10 WISHLIST TOP ALTHEA PRODUCT BONDE DREAM



Assalamualaikum dan Selamat Petang... Hai reader semua.. Sejak menjadi sebahagian daripada Althea Angels ni Bonde sangat rasa bertuah sekali, kerana boleh dikatakan setiap masa terima update melalui email dari Althea yang memberi tahu tentang produk terbaru di laman web mereka dan promosi harga yang sangat menarik kepada ahli Althea Angels.

Kali ini sakan Bonde dan Cik Fatin survey product Top Althea.  Maklumlah remaja macam Cik Fatin ni lebih update bab makeup nih.. zaman moden la ni senang sangat nak tahu info just guna google search sahaja dapatlah maklumat dekat enjin carian tu nanti.

Selalunya Bonde dengan Cik Fatin ni memang sangat teruja nak cuba product baharu dan nak-nak product kecantikan K-Beauty.  Memang terus bersemangat 101 % gitu (terlebih 1 persen Ha ha ha) bila anak dan Bondenya bergabung meletop jadinya!

Jadi sambil-sambil kami borak pasal kecantikan wanita Korea dan sambil tu... kami dok klik-klik dan pilih product dekat web altheakr.com dan dibawah ini senarai "wish list" yang telah dipilih oleh kami berdua di altheakr.com.

#1 - PORE SONIC CLEANSER (WHITE)

Pembersih Pore Sonic Pobling produk meletup ini semua kami teringin nak ada satu, maklumkan kulit muka perlu dimanjakan selalu dan dibelai sentiasa untuk merawat dari jerawat dan jeragat. Berus ini lembut dan berkuasa menghasilkan 10,000 ayunan sonik seminit, masuk ke dalam liang-liang tersebut untuk membersihkan yang baik dengan rambut lembut dan halus. Sama ada pori-pori anda tersumbat dengan kekotoran atau anda perlu membuang solekan secara berkesan dari kulit anda, berus pembersih lembut ini menjadikan mereka semua! Kepala berus juga mudah dilepaskan dan diganti untuk memastikan kulit dirawat tanpa apa-apa tetapi yang terbaik sepanjang masa.

Klik untuk info lanjut : https://my.althea.kr/pore-sonic-cleanser-white

#2 - SUPPLE PREPARATION FACIAL TONER (180ML)



Penghidratan adalah kunci kepada kulit yang hebat, jadi berikan kulit anda dengan persediaan yang tepat untuk mengambilnya dengan Toner Muka.

Klairs 'Supple

Diperbuat untuk mengimbangi tahap pH kulit, toner pelembab ini memberikan kulit penambahan penghidratan sambil mengubah kulit anda menjadi kanvas sempurna untuk produk penjagaan kulit 

Ia juga mengandungi ramuan-ramuan berkhasiat yang membantu mencegah dehidrasi dan kerengsaan daripada membasahi, menjadikannya mustahil dalam stash kecantikan kami. 

Cik Fatin kata, produk Klairs 'Supple ni sangat popular jadi dia suruh Bonde cuba Toner yang ini, katanya melembabkan kulit muka.


#3 FRESHLY JUICED VITAMIN DROP (35ML)

Freshly Juiced Vitamin Drop adalah cecair yang berkesan tetapi sensitif yang sangat dipengaruhi oleh suhu dan cahaya, Ianya perlu disimpan ditempat barang-barang dan ruang yang teduh & sejuk.

Cik Fatin kata ini seakan serum untuk kulit muka.. Bonde memang suka pakai serum selain melembabkan kulit muka ianya membuat kulit muka nampak segar dan glowwing gitu.. jadi masuk wish list he he he

untuk info lanjut : https://my.althea.kr/freshly-juiced-vitamin-drop


#4 - BLUR PANG PEACH MILK BLUR (50ML)

Pada langkah terakhir penjagaan kulit atau sunblock, gunakan jumlah yang sesuai di sepanjang tekstur muka! Apabila keluar, gunakannya sebagai krim ini sebagai fungsi perlindungan sinar UV untuk kulit lembut berwarna peach dan Kulit berkilat terang.

Cik Fatin pon sarankan Bonde pilih yang ini katanya untuk nampakkan warna/tona kulit sekata dan kulit muka lebih cerah.


#5 - DOUBLE LASTING FOUNDATION (30G)_SAND


Double Lasting Foundation ini Bonde pilih sebab ianya sesuai dipakai bila-bila masa, sebelum ni Bonde pernah guna jenama lain, teringin nak cuba yang ini adakah ianya selesa dipakai dan tahan lama, dan tidak mudah cair... jika selesa pasti Bonde jatuh cinta... #love


#6 - PLAY COLOR EYES (8G)_CAFFEINE HOLIC

Sudah kebetulan yang ada sudah nak habis memang wajib beli yang ni. warna-warna pastel dari warna gelap ke terang memang Bonde suka dan cantik sekali bila di calit ke kelopak mata.  Cik Fatin kata ini sesuai dengan Bonde yang suka makeup simple.

Info : Palet bayangan mata berwarna.

- 10 warna terdiri daripada warna kopi 

- Kopi Coklat gelap untuk warna-warna dalam kelopak mata


Untuk solekan mata yang mendalam dan cantik, gunakan warna merah jambu hingga berwarna perang merah 


Dapatkan suasana seperti kopi dengan #CAFFEINEHOLIC.

- Tekstur Lembut  Sutera


Warna asas lembut dan pelekat dengan warna titik terang dan terang semuanya ada di sini! Dari pangkal ke mutiara, dapatkan bayangan yang panjang di mata anda.

#7 - PERI’S INK THE VELVET (8G)


Slaid? Betul! Rambut-sayuran yang indah ini dari Peri Pera mempunyai tekstur mousse yang hampir-hampir seperti cambuk yang meluncur dengan mudah ke bibir, meninggalkannya dengan pigmentasi yang terang yang tetap diletakkan.

Formula yang menghidratkan menjadikan bibir kelihatan berisi sehingga 6 jam, jadi anda tidak perlu bimbang tentang sentiasa memeriksa cermin untuk sentuhan sepanjang hari. 

Ada  8 pilihan warna yang indah untuk dipilih mengikut citarasa anda. (jeng-jeng bonde pilih yang mana mestilah yang warna merah nak bibir munggilkan ! (kanmain...)

#8 - OATMEAL THERAPY PEELING GEL (100ML)



Omegaal Therapy Peeling Gel dari Calmia menggunakan ekstrak oat sebagai bahannya, memancarkan sel-sel kulit mati dan menggalakkan pembaharuan sel untuk mendedahkan kulit yang licin, segar di bawahnya. Ia juga mengandungi bahan pelembap dan kulit yang mencerahkan, meninggalkan anda dengan kulit yang cerah, lembut yang tidak dapat dikalahkan!

Bonde pilih Omegall Therapy Peeling Gel ini untuk rasai sendiri pencuci muka dari bahan oat tu, sebab selalunya oat digunakan dalam makanan sahaja tidak pernah cuba untuk pembersih muka.  Mana tau lepas ni serasi betul tak?






# 9 BLACK PEARL & GOLD HYDROGEL EYE PATCH (60 PATCHES)

Tidak boleh mendapatkan jumlah yang disyorkan 8 jam tidur malam? Itu baik-baik saja.

Dengan Petitfee's Black Pearl & Gold Hydrogel Eye Patch anda boleh ... Dibuat dengan mutiara hitam dan serbuk emas, topeng mata ini penuh dengan asid amino untuk membantu pertumbuhan semula dan penyucian kulit, serta mencerahkan kawasan gelap di bawah mata. Produk ini menyuburkan dan menghidratkan kawasan mata yang lembut dan mengurangkan bengkak.

Ni memang harus dicuba sebab Bonde dan Cik Fatin memang mempunyai lingkaran gelap bawah mata (mata panda nama popularnya) sebab kami ni rajin ngadap handphone dengan laptop waktu malam dan tidur lewat juga punca utama.  Jadi nak elakkan mata panda tu harus kena cuba produk nih!

Klik untuk info lanjut : https://my.althea.kr/black-pearl-gold-hydrogel-eyepatch

# 10 ARGAN ESSENTIAL DEEP CARE HAIR ESSENCE (80ML)

Ia menjaga rambut anda menjadi licin dan berkilat dengan menyediakan kelembapan yang kaya dan pemakanan kepada rambut rosak yang teruk.

Ni nak cuba guna juga selalunya minyak argan memang bagus untuk rambut. pernah cuba jenama lain tapi nak cuba jenama Nature Republic ni.  


Inilah sepuluh produk "wish list" yang Bonde harapkan dapat cuba lepas ni.. Sebab nampak semuanya sangat bagus untuk dibeli dan cuba. Bonde dengan Cik Fatin bincangkan untuk dapatkannya dalam masa terdekat.  Harapnya dapat tertunai impian kami ni.

Ada beberapa produk Althea yang pernah Bonde gunakan dan anda boleh baca review dibawah:




Untuk maklumat lanjut anda boleh terjah :

Laman web : Althea 

Instagram : Althea

Facebook : Althea

~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

24 Ulasan

  1. ada sesetengah produk tu saya pun tak tahu. haha. ilmu baru ni ^_^

    BalasPadam
  2. uhhh amboi .. sakan buat wishlist .. ni kalau dapat ni, sure seronok ni. Wanita dan produk kecantikan .. mana boleh dipisahkan, ye tak?

    BalasPadam
  3. Banyak juga wishlust kita sama bonde. Kalau dapat semua ni best kan

    BalasPadam
  4. peripera tu ana suka sgt. tahan lama tau. jimat bila pakai.

    BalasPadam
  5. Wow, product hebat menjadi idaman wanita ni

    BalasPadam
  6. yang first tu memang best kalau dapat grab!

    BalasPadam
  7. semua wish bonde tu mmg bestlah tengok..el nak trylah nanti yang pore sonic dengan double lasting tu..

    BalasPadam
  8. Antara semua wishlist tu, saya ada yang #1, best guna untuk "berus" muka. yang no #5 tu pun best, walaupun botol kecil tapi tahan lama sebab cuuma perlu apply sedikit je.

    BalasPadam
  9. I'd done my top10 list too.. I'd got some of my wish list in my cupboard d.. grab and shop!

    BalasPadam
  10. Banyak giler bonde masukkan dalam wishlist..kalau SA nak tamak nak semua gak bleh tak? hahahahaha...kalau la dapat semua tu...alhamdulillah..dunia ini ana yang punyaaaa

    BalasPadam
  11. Althea memang best. I memang tak shopping kat mana dah selain dari sini untuk my beauty routine product. Wish list you tu memang best giler. Pandai you select!

    BalasPadam
  12. Wah best est item dalam wish list BOnde ni. insyaAllah boleh dapat semua tu kan. Kalau dah tertulis ianya rezeki utk bonde..

    BalasPadam
  13. banyak wishlist bonda ni hehehe
    semoga bonda dapat semua yang bonda idamkan ya
    nampak semua best je wishlist bonda ni hehehe

    BalasPadam
  14. Teringin nak try double lasting foundation tu. Haritu masa dok cari Top 10 Althea Wishlist tak nampak plak, Kebetulan haritu baca review produk tu nampak macam meyakinkan dan bagus :)

    BalasPadam
  15. Pobbling tu sama la wish list kita bonda.. .Ramai org suka klairs tu eh. .best ehh.. Kita xpernah try lagi

    BalasPadam
  16. Amboi banyaknya wishlist kak zaida. hehehe. Macam menarik pore cleanser tu. Boleh bersihkan muke more deeper kan. Hehehe. Harap kak zaida dpt semua. hehehe

    BalasPadam
  17. Paling best wish no 1. Hehehhe. Memang best dan sangat praktikal. Wajib ada satunkat rumah

    BalasPadam
  18. liez tak sempat nak buat wishlist ni tau..kena pulak apa yang bonde wish tu kebanyakkan sama je dengan liez. iishhkkk teruja la tengok barang-barang tu.. althea ni memag keluarkan produk yang sangat bagus dan sesuai dengan semua kulit

    BalasPadam
  19. wahhh althea again? ohh december post! haha anyway yes same like you i want the first one in your wishlist too, the sonic cleanser, good for lazy ppl like me. haha

    BalasPadam
  20. Yang paling atas tu memang dlm wishlist sis gak tu..tapi sampai la ni tak dapat..huhuhu..bila nak order barang asyik terlebih budjet je. Nanti nak rembat gak satu hati nanti

    BalasPadam
  21. Banyak wishlist bonda ye.. Kita pon ada juga yg nak..dan dh dpt.. Hehehe.. Kt althea mmg rambang mata nk pilih kan..

    BalasPadam
  22. Yang pobling tu pun wishlist saya jugak. Tapi tak terbeli beli lagi. First time tau pasal pobling ni masa tengok Ain Baharom share hari tu. Macam best pulak rasa

    BalasPadam
  23. alamak.. TB ternampak something yang TB boleh order nanti.. miahahaha.. antaranya ialah PORE SONIC CLEANSER (WHITE), dah lama teringin tauuu.. DOUBLE LASTING FOUNDATION (30G)_SAND ni pun sebab ramai review kata best! ramai pulak yang beli.. mestilah best tu kan! nak jugakkk yang ni.. hahah.. PLAY COLOR EYES (8G)_CAFFEINE HOLIC , dan yang ni.. PERI’S INK THE VELVET (8G) dan yang ni.. BLACK PEARL & GOLD HYDROGEL EYE PATCH (60 PATCHES)aisshh pendek kata semuaaaa lah.. hahaha.. giler tengok barang kat website Althea kan!

    BalasPadam
  24. Nampak gayanya saya pun kena try guna produk Althea ni, baca review kawan-kawan semua pun kata produk ni recommended

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.