PELANCARAN MOBIKE DI SEKITAR CYBERJAYA...



Assalamualaikum Dan Selamat Petang...

Hai reader semua...

Throwback kisah bulan September yang lepas, Bonde tak sempat nak update berkaitan kehadiran Bonde ke Pelancaran Mobike yang dianjurkan oleh Cyberview Sdn Bhd di Magic Cyberjaya.

Banyak story sebenarnya pada bulan September yang lepas tapi masa tidak mengizinkan untuk Bonde update di blog untuk tatapan anda semua.

Info ini adalah untuk anda semua.. jadi rasanya Bonde kena share juga..

Anda pernah nampak tak dimana-mana sekarang contoh di Pondok Bas, terdapat beberapa buah basikal diletakkan disitu.  Tahukah anda basikal itu anda boleh disewa melalui sebuah apps iaitu mobike. info disini.

PELANCARAN MOBIKE DI SEKITAR CYBERJAYA...



What is Mobike?

Bayangkan dunia di mana anda boleh mengambil dan meninggalkan basikal di kemudahan anda. 

Masukkan Mobike: perkhidmatan perkongsian basikal untuk memenuhi perjalanan pendek bandar - Bila saja, ke mana-mana destinasi tempat letak kereta undang-undang - dengan menggabungkan inovasi dan teknologi IoT (Internet of Things) hari ini. 

Mobike berwarna hijau, mengurangkan kesesakan, dan terus berusaha untuk meningkatkan kualiti kehidupan bandar.

Mobike's Mission

Mobike menyediakan cara pengangkutan yang berpatutan untuk perjalanan bandar yang mudah, sementara mengurangkan kesesakan, dan jejak karbon bandar kami. Gabungan ini - Mobike meningkatkan kualiti kehidupan bandar.

Adanya Mobike untuk mengurangkan pengunaan bahan api.. pencemaran asap dan menjadikan bandar rendah karbon @ low carbon city.  

Di Cyberjaya memang dah banyak tempat adanya basikal ini. Untuk kemudahan warga kerja, student dan orang awam yang datang ke Cyberjaya.

Design Mobike



Ciri-ciri keselamatan Mobike




Ada photobooth disediakan, jadi kita layankan bergambar disitu ha ha ha



Diluar pula ada disediakan mobike jadi kami tak lepas peluang untuk mencubanya.





Mobike juga boleh digunakan untuk beriadah.  Jom ronda sekitar Cyberjaya.

Terjah sini untuk info lanjut :





~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Tq share bonda oh ini rupanya basikal silver yang EE cite kat miza. Boleh jugak nak try lepas ne

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.