BondeZaidalifahDotCom: TONTON CINTA PALING AGUNG EDISI KHAS NOVELIS UMIE NADZIMAH

TONTON CINTA PALING AGUNG EDISI KHAS NOVELIS UMIE NADZIMAH

11:08 pm

CINTA PALING AGUNG

Tonton Online klik link dibawah :




Wanita telah dicipta untuk dijadikan pasangan kepada lelaki dan telah menjadi tanggungjawabnya untuk menjaga dan setia kepada sang suami.

Namun setiap pasangan yang berkahwin pasti akan berhadapan dengan pelbagai dugaan, cuma pemilihan jalan penyelesaian sahaja yang membezakan mereka.

Seperti mana Myza (Siti Saleha) yang berhadapan dengan dugaan hebat di mana suaminya, Khairi (Aaron Aziz) jatuh cinta kepadawanita bertudung setelah hampir 10 tahun usia perkahwinan mereka.

Betapa beratnya dugaan seorang isteri yang bersusah-payah cuba mempertahankan perkahwinannya sehingga pada satu tahap dia hampir berputus asa.

Berikut merupakan enam ayat yang dipetik menerusi filem Cinta Paling Agung yang menusuk kalbu

“Wanita itu tercipta dari tulang rusuk lelaki, bukan dari tulang kepala lelaki. Kerana wanita bukan untuk memimpin lelaki. Dan kenapa bukan dari tulang kaki? Kerana wanita bukan untuk menjadi hamba abdi lelaki.”

“Keutamaan seorang perempuan adalah solat di rumah. Ketika dia solat di masjid, dia bukan perempuan biasa.”

“Tidak ada satu pun rumahtangga yang tidak pernah ada masalah.”

“Saya jatuh cinta pada ilmu, iman dan juga peribadinya.”



“Masa kita bersama dah tak banyak bang. Dan Myza cuma nak abang luangkan masa sebanyak mungkin dengan Hanna.”

“Bapa ngak mahu kamu itu menjadi penyebab runtuhnya sebuah masjid, apa jawapanmu nanti ditanya di akhirat?”


Saksikan telefilem Cinta Paling Agung di Astro First Eksklusif bermula 17 Julai 2015 di saluran 480.

Sinopsis:

Cinta Paling Agung mengisahkan tentang Khairi (Aaron Aziz) dan Amyza (Siti Saleha) yang telah berkahwin hampir sepuluh tahun dan dikurniakan seorang anak perempuan, Hanna.

Namun perkahwinan mereka tidak bahagia dan semakin hari semakin bermasalah. Khairi kemudiannya jatuh cinta dengan seorang wanita bernama Dewi (Zaskya).

Kerana Dewi, Khairi sanggup membuat keputusan untuk menceraikan isterinya. Amyza yang terkejut dengan keputusan suaminya itu kemudian membuat keputusan untuk bersetuju.

Tetapi dengan syarat setiap pagi Khairi perlu mendukungnya setiap hari selama 30 hari dan Khairi dengan berat hati bersetuju dengan permintaan isterinya.

Sementara itu, hubungan Dewi dan Khairi tidak berjalan dengan lancar seperti yang disangka kerana ibu bapa Dewi kurang bersetuju dengan pilihan anak perempuannya itu.

Keluarga Dewi kemudiannya menasihati Dewi bahawa perbuatan bercinta dengan lelaki yang masih berstatus suami orang adalah perbuatan yang salah.

Dewi tersepit diantara rasa cinta dan bersalah terhadap Khairi serta ibu bapanya.

Adakah Dewi akan meneruskan hubungannya dengan Khairi sehingga ke jinjang pelamin?

Bagaimana pula dengan Amyza, adakah Khairi akan menceraikannya ataupun tidak?





Selamat Menonton.... 

Cinta Paling Agung


~ Bonde Senyum Riang ~

Baca entri yang lain

2 TEGURAN MEMBINA

  1. Replies
    1. bestkan Nani... Cinta Paling Agung... moga menjadi milik kita InsyaAllah...

      Delete

~Awak sportinglah....terima kasih bagi comment.
~sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...
~Dari Bonde Senyum Riang


[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di iffah208@gmail.com. 

[PENAFIAN] www.bondezaidalifah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. 

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. 

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

Arkib Blog

Babab.net

JUMLAH PAPARAN HALAMAN