Canssu 5 Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout



Gout ialah satu jenis penyakit arthritis yang disebabkan oleh penumpukan kristal asid urik dalam sendi, yang boleh menyebabkan rasa sakit, kemerahan, dan bengkak. Apabila terdapat terlalu banyak asid urik dalam badan, kristal-kristal ini boleh terbentuk dan berkumpul dalam sendi, terutamanya sendi kaki.

Canssu 5  Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout


Canssu 5  Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout




Gejala gout termasuk sakit yang tiba-tiba dan hebat, bengkak, kemerahan, dan kepanasan pada kawasan sendi yang terjejas. Gout sering menyerang sendi di bahagian bawah badan, seperti sendi jari kaki, pergelangan kaki, dan lutut.

Penyebab utama gout adalah kadar asid urik yang tinggi dalam darah. Asid urik adalah hasil sampingan semula jadi dari pemecahan zat purin dalam tubuh. Makanan tertentu, seperti makanan yang kaya purin, dan faktor risiko seperti kelebihan berat badan, boleh meningkatkan risiko seseorang mengalami gout.

Rawatan gout biasanya melibatkan ubat-ubatan untuk meredakan rasa sakit, mengurangkan keradangan, dan mengurangkan kadar asid urik dalam darah. Selain itu, perubahan gaya hidup seperti pengurangan pengambilan makanan yang tinggi purin, pemantauan berat badan, dan pengurangan pengambilan alkohol juga boleh membantu mengelakkan serangan gout.

Pertama kali kena gejala gout Bonde jadi betul-betul sakit hingga tak boleh jalan, kaki bisa-bisa dan tak boleh disentuh, tiba-tiba hilang punca tertanya pada diri sendiri, terus ke klinik untuk dapatkan rawatan, risau jika dibiarkan jadi lebih teruk.

Penting untuk mendapatkan diagnosis dan rawatan dari profesional kesihatan jika mengalami gejala gout atau sakit kaki yang teruk

Bacaan Asid Urik Normal

Jika ke klinik, pertama sekali Doktor akan dibuat ialah pemeriksaan darah untuk tahu sama ada asid urik tinggi atau rendah.

Normalnya, tahap asid urik dalam darah bagi orang dewasa adalah antara 3.4 hingga 7.0 miligram setiap deciliter (mg/dL). Walau bagaimanapun, nilai normal ini boleh sedikit berbeza bergantung pada kaedah ujian yang digunakan oleh makmal. Ia juga penting untuk diingat bahawa tahap asid urik yang dianggap normal boleh berbeza-beza antara individu.

Jika tahap asid urik melebihi julat normal, ini boleh meningkatkan risiko penyakit gout atau masalah kesihatan lain seperti batu karang dalam ginjal. Di samping itu, beberapa individu mungkin tidak mengalami gejala walaupun memiliki tahap asid urik yang tinggi.

Gejala Gout

Bila gejala gout menyerang, sakit dibahagian kaki yang teruk, kaki membengkak tidak boleh disentuh, berpijak sakit dan bisa, nak berjalan apatah lagi. Selalunya kena pergi klinik untuk dapatkan suntikan baru lega.

Punca Gejala Gout

Makanan yang tinggi purin boleh meningkatkan tahap asid urik dalam darah. Purin adalah sejenis bahan kimia yang terdapat dalam makanan dan dapat diubah menjadi asid urik dalam badan. Oleh itu, orang yang mempunyai masalah gout atau tahap asid urik tinggi disarankan untuk mengelakkan atau mengurangkan pengambilan makanan yang tinggi purin. Beberapa makanan yang tinggi purin termasuk:

Daging Merah

Daging seperti daging lembu, kambing, dan biri-biri.

Hati dan Ginjal

Makanan organ seperti hati dan ginjal mengandungi jumlah purin yang tinggi.

Makanan Laut

Sumber makanan laut tertentu seperti sardin, tiram, dan kerang.

Minuman Beralkohol: 

Alkohol, terutamanya bir dan wain, boleh meningkatkan produksi asid urik dan menghalang penyingkiran asid urik dari badan.

Kacang-Kacangan dan Keju: 

Beberapa jenis kacang-kacangan seperti kacang tanah dan keju mengandungi purin.

Sayur-Sayuran tertentu: 

Sayur-sayuran seperti bayam, lobak, dan kubis juga mengandungi purin, tetapi purin dalam sayur-sayuran tidak memberikan kesan yang sebesar purin dalam makanan lain.

Bonde diperkenalkan oleh rakan tentang produk Canssu 5 di Tiktok.  Produk Canssu 5 menarik perhatian Bonde untuk mencubanya.

Video Tiktok : Cara penyediaan Canssu 5

@bonde_aisheteru CANSSU 5 Bagus untuk mengawal Tekanan Darah, Batuk & Selesema, Kolesterol, Gout, Tulang CANSSU 5 diperbuat daripada extrak piawai daun herba misai kucing (Orthosiphon stamineus) yang telah dipaten. Di formulasikan dengan kaedah saintifik untuk membantu menyimbangkan tekanan darah, kadar gula, asid urik dan kolesterol . Setiap sachet CANSSU 5 mengandungi ekstrak daun herba misai kucing dipiawai untuk mengandungi bahan aktif semulajadi asid rosmarinik sebanyak 15 mg. Bahan aktif ini mempunyai khasiat antioxsida dan anti-keradangan yang tinggi. Di formulasi dalam bentuk minuman yang lazat dan berkhasiat yang berperisa semulajadi. Ia pengandungi pemanis tanpa kalori . Bagus untuk Blood Pressure, Batuk & Selesema, Cholestrol, Gout, Anti-Cancer, Tulang. Info lanjut : @PN Wellness Store #canssu5 #canssu5misaikucing #canssu5untukgout #catwhiskers #misaikucing #gout #ubatcancer ♬ Haruskah Aku Mati - Cut Rani

Info Produk Canssu 5


Canssu-5 ialah formulasi minuman serbuk effervescent yang menggabungkan 250 mg ekstrak daun Misai Kucing yg piawai atau nama saintifiknya Orthosiphon stamineus dan dipiawai menggunakan nama Lanctos75. Ekstrak ini diseragamkan dengan teliti untuk mengandungi 6% asid rosmarinic. Canssu-5 direka khusus untuk membantu dalam pengurusan gejala yang berkaitan dengan gout dan artritis reumatoid. 

Anti Radang

Produk ini mempunyai ciri anti-radang dan imunomodulator yang ketara.Extract Lanctos75 juga adalah satu satunya Extract herba yang telah melalui ujian dan kajian dengan teliti tentang penurunan kadar F2-Isoprostane.

Canssu 5 didaftarkan sebagai ubat tradisional di bawah bidang kuasa NPRA Malaysia (National Pharmaceutical Regulatory Authority).

Lanctos75 adalah nama trademark kepada formulasi Extract Misai Kucing NatureCeuticals.

Penyakit Metabolik 

Di Natureceuticals, kami berdedikasi untuk membangunkan penyelesaian semula jadi untuk penyakit metabolik seperti hipertensi, diabetes, gout, hiperkolesterolemia, batu karang dan jangkitan saluran kencing. Produk berasaskan herba kami telah dibangunkan melalui penyelidikan bertahun-tahun dan dirumuskan untuk menyediakan penyelesaian yang selamat, berkesan dan semula jadi untuk keadaan ini. Produk kami disokong oleh penyelidikan makmal dan direka untuk bukan sahaja membantu menguruskan gejala tetapi juga untuk menyasarkan punca penyakit.




Boleh layari website ini untuk lebih info yg menarik (Wajib Baca) tetapi didalam bahasa inggeris https://www.ncnatureceuticals.com

Nature Ceuticals mengeluarkan pelbagai produk , Pandai Niaga hanya menjalankan beberapa produknya sahaja . antaranya adalah Canssu 5, Nuvastatic, Heal-T Coffee dan Uris . Di sini kami ceritakan dahulu tentang Canssu5 dan Nuvastatic .

Canssu 5  Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout



Canssu 5

No KKM : KKM MAL20056073T

Ekstrak Daun Misai Kucing yg dipiawai (Lanctos75)

(Terbukti Secara Klinikal)

1. Anti Radang / Inflamasi

2. Tinggi Anti Oksidan (Terbukti Secara Klinikal Mengandungi “AntiOxidant Property” Yang Menurunkan Kadar “Oxidative Stress”)

3. Menurunkan Kadar Oxidative stress

4. Menurunkan Kadar Inflamasi (Terbukti Secara Klinikal Menurunkan F2-Isoprostane “Bio Maker” Inflamasi)

5. Bantu menurunkan Kadar Uric Acid

6. Bantu Pelawasan

7. Bantu Optimumkan fungsi Hati

8. Bantu Optimumkan funsi buah pingang

9. Anti-angiogenesis

10. Meluaskan atau menenangkan salur darah

Canssu5 adalah produk supplement Extract Misai Kucing yg dipiawai dan dipatternkan (Medical Grade / Pharmaceutical Grade) : Lanctos75
Mengandungi bahan aktif Rosmarinic Acid 6%

Canssu 5  Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout


Bahan Canssu 5


- 100% Extract Misai kucing Rosmarinic Acid 6 %

Berperisa Lemon (Rasa macam lemon tea) (masam-masam manis)

Berat 1 kotak 42 gm

1 kotak mengandungi 15 sachet

1 sachet 250mg Extract Misai Kucing

Pemanis yangg digunakan adalah sucrulose

1 Sachet Canssu5 = 15x Ganda lebih berkesan dari teh misai kucing biasa

Cara minum utk orang sihat dan sebagai langkah pencegahan penyakit :

1 sachet sehari

Cara minum untuk orang yg ingin merawat Gout :


Minima 2 sachet sehari,1 pagi dan 1 malam

Atau : 4 Sachet sehari, 2 sachet pagi dan 2 sachet malam

Atau : 3 Sachet sehari,1 pagi,1 tgh hari,1 malam

Atau : boleh minum sekali gus bergantung pada kondisi badan pengguna.  Ini jika pesakit

hanya menggunakan Canssu 5 sahaja .

2) Nuvastatic: Mengandungi bahan yang sama seperti Canssu5 cuma ianya lebih berkesan dan pekat dan mengandungi dosage yang berbeza.

Boleh lihat maklumat produk juga di link ini: https://www.ncnatureceuticals.com/services-8

Nuvastatic menggunakan 1000mg Lanctos75 (Ekstrak Misai Kucing yg dipiawai).

Nuvastatic lebih digunakan kepada pesakit cancer ,terutamanya pesakit selepas melalui Chemo. Tetapi ianya juga bagus sebelum Chemo .Tujuan ambil Nuvastatic supaya mencepatkan proses pemulihan pesakit cancer selepas Chemo.

Extrak Misai Kucing Lanctos75 ini memiliki fungsi utama adalah anti-angiogenesis iaitu melumpuhkan proses pembentukan salur darah baru kepada sel sel kanser .tujuannya untuk melaparkan sel cancer supaya ‘kebuluran’ dan tak boleh hidup dan membesar.

Kajian juga dijalankan atas tujuan untuk membantu pesakit cancer 


Cara minum sama macam Canssu5 250ML untuk 1 sachet Nuvastatic 1000mg, rasanya berbeza sikit dengan Canssu5,rasa lebih pahit seperti ubat ,disarankan kalau tak tahan pahit bancuh dengan 500ML .

Pesakit cancer memerlukan 4000-7000mg sehari atau 4-7 sachet sehari bergantung kepada tahap cancer tersebut atau atas nasihat doktor. Ini adalah pilihan alternatif kepada pesakit cancer untuk merawat cancer dengan kos yang lebih jimat berbanding ubat-ubat cancer yang sedia ada sehingga mencecah berbelas ribu ringgit sebulan.

Canssu 5  Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout



Ciri-Ciri Nuvastatic 

- KKM MAL19126079T

1. 1 Sachet 1000mg

2. 1 Kotak 30 sachet

Ekstrak Daun Misai Kucing yg dipiawai (Lanctos75) (Terbukti Secara Klinikal)

1. Anti Radang / Inflamasi

2. Tinggi Anti Oksidan (Terbukti Secara Klinikal Mengandungi “AntiOxidant Property” Yang Menurunkan Kadar “Oxidative Stress”)

3. Menurunkan Kadar Oxidative stress

4. Menurunkan Kadar Inflamasi (Terbukti Secara Klinikal Menurunkan F2-Isoprostane “Bio Maker” Inflamasi)

5. Bantu menurunkan Kadar Uric Acid

6. Bantu Pelawasan

7. Bantu Optimumkan fungsi Hati

8. Bantu Optimumkan funsi buah pingang

9. Anti-angiogenesis

10. Meluaskan atau menenangkan salur darah Kedua-dua produk ini Canssu5&Nuvastatic sesuai digunakan untuk masalah :

1) Gout

2) Darah Tinggi

3) Kolestrol

4) Simptom kencing manis

5) Kencing Manis

6) Masalah Fatty Liver

7) Masalah buah pinggang

8) Cancer / Anti Cancer

9) Athritis (Sakit Sendi-gout juga adalah athritis)

10) Rheumatoid Athritis

Senarai harga Canssu 5 dan Nuvastatic Canssu 5 :

1 Kotak RM 75
2 Kotak RM 150
3 Kotak RM 180
4 Kotak RM 200
6 Kotak RM 280

Free Postage dan Cod Seluruh Malaysia termasuk Sabah/Sarawak Nuvastatic

1 Kotak RM 320
2 Kotak (TBA)
3 Kotak (TBA)
4 Kotak (TBA)

Canssu5+Nuvastatic 5’s (Pouch / Trial Pack)

1 Set combo RM 250

Cara Minum Combo Canssu5 + 5’S Nuvastatic

Minum 1 Sachet sehari Nuvastatic selama 5 hari

Minum 2 Sachet sehari Canssu5 selepas 5 hari

Nuvastatic akan memberi kesan dalam masa 5 hari tersebut .Kesan yang lebih ketara sudah tentu lah mengambil masa yang lebih lama bergantung kepada tahap masalah kesihatan .

Video Tiktok : Cara Penyediaan Nuvastatic

@bonde_aisheteru Nuvastatic dari @PN Wellness Store Produk Nuvastatic sesuai digunakan untuk masalah : 1) Gout 2) Darah Tinggi 3) Kolestrol 4) Simptom kencing manis 5) Kencing Manis 6) Masalah Fatty Liver 7) Masalah buah pinggang 8) Cancer / Anti Cancer 9) Athritis (Sakit Sendi-gout juga adalah athritis) 10) Rheumatoid Athritis #canssu5goutsolution #canssu5 #nuvastatic #gout #misaikucing #herba ♬ bunyi asal - 🧕zaidalifah_aisheteruđź’–


Info Tambahan

NatureCeuticals sangat menitik beratkan pada tahap atau grade bahan mentah mereka.

Kesemua bahan yg digunakan adalah bertahap farmasutikal. Pemilihan bahan sangat telti.

Termasuk juga dengan bahan utama iaitu Misai Kucing.

Misai Kucing yang NC gunakan ianya ditanam sendiri secara vertical fertigasi dan menggunakan kaedah greenhouse . Ianya mesra alam sekitar . Tujuan NC untuk membuat tanaman misai kucing sendiri adalah untuk memastikan bahan aktif yang diperlukan iaitu Rosmarinic Acid berada di tahap yang diperlukan iaitu 6% - 7% . Misai kucing mengandungi 100 lebih bahan aktif yang baik . Dan juga tujuan tanam begini adalah untuk memastikan kadar toxic berada didalam tahap yg rendah dan selamat . Kaedah tanaman sebegini untuk tumbuhan herba adalah yang pertama di dunia.

Testimoni :

Dibawah ini ada disertakan testimoni yang telah menggunakan product Canssu 5, testimoni telah memberikan maklum balas yang baik sekali.

Canssu 5  Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout

Canssu 5  Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout

Canssu 5  Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout

Canssu 5  Dan Nuvastatic Bantu Kurangkan Gejala Gout

Review Bonde:

Produk Canssu 5 ini memang bagus dan sangat baik diamalkan untuk mereka yang menghidap penyakit gout.

Setelah amalkan minum Canssu 5 kaki Bonde menunjukkan perkembangan yang baik, bengkak dikaki cepat menyusut dan kaki tidak mengalami gejala gout lagi.

Canssu 5 dan Nuvastatic membantu merawat masalah yang dinyatakan dibawah :

– Menyeimbangkan tekanan darah
– Mengawal gula dalam darah
– Menstabilkan asid urik dalam badan ( Gout )
– Menurunkan paras kolesterol
– Anti oxiden dan anti keradangan yang tinggi
– Pulihkan hati berlemak
– Anti axiety
– Merawat fungsi buah pinggang supaya dapat menapis asid uric dan menyingkirkannya melalui air kencing.

Ini berdasarkan kajian Pakar yang buat kajian 13 tahun keberkesanan Canssu5.

Misi kami untuk membantu rakyat Malaysia bebas daripada terus mengamalkan ubat yang mengandungi bahan kimia/steroid.

Untuk info lanjut anda boleh layari laman Web : canssu5.com

Media social : Tiktok : https:@canssu5goutsolution



Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. bahaya betul gout ni. saya tengok jiran tu kalau kena bengkak merah lagi lepas tu nak jln pun susah. bagus juga produk ni untuk yang sakit gout. time kasih kongsi info

    BalasPadam
  2. Thanks so much for sharing this useful info, it's very informative on how to prevent from gout issue. Cheers SiennyLovesDrawing

    BalasPadam
  3. Info produk lengkap..memang kost wanted gini .. dulu susah dengar penyakit gout, sekarang ni macam dah kebiasaan pula..

    BalasPadam
  4. orang ada gout boleh cuba makan ni nanti kan, kesian tengok yg gout tu

    BalasPadam
  5. wow byk khasiat canssu dan nucastatic ni ye bolehlah pesakit gout cuba

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.