SUSU UHT FERNLEAF CHOCOLATE ANTARA SUSU YANG BONDE SUKA 100 % MMMMMMM.....



SUSU UHT FERNLEAF CHOCOLATE ANTARA SUSU YANG BONDE SUKA 100 % MMMMMMM...... Assalamualaikum dan Selamat Malam... Hai reader semua, Dalam banyak-banyak jenis susu kotak, Jenama Fernleaf antara yang popular di Malaysia.  "Memang banyak produk susu keluaran fernleaf. Kalau nak tahu semua boleh baca panduan ini di blog ibusyurga."  Bonde sangat suka Susu Fernleaf perisa chocolate. Beli dan restock Susu Fernleaf ni letak dalam peti ais dan minum ketika ianya sejuk... Memang layan sangat... Sebelum pergi kerja Bonde akan minum susu terlebih dahulu... untuk mengelakkan rasa mengantuk semasa dalam perjalanan ke tempat kerja. SUSU UHT FERNLEAF CHOCOLATE ANTARA SUSU YANG BONDE SUKA 100 % MMMMMMM.....

SUSU UHT FERNLEAF CHOCOLATE ANTARA SUSU YANG BONDE SUKA 100 % MMMMMMM.....

SUSU UHT FERNLEAF, SUSU CHOCOLATE SEDAP, FERNLEAF, LEMBU NEW ZEALAND,

KENAPA BONDE SUKA SUSU FERNLEAF

Bonde suka Susu Fernleaf ni, kerana Susu Fernleaf ini terhasil dari lembu tenusu yang menghasilkan susu secara semula jadi. Lembu tenusu yang memakan rumput berkualiti tinggi, selain hidup pada iklim yang selesa, udara dan air yang bersih, lembu tenusu New Zealand menghasilkan susu secara semula jadi tanpa memerlukan sebarang bentuk penggalak susu.

SUSU UHT FERNLEAF, SUSU CHOCOLATE SEDAP, FERNLEAF, LEMBU NEW ZEALAND,

Rasanya yang tulen dan asli membuatkan Bonde rasa bertenaga setiap kali selepas minum. Bonde suka Susu Fernleaf ini kerana ianya di datangkan dalam  tiga perisa iaitu full cream, low fat dan  Chocolate.  Sudah tentu pilihan Bonde ialah Susu Fernleaf  Chocolate.  Kerana perisa chocolate  sangat sedap sekali. (tak cukup sekotak kalau diminum ha ha ha)

Selain daripada itu Susu Fernleaf mengandungi nutrien lain yang diperlukan oleh tubuh seperti protien, vitamin A dan vitamin D.


SUSU UHT FERNLEAF, SUSU CHOCOLATE SEDAP, FERNLEAF, LEMBU NEW ZEALAND,

6 KEBAIKKAN DALAM SUSU FERNLEAF YANG PERLU ANDA KETAHUI

1) 100% susu segar dari New Zealand

2) Lembu Susu Fernleaf bebas meragut rumput tanpa dikurung.

3) Lembu tenusunya hanya memakan rumput yang subur, berkualiti tinggi dan terbaik

4) Rumput lembu Susu Fernleaf adalah rumput neutral, tumbuh secara semula jadi.

5) Susu Fernleaf di hasilkan oleh pakar tenusu

6) Susu Fernleaf 100% Mmmmm




A post shared by Zaidalifah_Aisheteru (@zaidalifah_aisheteru) on

SEJARAH MENGENAI SUSU FERNLEAF

SUSU UHT FERNLEAF, SUSU CHOCOLATE SEDAP, FERNLEAF, LEMBU NEW ZEALAND,

Dengan lebih 140 tahun  pengalaman dalam perladangan tenusu, peladang berdedikasi amat bangga dalam kerja mereka untuk menghasilkan kualiti tertinggi pada setiap peringkat pengeluaran susu bermula daripada airyang bersih.  Rumput yang berkualiti tinggi sehinggalah produk sedia untuk diedarkan kepada pengguna.


6 MANFAAT SUSU KEPADA WANITA HARUS ANDA KETAHUI


1. Mencerahkan Kulit
Dengan mandi susu - Dapat mengekalkan kecerahan dan kehalusan kulit. Dengan meminum dua gelas susu setiap hari, tubuh akan mendapat khasiat acid amino  yang melembabkan kulit.

2. Memperkuat Gigi
Susu adalah sumber kalsium yang baik untuk mencegah gigi rosak dan berlubang. 

3. Membantu Pertumbuhan Otot

Ramai wanita bersukan meminum susu setelah berolahraga untuk memberikan tubuh protein yang dimembolehkan pertumbuhan otot. Susu juga dapat mengurangi rasa penat setelah workout.

4. Menurunkan Berat Badan
Wanita yang meminum susu setiap hari lebih mudah menurunkan badan dibanding yang tidak. 

5. Meredakan Stres dan PMS
Susu telah dibuktikan dapat mengurangi efek negatif ketika menstruasi, juga kemampuannya meredakan otot dan saraf yang tegang.

6. Melawan Bakteria dan Penyakit
Susu dapat mencegah berbagai penyakit - dari menurunkan darah tinggi dan risiko stroke, ia juga menurunkan tahap kolestrol dalam tubuh.

SUSU UHT FERNLEAF, SUSU COKLAT SEDAP, FERNLEAF, LEMBU NEW ZEALAND,

3 VARIASI SUSU FERNLEAF

Jom dapatkan susu Fernleaf UHT dalam tiga variasi iaitu :

1. Full Cream

2. Low Fat

3. Chocolate

Ada dua saiz iaitu kotak kecil (200ml) dan kotak besar (1Liter)

Untuk maklumat lanjut anda Boleh layari :

Laman web : https://www.fonterra.com/my/en.html



Facebook : https://www.facebook.com/fernleafmalaysia/


Instagram : https://www.instagram.com/fonterra.my/


Anda yang belum menikmati dan merasai kesedapan susu ini, segeralah cari di Pasaraya dan kedai berdekatan anda .. Susu Fernleaf Chocolate 100 % MMmmmmmmm...   :)


#FernleafUHT

#100Mmmmm

~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

22 Ulasan

  1. Wah ni yg buat mama.terasa nak Cuba Susu fernleaf ni.. comel Nye bonde pakai straw mcm.tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Straw yang bentuk cermin mata tu ya. Hehe. Mana nak carik tu? Kalau dapat kat anak anak Ibu mesti dah berebut nak pakai. Mau di bawa tido gamaknya. Maklumlah masing masing dah besar, usia 4 tahun ke atas kan tengah lasak. Sesuailah minum fernleaf untuk 4-6 tahun kan.

      Lagi lagi perisa coklat, maunya anak tak suka.

      Padam
  2. Memang bagus minum susu ni, sis pun dah jadikan tabiat minum susu setiap pagi. Kadang2 Anlene dan kadang2 Fernleaf ni. Susu diorg ni memang sedap dan rasa dia pun 100% Mmmmm...;D

    BalasPadam
  3. SA suka je susu fernleaf ni..sedap..x manis sgt dan yg penting SA suka susu choc...hehehe

    BalasPadam
  4. it's time to drink fernleaf.. it's yummy it's nice it's delicious.. we love it.. let's drink.. hmm..

    BalasPadam
  5. Dr dulu smpi skrg kita suka susu fern leaf selain dutch lady... Sbb rasa dia btul2 original dr NZ... Kalau yg perisa ori pon sdp apatah lagi yg coklat kan..hehe

    BalasPadam
  6. Not bad rasa susu Fernleaf ni. Diantara jenama yang Bella suka selain Dutch Lady.Jarang juga minum susu. Lepas ni kena amal semula untk kesihatan tubuh badan.

    BalasPadam
  7. hi hi hi spec comel & lembu itam putih yg viral hi hi hi...
    anak-anak aida memang sgt suka milk based drink.
    especially coklat. tak kisah la fernleaf of dutch lady tau.
    aida plak memang suka beli full cream milk utk buat doh roti or sos pasta.
    sentiasa ada at least 2 boxes dlm fridge.
    fernleaf ni otai brand kat malaysia. trusted. and sedap !!!

    BalasPadam
  8. Makin ramai yang suka minum sus segar ni..baguslah..semoga rakyat Malaysia makin sihat dan kuat..serius suu ni penting. dr awal usia dah nak kena amalkan pengambilan susu segar.

    BalasPadam
  9. Susu fernleaf ni sedap rupanya. Lagi-lagi yang perisa coklat tu. Memang terbaik la.. Ingatkan rasa dia macam susu bancuhan yang tepung tu. Rupanya x pun.

    BalasPadam
  10. Fernleaf mmg fav since kecik lagi. Skang dah ad flavour coklat lagi la penuh peti ais kat rumah. Btw susu Uht Fernleaf Low Fat selalu ambil time sarapan pagi. Best

    BalasPadam
  11. AM memang suka minum susu fernleaf ini.. tiap2 pagi sebelum ke sekolah, dan sebelum tido.. AM pastikan susu fernleaf tersedia utk anak2.. bagus untuk tumbesaran dan banyak faedahnya..

    BalasPadam
  12. Harap lepas ni makin mudah nak dapatkan susu fernleaf uht ni. Buat masa sekarang, tak banyak lagi di kedai-kedai. Saya suka yang susu coklat tuh. Yummeh

    BalasPadam
  13. Dah lama tak misum susu. Zaman kecil-kecil adalah. :) War...perisa coklat ini nampaknya macam betul-betul lazat lar.

    BalasPadam
  14. yummeh sedapnya susu fernleaf , ada 3 variasi lagik , biasa kalau qaseh minum yang low fat mesti nak membuang ahaks .. good luck

    BalasPadam
  15. memang sudah menjadi rutin harian sy untuk makan brekafast dengan susu coklat fernleaf nie. makan dengan bijirin di pagi hari, memang umphhhh rasanya ! baru sy tahu kenapa susu fernleaf nie sedap dan fresh, 100% dari new zealand rupanya

    BalasPadam
  16. susu fernleaf memang sedap. Boleh habiskan dua kotak dalam sehari..ahaha..sebab sedap sangat. Wah boleh putihkan kulit erk..ehehe..minum susu memang banyak khasiat

    BalasPadam
  17. Kak nina seisi keluarga minum susu Fernleaf full cream. Suka rasa sedap dia dan harga pun berpatutan. Lagi pun full Cream no add sugar.

    BalasPadam
  18. Ini kegemaran Rawlins dan keluarga nie. Hehe. Rawlins paling suka yang Low Fat tu. Nyaman je especially yang baru keluar dari peti sejuk

    BalasPadam
  19. I sangat SUKA bila part mengamalkan susu adalah sangat bagus untuk wanita... zaman cleopatra dulu dia mengamalkan mandi susu kan untuk kulit gebu gebas... heeee lagi pun memang tak boleh sangkal dengan khasiat yang ada dalam susu lembu..

    BalasPadam
  20. kita geng bonde peminat susu fernleaf ni dari kecil tau sampai lah sekarang ni. Susu fernleaf UHt perisa coklat skrg favorite Lia.

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.