BILA KUCING BERBICARA

Salam dan Selamat Malam

Disebabkan Bonde ada bela 2 ekor kucing iaitu Hagimaru dan Aboi namanye, Bonde kene faham situasi 2 Ekor Kucing Jantan tu...

Sebab kadang-kadang 2 ekor tu elok bergurau dan kadang-kadang tiba-tiba sahaja bergaduh.

Oleh sebab itu, kene faham gerak kucing tersebut, agar lebih bersedia sebelum mereka nak bergaduh kene masukkan dan kurung dalam sangkar.




1. Takut : ekor kucing akan mengembang dan telinga tegak mulut bising mengiau....

2. Gembira : ekor tegak, biasanya akan bergerak2.

3. Sedih : duduk sambil ekor bergerak2 sekali-sekali

4. Ingin berkawan : ekor tegak, dah sentiasa bergerak2

5. Ingin tahu : tak reti duduk diam, sentiasa bergerak.

6. Gilakan Kamu: ekor tegak bergerak, sambil mulut bising.

7. Bercinta: ekor bergoyang-goyang, sambil miout mengiau-giau.

8. Risau: telinga tegak, ekor sedikit kembang dan bergerak2.

9. Marah: Seluruh badan mengembang... dan mengiau dgn bising sekali.

Cuba tgk gaya kucing anda bagaimana?

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

13 PEMBERI ULASAN

  1. heheh..ilmu baru ni bonde..tq sharing.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Klu ade kucing... nnt boleh perhatikan gerakkannye tau.. mioww

      Padam
  2. Selalu perhati kucing2 kt rumah..kejap baik kejap gaduh. Hihi

    BalasPadam
  3. Selalu perhati kucing2 kt rumah..kejap baik kejap gaduh. Hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lah Mai, sama mcm kucing belaan Bonde...
      Tiba2 je gaduh

      Padam
  4. Balasan
    1. KC klu nampak kucing gaduh lari cepat2 tau take care...

      Padam
  5. Wahhh ... bagusnya info ni .. mesti peminat kucing akan ambil perhatian ni

    BalasPadam
  6. Kalau HH share entri ni, mesti ramai komen... entri saya...

    ..terima kasih sudi singgah...☺

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.