ITINERARY TRIP LOMBOK INDONESIA 4H3M

ITINERARY TRIP LOMBOK INDONESIA 4H3M Assalamualaikum Dan Selamat Malam...Hai reader semua, Alhamdulillah akhirnya trip yang dirancangankan lebih kurang sepuluh bulan akhirnya Bonde dan rakan berjaya juga meneruskan trip ke Lombok ini, memandangkan tahun ini kejadian bencana yang menimpa daerah Lombok membuatkan pelancong yang ingin datang membatalkan hasrat dan perancangan perjalanan ke Lombok masing-masing mempunyai perasaan yang risau dan resah gelisah adakah Daerah Lombok selamat untuk dikunjungi.  Sehinggakan penerbangan kami sepatutnya mengikut perancangan adalah pada bulan September terpaksa di tunda ke bulan Oktober. Memandangkan kondisi pada masa itu kurang baik untuk kesana, kami akur dan memang kami sedih pada mulanya tapi redha kejadian ini adalah ketentuannya, siapa kita untuk menghalang ITINERARY TRIP LOMBOK INDONESIA 4H3M

Dan tarikh 6 Oktober 2018 - 10 Oktober 2018 adalah tarikh kedua yang telah kami pilih untuk perjalanan kami ke Daerah Lombok.  Berpijaknya kaki ini di Bumi Lombok memang memberi seribu tanda tanya.  

Adakah ini mimpi disiang hari?... Ini bukan mimpi tapi reality sebenar..aku dah sampai sini.  Alhamdulillah.  Pulau Lombok memang cantik tak rugi pergi! memang menyesal kalau tak pergi hari tu.

Dekat bawah ni, Bonde kongsikan Itinerary Trip Lombok Indonesia 4H3M.  Itinerary ini telah berubah dari perancangan yang asal dari travel agen kami kerana setelah bencana belaku ada tempat-tempat yang tidak boleh dikunjungi kerana masalah jalan ditutup dan masih dalam penyelenggaraan.

Blogger Cik Eintan Nurfuzi selaku pengkaji keadaan dan ramalan cuaca di Lombok dan ada diceritakan Selamatkah Lombok untuk dikunjungi? di entri ini.  Selain itu Blogger Anil Wanina dan juga Banana ada juga membantu mencari info tentang keadaan Lombok ketika itu.  Kami inginkan Trip seronok dan harap ianya menjadi kenang-kenangan satu masa nanti.  Terima kasih semua.. yang menjayakan trip Lombok ini sayang semua dan muah-muah.

Bonde akan kongsikan satu persatu tempat yang sempat Bonde lawati.. anda yang tidak sabar tu boleh sekodeng dulu dekat facebook dan instagram Bonde, cuci-cuci mata dulu dengan gambar-gambar tu yea.

ITINERARY TRIP LOMBOK INDONESIA 4H3M

PAKEJ WISATA LOMBOK 4 HARI 3 MALAM

ITINERARY TRIP LOMBOK INDONESIA 4H3M

HARI PERTAMA : 

Berkumpul di KLIA 2 jam 6.00 pagi 
Penerbangan jam 8.30 pagi
sampai di Airport Lombok sambutan oleh team guide Lombok
Singgah solat Zohor dan jamak di Masjid Nurul Bilad, Kuta Lombok Tengah
Rehat di kaki Bukit Merese 
Check in Hotel Mataram
Rehat

HARI KEDUA: 

Sarapan pagi di hotel
HARI KETIGA: 

Check out hotel
Jam 6.00 petang ke Airport untuk pulang ke Malaysia
Trip selesai
Penerbangan jam 7.30 malam
Sampai di KLIA 2 jam 11.00 malam



~ Bonde Senyum Riang ~

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

6 PEMBERI ULASAN

  1. alhamdulillah semua baik baik je. ada juga baca entry cik en tu

    BalasPadam
  2. bestnya..nanti kalau ada rezeki..ke sana boleh refer blog bonde

    BalasPadam
  3. alhamdulillah selamat pulang dn pergi..seronok berjln ke negara org.. :D

    BalasPadam
  4. Bestlah bonde dapat jenjalan ke Lombok

    BalasPadam
  5. bestnyaaa....org kata lombok ni cantik...teringin juga nak pergi

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.