ANTONOV 225 MRIYA MENDARAT DI KLIA!

Assalamualaikum dan Salam Isnin..
Sabtu, 14 MEI 2016 di KLIA terdapat sebuah Kapal terbang terbesar di Dunia ingin mendarat mengikut satu kenyataan Kapal Terbang tersebut ingin mengisi minyak di KLIA.

KAPAL TERBANG TERBESAR DI DUNIA TELAH MENDARAT DI KLIA

Antonov 225 adalah Kapal terbang Kargo yang terbesar di dunia paling lama dan paling berat yang pernah dibina.  

Pada Sabtu yang lepas Antonov 225 Mriya Sekali lagi mendarat di KLIA Sepang. Sebelum ini, pernah mendarat di KLIA pada tahun 2007. Ramai penduduk kawasan sekitar melihat dari jarak dekat ketika Kapal Terbang tersebut mendarat di KLIA.

Gambar sekitar pendaratan Antonov 225 Mriya Di KLIA

ANTONOV 225 MRIYA


Antonov 225 Mriya dikuasakan oleh enam enjin turbofan dan langkah-langkah lebar sayap yang 290 kaki (88 meter), pada dasarnya Antonov 225 Mriya  dua kali lebar padang bola sepak.

Dengan jumlah berat maksimum pada berlepas 640 tan, Mriya mempunyai 32 roda tersebar di seluruh gear pendaratan untuk membantu membawa semua berat badan.

Antonov 225 Mriya


Antonov 225 Mriya

Antonov 225 Mriya


Antonov 225 Mriya


Antonov 225 Mriya

Antonov 225 Mriya


Antonov 225 Mriya

info : ammboi.com

Kagum sekejap... besarnye Kapal Terbang ni....


 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

8 PEMBERI ULASAN

  1. besar gilerrrrr kagum betullll

    BalasPadam
  2. fuyooo..besarnya!! tapi jap, terfikir sekejap..kan dia boleh bukak bahagian depan tu..pastu ruang pilot macam mana ek? anak kapal punya ruang macam mana ek? ishh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kapal terbang ni difahamkan untuk kegunaan Kargo...

      Bila google ada gambar yang terpapar sebuah jet diatas Kapal ni...

      Padam
  3. kagum ja tengok kapal terbang besar nih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, betul... sangat kagum dan tiba2 seram pon ada

      Padam
  4. untungnya lah siapa yg dapat tengok dari dekat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak berpeluang nak tgk walau pun jarak dari rumah ke KLIA hanya 10 minit

      Padam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.