Resepi Lempeng Nasi Ala Korea



Resepi Lempeng Nasi Ala Korea Assalamualaikum dan Selamat Petang, Hai reader semua, musim PKPB yang lalu Bonde memang hari-hari masak dekat rumah sehingga tak tahu nak masak apa? lauk habis nasi banyak berlebihan... nak buat nasi goreng pun dah tak lalu nak makan... dah ulang-ulang resepi nasi goreng yang sama.

Resepi Lempeng Nasi Ala Korea




Resepi Lempeng Nasi Ala Korea

Bahan-bahan

Nasi 2 cawan

Tepung 1 Cawan 

Telur 1 biji

2 pcs hotdog di potong dadu

Daun bawang dihiris

sedikit garam

sedikit lada sulah

kiup ayam maggi

sedikit air

Cara-cara Memasak


buat bancuhan sama macam nak buat cucur bawang tu tapi air tu masukkan sikit-sikit jangan letak banyak nanti bancuhan jadi cair.

masukkan semua bahan lepas tu kacau-kacau bagi adunan pekat , likat dan rata.

gunakan kuali tidak melekat, titiskan minyak leperkan adunan diatas kuali seperti bentuk pan cake


terbalik- terbalikkan adunan hingga garing ulang sampai habis

lepas tu angkat, makan dengan sos Korea adabi sedap, terangkat beb... trylah



Selamat Mencuba ...



 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Excellent information Providing by your Article, thank you for taking the time to share with us such a nice article. Amazing insight you have on this, it's nice to find a website that details so much information about different artists. Investmango goal is to offer unique and specialized services to our clients and in return create a long-lasting working relationship. We provide the Best Ace Golfshire and 2/3/4 BHK Flats, Apartments, Penthouse, Corporate Properties, Commercial Properties in Noida, Greater Noida West, Delhi NCR with Great Discount and Deals. Learn more about from Investmango website. visit call now :- +918076042671

    BalasPadam
  2. menarik idea ni. xpernah lg buat. selalu mak kite dia buat cucur guna nasi tp nasi tu diblender macam gantikan dengan tepung

    BalasPadam
  3. tengok pun dah boleh agak rasanya sedap :D

    BalasPadam
  4. wah menarik idea ni. boleh cuba. tq for sharing :)

    BalasPadam
  5. a great idea ni.
    aida nampak ia sgt kreatif.
    then, baru tau ada adabi sos korea tu, bonde.
    tak pernah plak ternampak kat kedai yg biasa beli brg dapur tu.
    menarik ni. anak2 suka makan ayam korea tu.

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.