kimchi Untuk Awak@ [Neoreul Wihan Gimchi ]



Jom baca.... 

Entri Sebelum Ini : [KIMCHI UNTUK AWAK BAB 1-24]



Salam Petang....

Sebelum Kimchi Untuk Awak keluar versi cetak bonde hanya baca diblog Suri , link diatas bolehlah review yea... kalau nak tau jalan cerita...KUA jengok lah blog Suri [BILA JARI JEMARI MENAIP]

Seperti yang anda sedia maklum bonde memang minat membaca novel Suri Ryana, semua novel Suri memang dah lengkap dlm simpanan bonde...

NOVEL - NOVEL KARYA SURI RYANA


1) MAID bakal diadaptasi (sedang dlm pengambaran)

2) Play Boy Itu Suami Aku (tahun lepas telah di adatasi)

3) Isteri Separuh Masa (sdg bersiaran Isnin 10.00 mlm Prima/Maya HD)

4) Kimchi Untuk Awak (terbit April/PBKL 2015)

Bonde dah booking dah novel ni dengan Suri siap tandatangan dan buah tangan dari Korea lagi yahuuuuuu.

Kimchi Untuk Awak@ [Neoreul Wihan Gimchi ]

[SINOPSIS KIMCHI UNTUK AWAK] :


Mati-mati Bella atau nama penuhnya Salsabila Salehuddin ingatkan dia dapat menghabiskan cuti semesternya dengan aman dan damai di Malaysia. Tidak pernah terlintas di fikiran Bella yang jangkaannya akan meleset teruk. Huru-hara dalam hidup pelajar di salah sebuah universiti di Seoul, Korea Selatan itu terjadi semenjak di Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon lagi.

“Jang-nim!” - Danial Lee.
“Kalau aku buta, kau tu apa? Samseng?!” - Bella.

Insiden dia terlangar seorang lelaki kacukan melayu-korea yang bernama Danial Lee Jae Hwan adalah permulaan kacau-bilau di dalam hidupnya. Hilang terus mood nya untuk menikmati penerbangan business class yang dihadiahkan Kak Long apabila dia terpaksa duduk di sebelah lelaki yang menyebalkan hatinya itu. Kacak tetapi perangai macam samseng!
Episod huru-hara berterusan apabila Kak Long memaksa Bella untuk membuat kimchi sempena majlis menyambut kedatangan Presiden syarikat tempat Kak Longnya bekerja ke Malaysia.

"What?! Kimchi?!! Biar betul Kak Long!"

Ah sudah! Manalah Bella pandai menyediakan makanan traditional korea tersebut! Hatinya semakin tidak aman apabila mendapat tahu yang big boss Kak Long itu adalah Danial Lee. Sememangnya lelaki itu tidak boleh hidup tanpa kimchi. 

Otak Bella semakin bertambah rungsing apabila mendapat tahu yang Danial Lee dan papanya kenal rapat dengan keluarga Bella. Pertemuan demi pertemuan membuatkan mereka semakin galak bertegang urat. Pendek kata, tidak ada yang manis langsung dalam hubungan mereka. Semuanya masam dan pedas belaka. Danial pula mempunyai sejarah silam dengan arwah Kak Ngah Bella. 

Faris Hardy yang tidak faham bahasa dan cuba memburu cinta Bella dari Seoul sehingga ke Malaysia juga turut sama membuatkan otak gadis itu berserabut teruk. 

Keadaan menjadi semakin rumit apabila kedua-dua buah keluarga bersetuju untuk menjodohkan Bella dan Danial Lee. Satu insiden yang berlaku di kampung Bella memaksa dia dan Danial untuk bersetuju dengan hasrat keluarga mereka. Setelah berkahwin, tidak ada apa yang berubah. Hubungan mereka masih seperti anjing dan kucing. 

Apabila ada perasaan cinta bercambah dalam hati kedua-duanya, Bella pula melarikan diri dan pulang ke Seoul gara-gara tersalah sangka. Pelbagai perkara yang menyusahkan Bella berlaku di Seoul namun dia bernasib baik kerana ada omma, wanita yang penuh misteri di sampingnya. Bella pula cuba untuk merungkai setiap persoalan di hatinya tentang hubungan di antara omma dan Danial.

Akibat rasa rindu yang tidak tertanggung, Danial Lee mengenepikan egonya dan cuba menjejaki gadis itu di Seoul. Siapa sangka hubungan mereka yang awalnya masam dan pedas seperti kimchi itu menjadi satu episod cinta musim luruh yang sangat manis..lebih manis daripada cotton candy! 

Adat berumah tangga, kadang kala ada badai yang menimpa. Dalam keasyikan mereka menyulam cinta di Korea Selatan, Yoo Ri dan Zara Lisa berusaha sedaya upaya untuk meruntuhkan bahtera perkahwinan mereka. 

Dapatkah Danial Lee Jae Hwan dan Salsabila Salehuddin mempertahankan keagungan cinta mereka? Ataupun Yoo Ri dan Zara Lisa berjaya memisahkan mereka? Dapatkah Zara merampas Danial dari Bella? Tambahan pula apabila dia mengetahui sebahagian daripada resipi rahsia kimchi kegemaran Danial. Apakah pula sebenarnya hubungan omma dan Danial? Semuanya akan terjawab dalam kimchi untuk awak!



tada.......



p/s : 

-cover dia bonde suka...... menarik sangat
-ada yg berminat nak beli novel ni siap t.t Suri.. bolehlah whatsapp Bonde yea

 ~ BONDE :) RIANG~

Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. wahhh.. mcm best je novel ni.. btw,, sy pun minat suri jugakk.. salam kenal.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang best tau... baca lah novel tu sy ada share dr blog suri...

      jangan lupa temui suri di PBAKL pada 25/4/15

      Padam
  2. As salam.......... saya pun minat karya suri ni....... MAID dgn ISM pun saya ada

    BalasPadam
    Balasan
    1. .. baca lah novel tu sy ada share dr blog suri...

      jangan lupa temui suri di PBAKL pada 25/4/15...

      2 novel diadaptasikan...ke drama
      ISM sedang bersiaran setiap Isnin di maya HD
      MAID sedang dlm proses pengambaran

      Padam
  3. haaaa novel ni mmg best sbb kita mmg minat kimchi hahahahhah

    BalasPadam
  4. Bonde, nak full novel KIMCHI UNTUK AWAK boleh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cerita seterusnya dalam versi cetak kena dapatkan novel hi hi hi

      Padam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.