS: 1 hr. 10 min.

Pelakon Utama:

Lee Jae Wook sebagai Jang Uk

Go Yoon Jung sebagai Naksu / Cho Yeong

Hwang Min Hyun sebagai Seo Yul

Shin Seung Ho sebagai Go Won

Yoo Joon Sang sebagai Park Jin

Oh Na Ra sebagai Kim Do Ju



Alchemy of Souls - Light and Shadow


Episod pertama sangat berat untuk ditonton. Masing-masing melopong depan TV sebab nak ingat balik watak-watak pelakon pada Musim Pertama.

Nampaknya sepanjang episod itu penuh dengan kesedihan.  tertanya-tanya siapakah Jin Beo Yin

Setiap watak dalam cerita itu seolah-olah menanggung kesedihan yang besar yang dibawa oleh insiden mengerikan tiga tahun lalu yang benar-benar mengubah siapa mereka dalam musim pertama.

Jang Uk menjadi seorang penyendiri menjalani hidupnya memburu dan membunuh pemindah roh yang membatu.

Hubungannya dengan keluarganya dan orang lain jadi jauh, kerana mereka akan jatuh sakit dengan ada kuasanya (batu ais) , sehingga orang mengelak untuk mendekati apabila dia muncul.

Kisah cinta comel Park Dang Gu dan Jin Cho Yeon bertukar menjadi rasa jijik. Cho Yeon menyalahkan Dang Gu kerana tidak dapat melindungi bapanya daripada serangan gila Mu Deok.

Keperibadian sebenar Naksu membuatkan penonton terlalu memikirkan dan menganalisis apa yang berlaku!

Siapa dia sebenarnya?

Di mana Naksu sebenar?

Adakah dia Bu Yeon yang sebenar?

begitu banyak soalan dan ramalan Bonde pun sama  tidak sabar untuk mengetahui jawapannya

Pasti tak boleh move on dari rasa teringin nak tahu bagi yang anda yang telah menonton dari episod 1.


Muka berbeza tapi ORANG SAMA dia naksu/yeong (jiwa) tetapi dengan amnesia, saya benci nama jin kerana membuatkan dia percaya dia buyeon, tetapi satu perkara yang saya ingin tahu ialah apa yang berlaku kepada tubuh buyeon? dan macam mana jinyowon dapat mayat naksu?

Teori Tentang Alchemy Of Souls Musim Kedua


1. Kemungkinan ingatan Naksu hilang (Berdasarkan episod terakhirnya, dia kelihatan keliru dan hilang daripada kembali kepada Jang Uk, dia bertanya mengapa dia berada di kubur pengubah jiwa tetapi juga berasa lega kerana dia tidak lagi mendengar loceng berdering di telinganya dan juga penggoda) 
-babak ini dalam Episod pertama musim kedua

2. Jang Uk menyiasat apa yang berlaku kepada Mu Doek / Naksu, membunuh semua perubah jiwa yang tinggal Jin Mu telah cipta sebagai tanda membalas dendam atas apa yang berlaku kepada Mudeuk/Naksu. Seperti apakah dia menjadi liar apabila dia tahu bahawa dia tinggal di dalam badan paderi wanita yang berkuasa 

-Ia disebut dalam Episod 20 oleh Master Lee tetapi tidak tahu siapa tubuh asalnya.

3. Kemungkinan kematian Seo Yul (kerana cacing di dalam badannya).

4. Bu Yeon (Jung So Min) menunjukkan dia akan bersatu semula dengan ibunya.

5. Jin Cho Yeon, seperti yang anda lihat dia dalam Musim pertama dia sangat comel dan penggoda Dang Gu untuk menjadi isterinya.

Pada musim ini, Jin Choyeon berpisah dengan Dang Gu kerana beranggapan Dang Gu tidak berusaha bersungguh-sungguh selamatkan bapanya semasa diserang Mu Deok dalam episod yang lepas.

Selepas Bu Yeon bertemu semula dengan ibunya, Cho Yeon tidak gembira melihatnya kerana muka Mu Deok / Buyeon itulah yang dilihatnya yang membunuh bapanya. 

Jadi berdasarkan penggoda, sebab itu Cho Yeon meninggalkan Jinyowon dan memutuskan untuk bertemu Dang Gu dan tinggal bersamanya kerana dia tidak sanggup melihat wajah kakaknya Buyeon di rumah mereka (sebab mengapa Buyeon tidak akan mendapat pendedahan sebanyak itu pada musim akan datang) .

Itu sahaja buat masa ini, kerana mereka hanya menunjukkan sekilas perubahan watak pada musim kedua yang akan datang.

Adakah diakhir episod pengakhiran ialah Naksu yang akan membunuh Jin Mu. Berdasarkan garis ikoniknya dalam Episod 1.

Kerana bayangkan, Naksu adalah ciptaan terhebatnya. Dia tidak pernah menyangka bahawa Naksu akan membesar sebagai pembunuh sihir yang kuat apabila dia sudah menguasai Jipsu, Ryusu dan Chisu pada usia yang begitu muda kerana dia hanya merancang untuk melatihnya dan menggunakan rancangan jahatnya.

Tiga bulan memang penantian yang lama tetapi drama ini tidak akan mengecewakan. 

Moga menjadi pengakhiran yang bahagia

Antara teori dan ramalan untuk 10 episod terakhir Alchemy Of Souls Musim Kedua, kita sama-sama tunggu dan lihat apakah betul teori tersebut dan ada persamaannya.  Selamat menonton semua...


 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

2 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.