JEONGDONGJIN RAILBIKE

by - December 02, 2015

Assalamualaikum...

Arghhh teringat Disember yang tahun lepas Bonde ke Korea, arghhhh windu mesti sekarang Korea dah turun salji.

Bestnye... saja nak ingat memori masa :

Travel Korea

Jeongdongjin Beach 






Entrance fee: 500 ₩ (free for train ticket holders)
Direction: Walk 300 m from Jeongdongjin Station

Operating Hours: 
  • Jeongdongjin Station Platform (10 4-seater and 10 2-seater bikes): 09:00 -  17:00
  • Sandglass Park Platform (10 4-seater bikes): 10:00 - 17:00
Fare:
  • 2-seater bike: 20,000 ₩ 
  • 4-seater bike: 30,000 ₩
Note:
Rail bike departs every hour.Operation starts after 12 pm on Saturdays and Sundays.Tickets may be sold out during summer vacation (July - August).


Directions:

Bus
From Gangneung Intercity / Express Bus Terminal, take bus # 109. Get off at Jeongdong and walk 300m.

Train
Take a train from Cheongnyangni Station to Jeongdongjin Station.



MUZIUM KERETAPI










RAILBIKE



Inilah rupa railbike... sebelum ni tengok dekat running Man jer... ni dah ada depan mata? macam tak percaya... memang tak percaya...

Cara nak tunggang railbike ialah 2 yang duduk dihadapan kene kayuh mengunakan tangan dan yang duduk dibelakang kayuh mengunakan kaki.


Dah duduk atas railbike ni rasa gembira sangat (rasa gembira tepuk tangan)


Nampak ? dekat depan akan kayuh pedal dengan tangan... lepas tu bonde tukar ddk belakang kayuh dengan kaki pula.




Atas railbike siap selfie lagi


Kayuhan railbike akan menyusuri pantai yang cantik ni....


boleh nampak diorang memancing dari atas railbike ni,,,





tak sabar nak pijak pasir pantai.... indah sungguh ciptaan Allah.


Jeongdongjin Railbike

One of the major summer destinations in Gangneung is Jeongdongjin Beach, which stretches over 250 m and has three major swimming spots: in front of Jeongdongjin Railway Station, at Moraeshigae Park, and at the Jeongdongjin Seawalls.

2015 Wow Korea Supporters stopped over the Jeongdongjin Station to try out one of its newest and most popular attractions - the Jeongdongjin Railbike.

Jeongdongjin Railbike is a 5.1 km track that runs along the beach between the station and the Sandglass Park. Two types of rail bikes are in operation: 2-person and 4-person bikes. Both can be set to run on auto mode for 40 min, though manual pedaling is also possible. Cameras were set and timed to take photos in scenic locations along the track so be prepared to strike a pose.  

  1. info : wanderinseoul - jeongdongjin-railbike




~ Bonde Senyum Riang ~

You May Also Like

3 PEMBERI ULASAN

  1. bestnye bonde..
    cantik dah blog bonde ni...kipidap..

    ReplyDelete
  2. Annyong..
    best nyer..Fida nak p dan sekarang tengah kumpul duit lagi..

    ReplyDelete

~Awak sportinglah....terima kasih bagi comment.
~sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...
~Dari Bonde Senyum Riang