Isi Masa Lapang Dengan Main Game Secara Online Di Solitaire.org




Assalamualaikum dan Selamat Malam, Hai pembaca semua.. Bekerja mengadap komputer di pejabat memang kerja hakiki Bonde, Bila dirumah pula pada waktu malam Bonde akan update blog menggunakan laptop.  Seharian buat kerja mengunakan komputer dan laptop ada masanya mata menjadi sangat penat dan minda juga turut penat, mata dan minda juga perlukan rehat dari memikirkan kerja.  

Berhenti seketika, Jadi jangan paksa minda kita sesak memikirkan masalah kerja yang belum selesai, seperti biasa, bila ada masa terluang Bonde akan main game online untuk santai-santai happykan diri. 

Isi Masa Lapang Dengan Main Game Secara Online Di Solitaire.org


Game apa yang Bonde main? 

Mesti anda tertanya-tanya game apa yang Bonde main. Bonde bukanlah main game yang popular sekarang ni yang menjadi kegilaan para remaja-remaja dan tak kurang juga orang dewasa pun ada yang main game seperti Mobile Lagend dan PUBG.



Pilihan Bonde adalah main game lagend secara online di Solitaire.org.  Untuk pengetahuan anda semua game  yang ada dekat Solitaire.org ni bukanlah game berupa perjudian ia hanyalah sekadar main game untuk santai-santai sahaja.

Bonde layan game card solitaire secara online, yang menariknya main game online ni tak perlu nak install game tu dekat phone.  Jadi secara tak langsung phone selamat dari penuh dengan aplikasi game yang banyak memakan ruang dalam phone Bonde .



Game Apa Yang Terdapat Di Solitare.org


Ada Tujuh kategori game antaranya - Solitaire,  Card,  Mahjong, Hidden Object, Match 3, Logic Puzzles dan Words. Dan dibawah setiap kategori ada banyak pilihan sub-game yang anda boleh main. 

Bagi Bonde bukanlah semua game yang ada Bonde suka main diwaktu lapang.  Hanya beberapa game sahaja yang menjadi pilihan dan kesukaan Bonde, sudah tentu Bonde akan ulang-ulang main sampai lebam hehehe

Game Apa Yang Selalu Bonde Main Dekat Solitaire.org

1. Game yang selalu Bonde main dekat Solitaire ialah Solitaire Classic, Solitaire Spider dan Solitaire Freecell



Cara Bermain  Solitaire Spider

Kumpul tiga belas kad sut, dalam urutan menurun dari King ke Ace.

Sebaik sahaja satu sut penuh tiga belas kad dipasang, ia dibuang.


Ada Tiga Pilihan Permainan Easy, Medium dan Hard

Matlamat permainan ini adalah untuk menyusun kad ke dalam urutan. Urutan ini adalah berdasarkan sut dan pangkat. Sebagai contoh, kad akan disusun K, Q, J, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, A tanpa sut campuran.

Anda mengalihkan kad di sekitar ruang permainan mengikut satu set peraturan. Anda boleh mengikuti semua peraturan dan masih disekat jika anda kekurangan strategi dan sedikit nasib. Menyekat diri anda masuk bermakna anda kalah dalam permainan.

Bagaimana Anda Berurusan?

Sepuluh longgokan lima kad setiap satu diuruskan, kemudian empat tambahan pada empat lajur pertama. Semua kad teratas kemudiannya menghadap ke atas.


Bagaimana Anda Memindahkan Kad?

Kad teratas dalam longgokan boleh dialihkan. Ia boleh dialihkan ke kad lain jika dalam urutan. Anda juga boleh mengalihkan urutan kad sekaligus - dengan syarat ia sesuai.

Jika mengalihkan urutan kad, ia boleh diletakkan sama ada dalam ruang atau pada kad dengan kedudukan lebih tinggi seterusnya ke kad bawah unit. Anda mesti mengekalkan saman. Raja hanya boleh dipindahkan ke ruang.

Dalam permainan dalam talian, jika anda cuba membuat langkah yang menyalahi undang-undang, komputer tidak akan membenarkan anda meletakkan kad itu.

Apakah Perbezaan Antara Solitaire Spider Dan Solitaire Klasik?

Dalam Solitaire Klasik, keempat-empat sut digunakan. Dalam Spider Solitaire, bilangan sut boleh berbeza-beza bergantung pada tahap anda. Satu saman adalah pemula, dua adalah pertengahan dan tiga atau empat adalah tahap pakar.

Urutan kad. Dalam Spider Solitaire, kad mestilah daripada sut yang sama untuk meletakkannya dalam susunan berurutan jika anda ingin dapat mengalihkan larian kad tersebut. Anda boleh menyusun sut yang berbeza, tetapi kemudian anda tidak akan dapat mengalihkannya sebagai satu kumpulan.

Dalam Solitaire Klasik, kad berjujukan mestilah daripada sut merah dan hitam berselang-seli.

Kad daripada Rizab. Dalam Solitaire Klasik, pemain memberikan satu kad dari longgokan. Dalam Spider Solitaire, anda berurusan dengan satu kad untuk setiap lajur dalam Jadual atau Tableau.

Kesukaran. Spider Solitaire boleh dikatakan yang paling sukar daripada semua permainan Solitaire. Dianggarkan bahawa kebanyakan pemain pakar hanya boleh menang sekitar 50% daripada masa kerana banyak permainan adalah mustahil untuk dimenangi.

Mengapa ia dipanggil Spider Solitaire?

Permainan ini biasanya menggunakan lapan tiang asas yang mesti diisi untuk memenangi permainan. Susun atur lapan buasir ini menyerupai lapan kaki labah-labah. Walau bagaimanapun, beberapa versi Spider Solitaire menggunakan lebih daripada lapan buasir.

Permainan ini memerlukan dua dek. Setiap dek mengandungi 52 kad. Ini diuruskan kepada Tableau dalam sepuluh longgokan, menghadap ke bawah kecuali untuk kad teratas. Tableau, juga dikenali sebagai Jadual, terdiri daripada sepuluh tindanan dengan enam kad dalam empat tindanan pertama, dengan kad keenam menghadap ke atas, dan lima kad dalam enam tindanan yang tinggal, dengan kad kelima menghadap ke atas.

Bagaimana Untuk Menyediakan Ruang Permainan Spider Solitaire

Versi dalam talian akan menyediakan ruang permainan untuk anda. Ruang permainan Spider Solitaire terdiri daripada unsur-unsur ini:

Cabutan. Dua dek 52 kad setiap dek. Ini dikocok ke dalam susunan rawak. Sudah tentu, versi komputer akan mengocok dek untuk anda.
Jadual, atau Tableau. Ini sama ada ruang kosong atau kad ciri yang disimpan sementara sebelum dibuang.
Yayasan. Ruang tempat anda mengalihkan urutan kad, Dalam versi dalam talian ini, sebaik sahaja anda mencapai Royal Flush, kad dikeluarkan daripada permainan.
Simpanan. Longgokan dari mana baki kad diambil.

Spider Solitaire Peraturan Permainan
Peraturan Spider Solitaire adalah:

Permainan ini dimainkan dengan dua dek.

Empat baris sepuluh kad menghadap ke bawah diuruskan untuk membentuk lajur Tableau.

Empat lagi kad diuruskan menghadap ke bawah dari empat lajur paling kiri dan kemudian kad menghadap ke atas diuruskan ke penghujung setiap lajur.


Pembinaan dijalankan dalam lajur Tableau

Anda boleh mengalihkan mana-mana kad terdedah dari hujung lajur Tableau ke lajur Tableau lain jika ia mencipta urutan menurun.

Anda juga boleh mengalihkan urutan kad menurun yang dibungkus sebagai satu kumpulan ke lajur Tableau lain tetapi hanya jika ia adalah sut yang sama.

Apabila anda berjaya mencipta urutan menurun kad daripada King ke Ace dengan sut yang sama, ia dipindahkan ke longgokan Yayasan.

Apabila semua 104 kad telah dimainkan kepada Yayasan, anda memenangi permainan.

Pemarkahan

Masa.

Lebih cepat anda menyelesaikan permainan, lebih baik "skor" anda. Ini tidak penting untuk permainan pemain tunggal kerana matlamat anda hanyalah untuk membersihkan Jadual, namun jika anda bermain menentang orang lain dalam kejohanan dalam talian, masa terpantas ialah bagaimana pemenang ditentukan.

Dalam kejohanan komputer, setiap pemain biasanya diberikan dek dalam susunan kocok yang sama supaya setiap pemain mesti bermain permainan dari kedudukan permulaan yang sama.

Strategi Solitaire Spider

Uruskan kad muka anda dahulu. Kad menghadap ke bawah mengehadkan pilihan anda. Jika anda mempunyai pilihan untuk membebaskan kad menghadap ke bawah atau bermain kad dari longgokan Draw, mainkan kad di atas Meja dahulu.

Beri diri anda pilihan dengan mendedahkan kad tersembunyi, apabila boleh.

Mendedahkan kad tersembunyi membawa kepada satu set baharu kemungkinan pergerakan.

Jika anda tidak mempunyai Raja, jangan kosongkan longgokan. Anda tidak akan dapat mencipta yang baharu melainkan anda mempunyai Raja.

Gunakan longgokan kosong sebagai tempat sementara untuk menyimpan kad sambil menyusun semula urutan ke dalam binaan yang padat sepenuhnya. Alihkan kad ke ruang kosong untuk menyerahkan lebih banyak kad.

Mula membina dengan kad pangkat tertinggi. Bermula dari kad yang lebih tinggi membolehkan anda mendapatkan lebih banyak kad ke dalam timbunan di bawahnya. Walau bagaimanapun, jika anda bermula dengan kad yang rendah, binaan akan segera selesai dengan Ace.

Bertujuan untuk mengekalkan saman. Jika anda mencampurkannya, anda akan mengehadkan kemungkinan anda.

Apabila bermain empat sut, separuh daripada semua permainan Spider Solitaire boleh dimenangi. Anda mungkin perlu memulakan semula dengan kerap untuk menyelesaikan permainan.

Cuba elakkan berurusan lebih banyak kad sehingga anda benar-benar mesti berbuat demikian. Setiap kali anda berurusan dengan lebih banyak kad, ia akan menyekat beberapa pergerakan jika ada yang tersedia. Jika anda mempunyai sebarang lajur kosong, gunakan lajur tersebut sebelum berurusan dengan lebih banyak kad kerana ini akan mengisi lajur itu dengan kad rawak dari dek.


2. Dekat Hiden Object Bonde suka main game Garden, Hotel dan Kitchen 

Hidden Love Kitchen


Cara Bermain

Suasana

Permainan ini meminta anda mencari peralatan masakan dengan berselang seli antara tahap berdasarkan dapur komersial bersama dengan dapur kediaman dan ruang tamu.


Mengezum

Banyak objek sukar dilihat melainkan anda mengezum masuk & objek tidak ditunjukkan pada skala relatif.

Ketik dua kali pada imej untuk mengezum masuk atau keluar.

Kawalan

Permainan ini menunjukkan 10 objek tersembunyi di sebelah kanan bersama-sama dengan butang untuk pembayang, menjeda permainan, kawalan bunyi, kawalan muzik dan mod skrin penuh.

Rel kanan menunjukkan berapa banyak masa yang tinggal, skor semasa anda dan tahap mana anda berada.

Had Masa Tahap

Setiap peringkat ditetapkan masa. Tahap pertama mempunyai had 5 minit. Tahap berikutnya mempunyai masa bermain 20 saat lebih pendek setiap satu sehingga tahap kesepuluh mempunyai 1 minit dan 40 saat untuk diselesaikan.

Klik yang salah mengalih keluar 5 saat daripada baki masa anda.

Jika anda gagal tahap, anda boleh mencubanya sekali lagi & item yang anda temui akan berbeza pada permainan seterusnya.

Jika anda berhenti permainan anda akan mula kembali pada tahap pertama.

Pemarkahan

Setiap item yang anda temui bernilai 10 mata. Menggunakan pilihan pembayang berharga 50 pint. Anda juga mendapat bonus masa sebanyak 5 saat untuk setiap saat yang tinggal apabila anda menyelesaikan teka-teki.

Anda boleh menggunakan butang pembayang untuk beberapa kali tanpa had. Setiap kali anda menggunakannya, ciri ini akan cuba mencari item yang terletak di bahagian atas senarai anda.



3. Dekat Match 3 pula Bonde suka main game Zuma Ball dan Zuma Lagend


Memulakan Permainan Anda

Klik butang main kuning dan oren di bahagian bawah skrin alu-aluan.

Permainan ini juga mempunyai butang untuk nasihat bantuan, markah tinggi, lebih banyak permainan dan pemilih bahasa yang berada di sudut kiri bawah.


Sudut kanan bawah skrin alu-aluan mempunyai butang untuk berkongsi permainan, maklumat pembangun dan memasang permainan sebagai apl.

Ciri-ciri Permainan

Permainan ini mempunyai 10 peringkat. Di dalam setiap peringkat terdapat rantai bola terhingga yang bergerak ke arah penghujung tahap. Tugas anda ialah mencipta set 3 atau lebih bola berturut-turut untuk mengeluarkannya daripada rantai sebelum ia sampai ke penghujung. Tangkapan anda boleh mencipta tindak balas berantai di mana menggerakkan 3 bola kuning menyebabkan 2 bola hijau dari satu sisi untuk dipadankan dengan bola hijau dari sisi sebelah dan mengeluarkannya juga.

Perhatikan kepingan seperti bola pin. Beberapa bahagian yang anda boleh tembak dan tingkatkan skor anda, manakala bahagian lain dari padang permainan akan menghalang bola anda. Jika anda mempunyai kebanyakan rantaian dikalahkan dan ia adalah jauh dari penghujung tahap anda boleh berulang kali menembak bola pada bumper pemarkahan mata untuk menambah markah anda.

Jika anda mencipta jurang yang besar di tengah rantai maka bahagian belakang rantai boleh bergerak manakala bahagian depan rantai yang terputus tidak bergerak sehingga bahagian yang lain mengejarnya.

Anda boleh menembak bola di luar julat rantai bola untuk menyingkirkannya jika warna muncul yang anda tidak suka.

Penembak anda menjauhkan tangkapan ke utara & anda boleh menggerakkan penembak anda di sepanjang rel mendatar di bahagian bawah skrin untuk menangkap di lokasi yang betul.

Jika anda kalah pada satu tahap, anda boleh memainkannya semula & jumlah markah anda adalah terkumpul merentas tahap.

Jika anda menyegarkan semula pelayar web anda atau menutup tab secara tidak sengaja, anda ditawarkan peluang untuk memulakan permainan baharu atau meneruskan permainan terdahulu anda.


Bagi anda yang memang selalu main game online dekat Solitaire.org, cuba anda kongsikan game apa yang selalu anda main dan menjadi kesukaan anda.

Dan mengapa anda  main game tu? Mana tahu Bonde pun boleh mencubanya juga nanti.

Kesimpulannya...

Isilah masa lapang anda dengan apa jua aktiviti yang membuatkan minda anda jadi tenang dan gembira.  

Jangan biarkan masa anda terbuang begitu sahaja dan membiarkan diri anda merasa tertekan dan bosan.

Bukan semua game online tu melalaikan, jadi anda jangan lupa main game online ini di Solitaire.org 


 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. dulu main solitare di pc je hehe skrg boleh main di hp senang

    BalasPadam
  2. teringat dulu main solitaire sampai kukl 4 pagi masa stufen dulu hihi

    BalasPadam
  3. Betul tu Bonde, kadang ada game online yang bagus untuk minda jugak kan..

    BalasPadam
  4. menggamit memori betul Game solitare dengan Zuma Ball saya main masa study dulu. Waktu exam selalu sampai pagi main konon nak release stress.

    BalasPadam
  5. Memori dulu2 main solitaire, ni zaman2 komputer mula dikeluarkan, mmg ada.game solitaire. Tapi sebab utamanya ialah waktu tu nak orang yg berumur yang guna komputer untuk biasakan diri pegang mouse ... Bijak betul kan, dlm masa yg sama marketing utk game solitaire juga. Once main game ni, boleh main smpai berjam-jam , ketagih wehhh. hehehe.

    BalasPadam
  6. Thanks for sharing this list of games as Siennylovesdrawing loves to relax & chill with playing games especially when stress at work. Addding this to my game list to explore. Cheers Siennylovesdrawing

    BalasPadam
  7. Dulu belum biznes selalu main game kat komputer. Dah full biznes ni dah xde masa main game.. tapi game ni memang best

    BalasPadam
  8. You can examine them out on our web site and choose the ones that tickle your fancy. These slots have different themes, designs, and bonus options; therefore, you will definitely discover the one 1xbet for you. When in search of free slot machines on-line, it is important to|it is very important|you will want to} look no additional than OnlineSlotsX.

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.