26 Mommy Blogger Paling Best Untuk 2021



Assalamualaikum dan Selamat Petang, Hai reader semua, Bonde nak perkenalkan dengan anda semua Dua Puluh Enam Orang Mommy Blogger Malaysia Terkenal, maklumlah dunia sekarang sebenarnya duduk rumah pun boleh jana income dengan membina blog dari pada mengadap phone layan media sosial kembangkan jadi duit boleh beli apa kita mahu selain menambah pendapatkan keluarga.

26 Mommy Blogger Paling Best Untuk 2021



Bagaimana Cara Buat Duit Dengan Blog?


Sebenarnya terdapat banyak cara, untuk membila blog dikongsikan di google dan youtube kena rajin-rajin google. Kembangkan content blog ikut kreativiti masing-masing dan dapatkan pembaca dengan menulis dengan cara yang betul dan buat pembaca minat nak klik blog yang dibina.




26 Mommy Blogger Paling Best Untuk 2021


Gunakan dua belas cara yang berikut untuk mendapatkan site income diblog :

  1. Google Adsense
  2. MGID Advertisement
  3. Program affiliate Lazada
  4. Program affiliate Shopee
  5. Program affiliate Involve Asia
  6. Program affiliate AccessTrade
  7. Tawarkan perkhidmatan berbayar
  8. Sewa ruang iklan
  9. Jual ebook
  10. Beri eBook percuma
  11. Buat Dropship
  12. Review Berbayar
Bonde sendiri mempunyai blog dan menjana income dari dua belas yang Bonde senaraikan diatas.  Bonde perkenalkan blog Bonde terlebih dahulu.

(Usia blog sebelas tahun, bermula dari 2010)


Blogger Bonde Zaidalifah  Mommy blogger kepada seorang puteri (Cik Fatin). menulis blog adalah separuh masa .  Perkongsian diblog mengenai lifestyle travel, resepi, review novel, review drama, review produk kecantikan dan produk kesihatan dan juga fesyen.


Mari Bonde perkenalkan kepada anda semua, Mommy Blogger Malaysia Terkenal yang lama dan baru dalam dunia blog untuk anda semua baca dan menjadi pengikut di blog mereka, klik pada gambar banner dibawah yea...

26 Mommy Blogger Malaysia Terkenal

(Usia blog empat tahun dari 2017)


1. Blogger Siti Awadah owner kepada Biters group. Beliau merupakan Mommy kepada enam orang anak. Perkongsian blog mengenai Agama, Parenting,  Lifestyle, Resepi, Info & Tips dan Review.  Sis Awa merupakan seorang surirumah sepenuh masa dan Blogger sepenuh masa, Sis Awa mempunyai kepakaran dalam menjana pendapatan dengan Google Adsense.



(Usia blog tiga belas tahun bermula dari 2008)


2. Blogger Ardini Humaira Mommy blogger kepada dua orang cahaya mata.  Mula menulis blog sejak zaman persekolahan dan kini sepenuh masa.  Perkongsian blog mengenai  lifestyle, food/recipe, review, travel, parenting dan beauty. Dini banyak kongsikan tentang pengalamannya sepanjang kehamilan di sesuailah pada anda yang yang tahu info ini.

(Usia blog empat belas tahun, bermula dari 2006)


3. Blogger Bie Mohd . Mommy blogger kepada tiga orang cahaya mata. Asal blog Bie ini adalah perkongsian bride-to-be hinggalah Mama-to-be dan sekarang. Blog Bie Mohd mempunyai tarikan tersendiri kerana projek DIYnya, selain itu ada juga dikongsikan mengenai Home Schooling dan parenting.



(Usia blog enam tahun bermula dari 2015)


4. Blogger Mrs.Pip seorang Mommy blogger kepada tiga orang anak. Blog Mrs. Pip ini banyak perkongsian tentang Produk review,Info dan juga tips. Mrs. Pip mempunyai hodi yang sama dengan Bonde iaitu suka baca novel dan menonton drama adaptasi.


(Usia blog tujuh tahun bermula dari 2013)


5. Blogger Lea Razali merupakan Mommy kepada dua orang anak, Lea Razali adalah seorang surirumah tangga dan Blogger sepenuh masa, ingin menjana pendapatan melalui blog. Perkongsian diblog mengenai pengalaman hiking, resipi dan travelog Bonde suka baca pengalaman travelog tu best sangat.


( Usia blog lapan tahun  bermula 2012)

6. Blogger Azlinda Alin merupakan Mommy blogger kepada tiga orang anak. Bekerjaya sebagai financial consultant AIA, business online dan menulis blog sebagai hobi. Perkongsian diblog mengenai Parenting, Shopping, Makeover, Beauty, Resepi dan Travel. Bonde memang mengenai Mummy Linda ni, memang Mummy yang kuat bekerja untuk menjana pendapatan keluarga, Bonde pun  guna khidmat beliau untuk Insuran dan Renew road tax kereta baru-baru ni, Ini adalah perkhidmatan yang dikongsikan diblog juga. contact Mummy Linda yea.


(Usia blog lima belas tahun  bermula dari 2006)

7. Blogger Fuzy, adalah seorang surirumah sepenuh masa dan  Mommy blogger kepada enam orang anak. Perkongsian blog mengenai TravelJournal, Lifestyle, Resepi, drama dan book Kak Fuzy ni, ada banyak pengalaman dalam menulis blog dan jana income adsense .  Bonde pun nak jadi rajin macam beliau lepas ni hehehe


(Usia blog lapan tahun bermula dari 2012)


8. Blogger Syuhadah merupakan mommy blogger kepada tiga orang anak, Naufal, Nufael dan Hawraa. 9 tahun ber PJJ dengan suami, Perkongsian diblog tentang tip parenting, Bagusnya beliau tidak lokek untuk berkongsi pengalaman tersebut dengan pembacanya. 



(Usia blog tiga belas tahun bermula dari 2008)


9. Blogger Alia Farhan fulltime housewife, fulltime blogger juga. mempunyai dua orang anak perempuan yang comel dan bijak.  Perkongsian diblog mengenai Food Review, travelog, Produk Review, Resepi , Parenting dan Tips.


(Usia blog lapan bulan bermula dari bulan May 2020)


10. Blogger Wawa seorang ibu kepada seorang cahaya mata, Perkongsian blog mengenai Parenting, Google Adsense dan juga  tentang produk kesihatan iaitu Shaklee.



(Usia blog sepuluh tahun bermula dari 2011)


11. Blogger Chaza Xiaojie atau CX Mommy Blogger merupakan seorang suri rumah dan juga seorang blogger sepenuh masa. Blog CX juga selalu mendapat tempat di google.  Perkongsian blog mengenai Parenting, Tips & Lifestyle, Recipe & Food,Health & Beauty, Review & Promote dan Agama.


(Usia blog sepuluh bulan bermula dari Mac 2020)


12. Blogger Nurul Aleya Mommy blogger dari JDT, perkongsian blog mengenai Travel, Resort/Hotel, JJCM, Colab/Review, Resepi dan CSR lama beliau menulis tapi sekarang new blog katanya, jom kita terjah blog beliau.


(Usia blog tiga belas tahun bermula dari 2008)


13. Blogger Nora Mommy blogger kepada tiga orang cahaya mata dan bekerja di Sektor Kerajaan (Sekolah). Perkongsian blog mengenai Travel, Foodie, Beauty, Parenting, Review, Info Sihat, Event, Petua, Resepi. 


(Usia blog sepuluh tahun bermula dari 2010)


14. Blogger CikTom Mommy blogger sepenuh masa kepada sepasang cahaya mata. Perkongsian blog mengenai Toturial Review, Resepi, Tips, sekarang, lebih banyak entri blog mengenai awareness tentang parenting, homeschooling dan emas sebagai hobi.


(Usia blog sebelas tahun bermula dari 2010)


15. Blogger Yaya Azura Mommy blogger kepada dua orang anak lelaki. Perkongsian blog mengenai Parenting dan Recepi.  Sebelum ini, Blog sebagai diari menceritakan hal anak-anak dan Sekarang pula menjadikan blog sebagai medium untuk menambah pendapatan.


(Usia blog tiga belas tahun bermula dari 2008)


16. Blogger Rozita  Mommy blogger kepada empat orang anak lelaki dan seorang anak perempuan yang bekerja sebagai Pegawai Veterinar di sektor kerajaan. Perkongsian blog mengenai Info, Parenting dan Veterinar.


(Usia blog lapan bulan bermula dari 2020)


17. Blogger Meksah Mommy blogger kepada seorang anak lelaki berumur tiga tahun. Kerjaya di Sektor Swasta bidang Essential Services. Perkongsian blog mengenai Review, Lifestyle dan Infomasi.  Mula membina blog Jun 2020 untuk berkongsi informasi dan pengalaman.



18. Blogger Fadzi Razak Mommy blogger kepada Aneeq dan Anas yang kini dah pun berada di Australia, berhijrah ke sana.  Perkongsian blog mengenai Gaya hidup, Resepi, Info & Tips, Review.  Sekarang berkisarkan cerita anak-anak dan paling best pengalaman tinggal di Austalia.


(Usia blog tiga belas tahun bermula dari 2007)


19. Blogger Maesarah Mommy blogger kepada tiga orang anak.  Perkongsian blog mengenai Parenting. asal menulis blog sekadar suka-suka dan update tentang penyusuan anak. 

( Usia blog lima tahun bermula dari September 2016)

20. Blogger Atul Hamid Mommy blogger kepada sepasang cahaya mata. Perkongsian blog mengenai business produk kesihatan Shaklee, kecantikan,  lifestyle, dan personal.




(Usia blog satu tahun bermula dari January 2020)

21. Blogger Zaza Azman Mommy blogger kembali berblog setelah dua belas tahun berhenti. Mengguna samaran sebagai Mama monsta, Mommy blogger utk sepasang anak-anak monsta yang comel. Surirumah, Part time blogger. blog berbahasa inggeris. Blog lifestyle yg mengisarkan perkembangan anak-anaknya.

(Usia blog dua tahun bermula dari Februari 2019)

22. Blogger Marina Bashah Mommy blogger yang bekerjaya. Perkongsian blog mengenai Review, Lifestyle, Tips, Sideincome , Agama dan Resepi.  Ibu kepada tiga anak dara. selalu kongsi mengenai persekolahan anak. tentang program sekolah anak, aktiviti pembelajaran di rumah dan kelas online yang dihadiri oleh anak-anak.


26 TOP MUMMY BLOGGER 2021 YANG SUKA SHARING TENTANG PARENTING LIFESTYLE
(Usia blog sebelas tahun, sembilan bulan bermula dari 2009)

23.
Blogger Aida Mommy blogger kepada tiga orang anak yang sempurna. Bekerja sepenuh masa. Menulis blog secara separuh masa untuk berkongsi kisah hidup berkeluarga, aktiviti keluarga, bercuti ke sana ke sini, dekorasi dan susun atur rumah serta isu semasa. Suka menulis blog kerana ia satu cara meluahkan rasa dan idea dari kacamata seorang wanita, ibu dan isteri.

(Usia blog sebelas tahun, bermula dari 2010)


24. Blogger Siti Rohaid, Mommy blogger kepada dua orang anak perempuan, perkongsian blog mengenai Parenting, Vacation, Resepi, Advertotial, blog dan beauty.  Menjadikan blog sebagai sumber pendapatan sampingan yang paling disukai.
(Usia blog empat belas tahun, bermula dari 2017)


25. Blogger Norhana Rosmida Mommy blogger kepada dua orang anak, bekerja sebagai seorang HR practitioner di pejabat dan part time blogger.  Perkongsian blog mengenai Makan/Resepi, Travel, Produk/Servis dan Collaboration.  Hobi suka menulis dari zaman university.  Seorang Young Living Distributor juga, suka share pasal pengalaman sendiri guna natural remedies untuk wellness anak-anak.


(Usia blog sebelas tahun, bermula dari 2010)


26. Blogger Sharina Mommy blogger kepada sepasang anak, Edan Eshal.  Perkongsian blog mengenai Lifestyle, Broden dan Collarbration dahulu blog tempat meluah, sekarang jadi tempat mengaut rezeki. 

Macam mana? teruja tak nak jadi blooger? bila melihat blog-blog Mommy Blogger Malaysia Terkenal diatas.



Macam Mana Nak Jadi Mommy Blogger Malaysia Terkenal?


Anda semua pun boleh tercalun dalam senarai Mommy Blogger Malaysia Terkenal akan datang, jadi bangunkan blog anda dari sekarang. Dalam masa yang sama boleh kongsikan lifestyle anda dan keluarga. Anda juga boleh ambil idea dari Mommy Blogger Malaysia Terkenal diatas.

Mommy Blogger Malaysia Terkenal


Selamat maju jaya semua.. Happy blogging ...


 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

10 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.