REVIEW OUIJA ORIGIN OF EVIL, MOVIE NI SERAM!



Assalamualaikum Dan Selamat Petang...

Lama tak layan Movie Seram... Last layan movie seram ialah Conjering 2.  Masa balik dari Melaka lepas selesai makan-makan dekat Coconut shake Klebang, Melaka kami terus gerak balik, memang unplan nak tengok Movie nih.  Tiba-tiba sahaja terdetik dekat hati, nak tengok movielah...

Terus check dekat TGV Seremban 2 citer apa tengah ditayangkan.  Cakap dengan Kanda & Fatin, kita tengok citer seramlah...

Terus semua setuju nak tengok.. citer  OUIJA

REVIEW OUIJA, MOVIE NI SERAM!





GENRE: Horror, Thriller
RUNNING TIME: 99 Minutes
RELEASE DATE: 3 Nov 2016
STARRING: Henry Thomas, Elizabeth Reaser, Doug Jones, Parker Mack
SYNOPSIS: Set in 1965, a widowed mother and her two daughters add a new stunt to improve their seance scam business but they accidentally summon a pure evil spirit into their house. When the youngest daughter is possessed by the spirit, the mother and eldest daughter need to face unimaginable fears in order to save her and send the spirit back to its realm.
DISTRIBUTOR: United International Pictures

DIRECTED BY: Milk Flanagan

Ouija: Origin of Evil membawa kita kembali ke 1965 di mana seorang ibu yang menjadi balu, Alice (Elizabeth Reaser), dan dua orang anak perempuan beliau, Paulina (Annalise Basso) dan Doris (Lulu Wilson)

ouija-origin-of-evil-lulu-wilson

Doris

Disebabkan ibu mereka tiada sebarang kerja ia mencari helah untuk mendapatkan hasil dengan menjalankan penipuan menelek nasib individu kononnya boleh bertemu dan bercakap dengan roh.


Pelanggan yang datang terus-terus percaya dengan apa yang dicakapkan penipuan demi penipuan dibuat bagi mendapatkan wang, Pelanggan yang datang terus membayar upah kepadanya. Mereka percaya dapat menemui mereka yang telah mati. Bukan senang nak jumpa dan dapat becakap dengan mereka yang tersayang... yang telah mati.

Alice terdesak untuk melakukan kerja ini, bagi menampung kehidupan mereka bertiga.

Anak-anaknya terpaksa mengikut kata ibu mereka, Satu hari Alice telah membeli satu papan permainan OUIJA  untuk digunakan sebagai telekkan nasep kepada pelanggannya dan menyeru agar roh orang yang telah mati datang.  

Tidak lama selepas itu, mereka menjalankan helah dan penipuan.



ouija-2-origin-of-evil-review

Doris nampak papan OUIJA dan memanggil roh ayahnya supaya datang dan berborak dengan roh tersebut. Doris menyangkakan roh yang datang itu adalah roh ayahnya tapi sebenarnya.. Roh yang diseru itu adalah roh yang tertanam dibawah tanah rumahnya. Pada zaman dahulu.


ouija-origin-of-evil-image

Doris menunjukkan bakatnya kepada paderi disekolahnya.  menyeru supaya roh isteri paderi itu datang...

ouija-origin-of-evil-lulu-wilson-parker-mack

Setelah beberapa hari dengan papan OUIJA tersebut, Doris telah dirasuk oleh roh-roh yang telah mati.  Doris telah membunuh kekasih kakaknya.

ouija-origin-of-evil-henry-thomas

Melalui sekeping catatan/nota yang ditulis oleh Doris, Paderi ini telah menterjemahnya. Paderi ini telah tahu apa yang merasuk Doris dan merancang membuat helah bersama kakak dan ibunya untuk membantu Doris lepas dari roh-roh jahat tersebut.

Bagi Bonde movie ni seram... dan kalau tak berani jangan tengok yea.



 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

1 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.