TONTON ONLINE FULL EPISOD [ CINTA 11 SYARAT ]



assalamualaikum Dan Selamat Petang...

Bonde nak share tentang drama terbaharu di kaca tv.. lama-lama layan juga drama ni..

Bagi anda yang nak menonton drama ni bolehlah klik link dekat bawah yea..

Aqasha Bella

Novel telah diadaptasi ke drama, sebanyak 20 episod Cinta 11 Syarat terbitan Global Station adaptasi novel hasil karya Muna Mahira.

Diarahkan oleh :
saudara Keoi Hj Khalid 

Dibintangi oleh pelakon-pelakon hebat seperti :
 Aqasha, Bella Dally, Iqram Dinzly, Anne Abdullah , Farisha Irwayu, Afifah Nasir, Cinta Deline, Syamin Azlah, Kazar, Delimawati.

TONTON ONLINE  FULL EPISOD [ CINTA 11 SYARAT ]

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]

 [11] [12] [13] [14] [15] UPDATE  [16] [17] [18] [19] [20]

Sinopsis Cinta 11 Syarat versi novel


Rasya seorang pelajar tahun akhir yang pandai. Dia tidak pernah pun berkasih apatah lagi bermain bercinta. Itu syarat ayahnya selagi dirinya bergelar pelajar. Tapi kenapa dirinya yang karam dibadai cinta pasangan lain? Tidak semena-mena kesuciannya diragut orang yang cukup dipercayainya. Kelam terus masa depan dek insiden hitam itu.

Bertambah berat beban yang terpaksa dipikul kala diri dikhabarkan berbadan dua. Mana mahu diletakkan muka kala ceritanya sebagai perempuan sundal dicanang sekampung? Orang lain yang kecewa bercinta, dia pula yang terpaksa merana! Hidupnya yang tenang dan indah selama ini berputar 360 darjah.

Haziq aka Komeng – Seboleh mungkin dia mengelak daripada perempuan-perempuan bebas di kota lantaran kerjanya yang sentiasa dihimpit perempuan sebegitu. Dahulunya sentiasa berbuat dajal namun tiba-tiba dia melamar Rasya biar nama itu sudah busuk sekampung. Lalu motifnya dipersoalkan. Manakan tidak, dia satu-satunya orang yang hampir membunuh Rasya. Bukan sekali tetapi dua kali!

Bersatulah Rasya dan Haziq dengan meriah untuk mengelak salah faham orang kampung. Biarpun tidak dipersetujui oleh umi Haziq, dia tetap meneruskan rancangannya. Rasya pula akur setelah segala syarat untuk menidakkan lamaran Komeng dengan mudah dilaksanakan. 

Bencinya berkahwin dengan lelaki yang hampir menyebabkan dia mati! Antara takut, sakit hati dan budi Haziq, membuatkannya berada di persimpangan. Mahu marah sungguh-sungguh tetapi kata-katanya terikat pula. Namun, mahu melanjutkan satu semester yang tinggal, dia perlu akur 10 syarat Haziq yang nampak remeh tetapi menyesak dadanya. Bermulalah hidupnya kucar-kacir kerana syarat-syarat Haziq. 

Tetapi, tidak kepada Haziq kerana syarat-syarat itu menambah ceriakan rumah tangganya dengan keletah Rasya yang sekejap manja, sekejap keras hati.

Penerimaan Rasya terhadap Haziq aka Komeng menyebabkan Syahrie tidak keruan kerana dia yakin Komeng berniat jahat. Dia tambah tidak ketahuan rasa apabila naluri kebapaannya menular laju di ruang hati setelah mengetahui Rasya hamilkan anaknya atas kesilapan yang tidak disengajakan. Dia tekad mahu kejar Rasya.












~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

0 Ulasan