DOA SELEPAS SOLAT DISERTAKAN DENGAN BACAAN RUMI & MAKSUD



Asslamulaikum Dan Selamat Malam....

Sedang melayari Facebook di Page Pesan Bonda terpanggil untuk Bonde Sharekan disini apa yang Bonde baca iaitu tentang :

DOA SELEPAS SOLAT DISERTAKAN DENGAN BACAAN RUMI & MAKSUD

Bagi Bonde Doa ini mudah, ringkas dan senang untuk difahami maksudnya, jika diamalkan membacanya selalu, InsyaAllah  ianya boleh membuat kita hafal.



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Segala puji bagi Allah, Tuhan pentadbir seluruh alam. Selawat dan sejahtera moga dilimpahkan ke atas junjungan besar Nabi Muhammad semulia-mulia pesuruh-Nya, juga ke atas keluarga baginda dan sahabat-sahabat baginda.


Ya Allah wahai Tuhan kami, hidupkanlah kami dalam iman, matikanlah kami dalam iman, dan masukkanlah kami ke dalam syurga bersama-sama iman.


Ya Allah ya Tuhan Kami, ampunkanlah segala dosa kami, dosa kedua ibu bapa kami, serta kasihanilah kedua ibu bapa kami seperti mana mereka mengasihani kami sejak kami kecil.


Wahai Tuhan kami, kurniakanlah kepada kami kebaikan di dunia ini dan juga di akhirat. Peliharakanlah kami dari azab neraka.


Ya Allah ya Tuhan kami, janganlah kiranya Engkau pesongkan hati kami sesudah Engkau kurniakan kepada kami petunjuk. Anugerahkanlah kami kerahmatan kerana sesungguhnya Engkaulah Maha Pengurnia.


Semoga Allah mencucuri rahmat dan sejahtera ke atas junjungan kami Nabi Muhammad, juga keluarga baginda, juga sahabat-sahabat baginda. Dan segala puji itu hanya untuk Allah, Tuhan sekalian alam. Aamiin…

Kredit : pesanbonda

 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

1 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.