Menu Favourite Dekat Ayam Penyet Express



Di seluruh kepulauan Indonesia, seseorang boleh menemui pelbagai jenis budaya Indonesia dan sudah tentu datang bersama-sama dengan pelbagai jenis makanan tempatan yang kaya dengan rasa dan lazat. Dengan jarak geografinya yang berdekatan dengan budaya jiran yang mempunyai cita rasa yang sama, makanan istimewa Indonesia semakin popular, terutamanya di pasaran Malaysia.

Untuk memenuhi permintaan ini dan untuk meneruskan minat kami, Ayam Penyet Express telah diperbadankan pada tahun 2009 dan sejak itu telah menerima sambutan hangat oleh pelanggan Malaysianya. Dari permulaannya yang sederhana sebagai gerai jalanan kecil pada tahun 1990 yang menyajikan Ayam Penyet (Masakan Tempatan Jawa Timur yang popular), perniagaan itu telah berkembang menjadi kegemaran ramai pelanggan yang mencari masakan asli Indonesia tempatan dan meninggalkan jejaknya di seluruh negara dengan set hidangan yang menarik.

Menu Favourite Dekat Ayam Penyet Express

Memandangkan populariti yang semakin meningkat untuk Ayam Penyet terus merebak ke seluruh Asia Tenggara, banyak rangkaian restoran telah dibuka untuk memanfaatkan trend dan menyajikan hidangan klasik Indonesia ini serta makanan tradisional yang lain. 

Hari ini, kumpulan Ayam Penyet Express terdiri daripada rangkaian luas restoran yang terletak secara strategik di pusat beli-belah utama, kawasan perniagaan dan kediaman di semua pasaran di Malaysia, dengan perolehan tahunan sebanyak RM12 juta dan RM8 juta masing-masing pada 2019 dan 2020.

Hari ini, syarikat Ayam Penyet Express melayani lebih daripada 1200 pelanggan sehari dan menyediakan lebih 50 rakyat Malaysia peluang kerjaya yang cemerlang dan peluang untuk bertemu rakan baharu untuk kehidupan sosial yang sihat. Dengan pengalaman mantap dalam mengendalikan pelbagai cawangan, kepakaran F&B yang betul dan kekuatan pengurusan, Ayam Penyet Express berada di landasan untuk pengembangan dan penambahbaikan pantas untuk membawanya ke liga utama.

Baca : Cafe Markisa



Kali ini Bonde nak kongsikan Menu Favourite Dekat Ayam Penyet Express. 

Bonde makan di Ayam Penyet Express dekat Central I-City Mall, Shah Alam.  Sekali sekala ubah selera makan makanan Indonesia.  Kalau selalu-selalu makan nanti cepat jemu! Ayam Penyet adalah makanan yang agak popular di jual secara atas talian.  Tapi Bonde lebih suka makan direstoran boleh tambah sambal penyet tu...




Set Udang Penyet

Harga RM 21.10

Pilihan Bonde ialah Set Udang Penyet.  Dalam set ni ada Nasi, Udang salut tepung yang digoreng garing, tahu goreng, tempe goreng sambal penyet ( boleh refill) salat/timun dan sop kosong.



Set Ayam Penyet

Harga RM 18.30

Pilihan Bonde ialah Set Udang Penyet.  Dalam set ni ada Nasi, Ayam penyet yang digoreng garing, tahu goreng, tempe goreng sambal penyet ( boleh refill) salat/timun dan sop kosong.





Untuk pilihan air pula.... 

Kanda - Nescafe ais 
Bonde - Limau ais



Ayam Penyet Express Branch


SUNWAY PYRAMID {`LG2.85`}

Bandar Sunway LG2.85, Lower Ground 2, 
Marrakesh, Sunway Pyramid Shopping Mall,
+603 5612 5624

Open today 10AM – 10PM

SUNWAY PUTRA MALL {`L4.57`}

Sunway Putra Mall, L4.57, 100,
+603 4050 8860

Open today 10AM – 10PM

AEON TEBRAU CITY SHOPPING CENTRE (TEBRAU)

Aeon Tebrau City Shopping Centre,
81100 Johor Bahru, Johor


BERJAYA TIME SQUARE `{`03-19`}`

Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
+603 2110 2086

Open today 10AM – 10PM

CENTRAL I-CITY (SHAH ALAM)

No. 1, Persiaran Multimedia, 

IOI CITY MALL (PUTRAJAYA)

Management Office, 
Unit T2-3A-3 & Unit T2-3A-3A level 3A 
IOI City Tower Two Lebuh IRC, IOI Resort, 
62502 Putrajaya, Selangor

Cuba Kongsikan ....Apa favourite ada dekat Ayam Penyet Express???


~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. nampak sedap la set ayam penyet dan nescafe ais dia

    BalasPadam
  2. Sedap...kalau SA sure order air teh botol ataupun Soda gembira...hehehehe

    BalasPadam
  3. pernah pergi sekali dulu tapi jadilah merasa.. sebab family kami tak berapa gemar rupanya menu ayam penyet yang agak kering.

    BalasPadam
  4. Ayam penyet kalau sambal best, selalunya semua akan best.

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.