Disebalik Nama #bajukurungtanpagosok Sabella



Disebalik Nama #bajukurungtanpagosok Sabella


Sabella bermula dengan permulaan yang sederhana. Ia mula menanam benihnya di bawah sebuah bilik kecil di sebuah apartmen dengan hanya satu unit mesin jahit di mana pengasasnya, Siti Fatimah Abdul Samat atau lebih dikenali sebagai Siti Sabella, sebelum ini bekerja sebagai suri rumah sepenuh masa. Kurung tanpa besi tandatangan Sabella, Lorez Kurung, dengan reka bentuk dan bahan biasa dengan mudah menetapkan nada dan trend di pasaran. 
Siti Fatimah Abdul Samat Pengasas Sabella



Lorez Kurung juga diiktiraf sebagai produk teras Sabella. Idea kreatif, segar dan inovatif Sabella membolehkan jenama itu berkembang dengan lebih indah dengan pengenalan Zalia Kurung, diikuti oleh Queeny Kurung yang menjadi penanda aras baharu kepada rangkaian produknya. Siti Sabella rajin dan disayangi. Dia mempunyai bakat luar biasa dalam reka bentuk fesyen. 

Lorez Kurung



Queeny Kurung



Impiannya adalah untuk membantu suri rumah lain dalam menjana pendapatan tanpa had dengan Sabella telah membolehkan lebih ramai wanita mengubah kehidupan mereka kepada keadaan hidup yang lebih baik. Seorang suri rumah biasa menjadi usahawan , keindahan dengan otak di sebalik jenama yang menang ini telah membuat ketibaannya dalam industri terasa jauh di hati kita.

Dengan sokongan padu ahli keluarga terutama daripada suami tercinta, Mohd Sufian Sulaiman yang juga pengasas bersama dan Pengarah Urusan, beliau tidak pernah berhenti berusaha untuk mencapai kejayaan. Sufian Sulaiman sentiasa memberi semangat kepada Siti Sabella untuk meneruskan minatnya dalam membantu orang lain terutama mereka yang menghadapi masa-masa sukar kerana mereka juga pernah mengalami kehidupan yang sukar. 

Sebelum Sabella, Sufian Sulaiman mengatakan bahawa hidupnya bersama keluarganya sangat miskin sehingga mereka tidak mempunyai wang yang cukup untuk membeli susu tepung untuk bayi mereka. Mereka terpaksa menggantikannya dengan susu pekat untuk mengurangkan kelaparan bayi mereka. Episod dalam hidup ini sentiasa mengingatkan beliau untuk terus merendah diri walaupun kejayaan yang dikecapi oleh beliau dan Siti Sabella sekarang.

Siti Sabella dan Sufian Sulaiman



Kini, nama Siti Sabella dan Sufian Sulaiman telah menjadi popular di seluruh negara sebagai usahawan muda yang berjaya. Pakaian yang dibuat di bawah Sabella telah mencapai perolehan sebanyak RM5 juta secara purata setiap bulan. Sepanjang naik turun, dengan peluh dan air mata kerja keras, ketabahan dan keazaman semata-mata, Sabella telah menandakan titik kemenangannya dengan pangkalan peminat setia dan besar yang dikenali sebagai Keluarga Sabella. Ini jelas mentakrifkan Sabella sebagai jenama yang membawa cinta dan mewujudkan perpaduan.

Sabella Holding Sdn Bhd


Pasaran Sabella Holding Sdn Bhd


Sabella yang merupakan label fesyen milik penuh Sabella Holding Sdn. Bhd merupakan syarikat Bumiputera yang memulakan perniagaan pada 2016 hasil usaha dua anak muda dan berani rakyat Terengganu iaitu Siti Fatimah Abdul Samat dan Mohd Sufian Sulaiman.

Sabella merupakan peneraju pasaran bagi label fesyen kurung tanpa besi di Malaysia. Jenama itu menjadi tular di kalangan pengguna Malaysia dengan slogan #bajukurungtanpagosok. Sabella menawarkan penyelesaian kurung kepada wanita Malaysia yang didatangkan dengan pelbagai reka bentuk berkualiti tinggi dengan harga yang berpatutan. Sabella beroperasi sepenuhnya sebagai jenama fesyen e-dagang dan produk tandatangan Sabella. 

Queeny kurung, menawarkan rasa eksklusif dan mewah.

Sabella juga telah menjadi salah satu perintis dalam pasaran fesyen yang menggunakan sepenuhnya sistem keahlian sebagai saluran pengedarannya. Sebab di sebalik pelaksanaan saluran pengedaran jenis ini adalah untuk membantu orang lain meningkatkan gaya hidup mereka dengan menjana pendapatan dengan Sabella sebagai plaform mereka. 

Sehingga kini, lebih 20,000 ahli telah berdaftar dengan Sabella. Dengan visi untuk melahirkan 1,000 jutawan dalam kalangan ahlinya dan disenaraikan di Bursa Malaysia menjelang 2025, Sabella berada di landasan yang betul untuk mencapai visi itu kerana perolehan semasanya bagi suku pertama dan kedua 2020 melebihi RM30 juta.

Pencapaian Jenama Sabella


Jenama Sabella serta pengasas dan pengasas bersamanya, telah diiktiraf dengan Pencapaian Paling Konsisten Anugerah Titanium oleh Richworks International pada tahun 2018. Selain itu, Sabella telah melahirkan tiga jutawan pada tahun 2019 di mana jumlah jualan yang dicapai oleh setiap daripada mereka untuk tahun-tahun berturut-turut adalah lebih RM1.1 juta. Pengurusan jenama itu bagi membantu ribuan orang terutama usahawan wanita menerima pendapatan pasif menerusi platform Sabella. 

Ramai usahawannya berjaya mengubah status sosioekonomi mereka kepada standard yang lebih tinggi yang mereka banggakan. Mereka juga datang dari pelbagai latar belakang - seperti suri rumah, guru, pekerja kolar putih dan biru dan pelajar. 

Sabella menjadi antara syarikat terkemuka di bawah seliaan Rickworks International Sdn. Bhd. dengan jumlah jualan sebanyak RM24.7 juta pada akhir tahun 2019. Pada tahun 2019, Sabella meraikan pencapaian ahli-ahlinya dengan memberi ganjaran kepada mereka dengan pakej umrah, perhiasan emas, dan wang tunai untuk menghargai kerja keras dan kesetiaan mereka kepada Sabella. 

Baru-baru ini, pada tahun 2020, Sabella berjaya memeterai kontrak dengan Ratu Rock Malaysia, Ella Aminuddin, sebagai duta jenamanya. Dari sudut pemasaran, ia merupakan langkah besar yang diambil Sabella dalam mengukuhkan kedudukannya di pasaran dan meningkatkan kesedaran jenama di kalangan rakyat Malaysia. 

Sabella kini sedang melaksanakan kempen pemasaran 360 darjah yang agresif termasuk menubuhkan papan iklan unipole mewah, memberi tumpuan kepada wilayah tengah untuk fasa pertama dan akan tersebar ke seluruh negara dengan lebih 200 papan iklan sedang dirancang.




Sabella Sponsor  Anugerah Juara Lagu ke-35


Sabella Sponsor  Anugerah Juara Lagu ke-35


Kami bangga melihat salah satu Sponsor Bersama Anugerah Juara Lagu ke-35 semalam adalah ditaja oleh Sabella, Fesyen Pakaian Muslimah Tanpa Gosok yang diasaskan oleh anak didik Titan Premier kami, Tuan Mohd Sufian Sulaiman dan isterinya Puan Siti Fatimah.

Hanya bermula dengan sebuah mesin jahit dan pernah lalui saat sukar dalam hidup hingga terpaksa berikan anak mereka susu pekat manis kerana keadaan hidup ketika itu.

oleh mereka kini mampu menaja sebuah program besar seperti AJL35 sebaris bersama jenama seperti McDonalds & Celcom... Mereka adalah contoh dan model terbaik sebagai rujukan untuk bina bisnes yang lebih berjaya!

Kami melihat sendiri proses dan komitmen mereka dalam pembelajaran yang tak pernah henti sejak tahun 2017 lagi. Tahniah kami ucapkan!

Dato' Azizan Osman
Sabella anak didik Titan Premier

Kalau anda semua nak tahu, Pengasas Sabella ini juga adalah anak didikkan Richworks anda pun Boleh berjaya tau! semak Seminar bersama Dato' Azizan Osman Program Richworks

Keselesaan Adalah Pilihan

Pada waktu pendemik covid19 yang lalu, waktu itu "workfromhome jadi bila dirumah ada banyak masa yang terluang. Daripada duduk online sahaja.  Bonde join Sabella secara tak langsung jadi dropship.

Pelanggan Bonde adalah dari kalangan rakan sepejabat, kawan-kawan dan juga ahli keluarga. 

Baju Sabella menjadi pilihan, bila dengar iklan #bajukurungtanpagosok sangat memudahkan bagi kami yang kena kerja pagi-pagi nak ke pejabat tak perlu nak gosok-gosok baju kurung dahlah pagi-pagi nak hadap jem, jadi dengan adanya baju kurung sabella tanpa gosok, sangat-sangat membantu mengurangkan kerja waktu pagi.  Jadi boleh keluar awal.

Baju Kurung Sabella ada pelbagai koleksi, warna dan corak. saiz pula dari S hingga 5XL.

Koleksi Baju Sabella dan Produk Yang Dikeluarkan :


Al Jannah Suit Uh
Ameena Telekung Se
Carla Blouse
Cassidy Kurung
Chamomile Set
Chic Suit
Conditioner
Darina Tudung
Darina Tudung Kids
Delcy Blouse
Dokoh
Fadyaa Suit Uh
Fiona Tudung Kids
Flavia Kurung
Grace Suit
Hadley Jubah
Hagia Abaya
Hayra Blouse
Helga Blouse
Henza Blouse
Ilaria Kurung
Ivelle Kurung
Jea Jubah Printed
Jessica Blouse
Karalyn Kurung
Khadeeja Telekung Uh
Khaleeda Telekung
Khoulla Suit Uh
Kiara Blouse
Laureen Scarf
Laureen Scarf Bidang 50
Livvy Suit
Lorez Kurung
Madina Mini Telekung Uh
Merdeka Scarf
Merdeka Sportwear
Monogram Brooch
Mystery Box Bawal Alexa Deals
Mystery Box Bawal Chester Deals
Raudhah Suit
Raudhah Suit Uh
Sabella Batik Kemeja
Sabella Batik Kurung
Sabella Coffee
Sabella Hijab
Sabella Perfume
Sabella Queen Kurung
Safa Tudung
Sallie Kebaya
Sapphira Kurung
Shampoo
Shower Cream
Suprise Box V1
Toothpaste
Valeda Kurung
Yanera Jubah
Yura Sportwear
Zenia Kurung

Ikuti Media Social Sabella di Instagram dan Facebook untuk info lanjut dan promosi terkini.




Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. tahniah sabella mmg selesa sgt pakai baju sabella

    BalasPadam
  2. dah kira terkenal juga jenama ni tapi saya belum beli satu pun .. one day mesti beli satu

    BalasPadam
  3. Kak pip suka baju kurung Tampa gosok ,.selesa dan mmg senang la nak pakai. Tak perlu nak iron, lepas cuci, kak pip spin tau, Kain still tiptop.

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.