BondeZaidalifahDotCom: WAKTU BERPUASA TERLAMA BAGI SELURUH DUNIA

WAKTU BERPUASA TERLAMA BAGI SELURUH DUNIA

11:07 am

Assalamualaikum Dan Selamat pagi...

Salam 3 Ramadhan, Dah 3 hari kita semua berpuasa, Buat masa ini Bonde belum berkesempatan berpuasa diperantauan,  Selama ni, puasa hanya di bumi Malaysia.

Bagaimana agaknya pengalaman berpuasa selama 2O jam.. tak dapat bayangkan berpuasa selama itu, Alhamdulillah syukur di Malaysia, waktu berpuasa selama lebih kurang 8 jam sahaja.

Jom kita tengok :

Waktu Berpuasa Terlama Bagi Seluruh Dunia.

Berikutan waktu berpuasa yang panjang kerana waktu musim panas tahun ini yang lebih panjang, Ianya hanya memiliki waktu beberapa jam untuk berbuka puasa dan makan sahur. Matahari akan terbit lebih awal dan terbenam lebih lambat. Sebaliknya, jika puasa pada musim sejuk, maka waktunya akan menjadi lebih pendek.

Bila tengok kartun ni, tahu dah beza antara Malaysia dengan Negara yang berpuasa berberapa jam panjang dari Malaysia... hi hi hi banyak betul menu berbuka... 

Cea6

Baca pengalaman rakyat Malaysia berpuasa 20 jam disini.

 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Baca entri yang lain

4 TEGURAN MEMBINA

  1. salam ramadhan :)

    jim join GA

    http://ayubarbydol.blogspot.my/2016/06/first-giveaway-ramadhan-2016-by-ayu.html

    ReplyDelete

~Awak sportinglah....terima kasih bagi comment.
~sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...
~Dari Bonde Senyum Riang


[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di iffah208@gmail.com. 

[PENAFIAN] www.bondezaidalifah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. 

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. 

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

Arkib Blog

Babab.net

JUMLAH PAPARAN HALAMAN