Suunto 9 Peak Pro Serba Baharu Bateri Unggul Dan Pemproses Baharu Berkuasa Kini Dibuka Untuk Tempahan Awal



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Assalamualaikum dan Selamat Petang, Hai pembaca semua... Bonde memang dah lama nak ada jam Suunto ni, Baru-baru ni ada keluar model baharu... Suunto 9 Peak Pro tau!

Suunto 9 Peak Pro Serba Baharu Bateri Unggul Dan Pemproses Baharu Berkuasa Kini Dibuka Untuk Tempahan Awal

 

Dikarbonkan sepenuhnya, ciri antara muka pengguna baharu yang lebih pantas dan mudah digunakan dengan hayat bateri terbaik dalam kelasnya. Semua terbina dalam badan ultra nipis dan elegan, paling ringan dalam segmennya.

 .



 

Pelancaran Suunto 9 Peak Pro terbaharu, Suunto sekali lagi telah membuktikan bahawa ia secara konsisten menolak sempadan dalam kategori jam tangan sukan GPS, kali ini menawarkan peminat sukan bukan sahaja dengan jam tangan sukan yang boleh mereka harapkan dalam keadaan yang paling ekstrem tetapi juga yang sesuai untuk kegunaan harian dalam semua keadaan. Suunto 9 Peak Pro mempersembahkan semua ciri utama jam tangan berbilang sukan Suunto GPS yang boleh mengendalikan sebarang persekitaran dalam reka bentuk yang elegan, menjadikannya jam tangan yang sangat lasak dan sangat elegan untuk dimiliki.

 

Dibina pada reka bentuk Suunto 9 Peak yang memenangi anugerah, edisi Peak Pro diperbuat daripada gred bahan tertinggi untuk menahan segala yang dilemparkan ke arahnya – ais, pasir, titisan dan kejutan, tekanan dan garam. Namun, ia adalah salah satu jam tangan sukan paling nipis dalam kelasnya dengan hanya 10.8mm, juga paling ringan untuk disesuaikan dengan pergelangan tangan yang lebih kecil bagi kegunaan harian.

 

Dengan kemampanan teras visi Suunto, Suunto 9 Peak Pro diperbuat dengan 100% tenaga boleh diperbaharui di Finland dan direka bentuk untuk tahan lama dan boleh dibaiki untuk meminimumkan sisa dan kesan terhadap alam sekitar. Suunto 9 Peak Pro ialah Suunto pertama yang dikira jejak karbonnya dan kemudian diberi pampasan sepenuhnya dengan Unit Karbon Disahkan*. Sepanjang hayatnya, ia akan menghasilkan hanya 7.5kg CO2e, yang bersamaan dengan memandu kereta bahan api fosil sejauh 44km.


Walaupun dalam bentuk lightweight, seseorang masih boleh mengharapkan prestasi heavyweight daripada Suunto 9 Peak Pro dengan seni bina chipset baharu dan lebih berkuasa yang meningkatkannya ke tahap yang baharu. Suunto 9 Peak Pro memperkenalkan antara muka pengguna baharu dengan ikon dan digit yang lebih besar, menjadikannya mudah untuk dikendalikan dan dibaca semasa bersukan, membolehkan peminat sukan menumpukan perhatian dengan lebih baik pada perkara terbaik yang mereka lakukan.


Hayat baterinya mengecas Suunto 9 Peak Pro ke puncak kelasnya. Suunto 9 Peak Pro menawarkan hayat bateri terbaik daripada mana-mana jam tangan Suunto lagi, bertahan selama 21 hari dalam penggunaan harian sebelum memerlukan pengecasan, 40 jam dalam mod Prestasi, 70 jam dalam mod Endurance dan 300 jam dalam mod Tour. Ia bersambung sehingga kepada empat sistem satelit – GPS, GLONASS, GALILEO, BEIDOU – dan sehingga 32 satelit individu secara serentak. Ini menghasilkan ketepatan yang lebih tinggi, terutamanya apabila bersenam dalam keadaan GPS yang mencabar.

 

“Suunto 9 Peak Pro baharu kami ialah pengubah permainan dalam pasaran jam tangan pelbagai sukan. Atlet di seluruh dunia telah mengujinya dan ia memenuhi standard keliatan tentera*. Apa yang menyerlahkannya ialah Suunto 9 Peak Pro bukan sahaja merupakan jam tangan yang sangat lasak, ia sangat anggun dan serba boleh dalam reka bentuk, membolehkan anda memakainya untuk activiti sukan lasak anda dan kemudiannya memakainya dengan pakaian kasual bergaya semasa anda keluar untuk makan malam. Ia sememangnya jam tangan untuk semua acara, daripada pengembaraan paling liar anda kepada aktiviti harian anda,” kata Fraser Jones, Ketua Suunto Asia.

 

 

Suunto 9 Peak Pro boleh didapati dalam enam versi berbeza, empat model dibina dengan keluli tahan karat dan dua model dibina dengan titanium, lengkap dengan pelbagai jenis tali aksesori. Tempahan awal bermula 8 November di Lazada, Shopee, SolarTime.com, dan semua tempat jualan a.d time dengan harga runcit disyorkan RM3,199 (model titanium) dan RM2,699 (model keluli tahan karat). Semua tempahan awal sehingga 21 November layak mendapat e-baucar RM500 untuk membeli aksesori Suunto. Tertakluk kepada Terma dan syarat-syarat. Imej untuk media boleh didapati  di sini.

 

Mengenai Suunto

Kami bermaksud kelasakan. Merintis kelasakan sudah menjadi DNS kami sejak 1936, apabila pengembara Finland, Tuomas Vohlonen mahu mencipta kompas yang lebih tepat, dan seterusnya mereka cipta kaedah baharu mengilangkan kompas berisi cecair. Hari ini Suunto berada di barisan hadapan dalam mereka bentuk dan inovasi untuk jam tangan sukan, komputer menyelam, kompas dan perkhidmatan digital yang digunakan oleh pengembara di seluruh dunia.

 

Kami berbangga bahawa produk Suunto boleh mengatasinya, tetapi juga direka bentuk dengan estetika harian yang mencerminkan identiti Nordic kami. Ibu pejabat dan kilang Suunto masih di Finland. www.suunto.com

 

Mengenai a.d time: a.d time memulakan pengembaraan abadinya pada tahun 1989. Sejak itu, a.d time telah membentuk perkongsian dan hubungan seumur hidup yang berharga dengan pelbagai rakan kongsi pelesenan, pengedar dan peruncit, dalam merealisasikan semangat dan cinta mereka terhadap kesenian jam tangan. Sebagai pengedar jam tangan yang terkenal, banyak jenama bertaraf dunia telah bekerjasama dengan mereka. Sehingga hari ini, mereka mendapat keistimewaan untuk menjadi pengedar rasmi SUUNTO di Malaysia. www.adtime.com.my

 

Pertanyaan media enquiries atau hubungan:

Joo Yun - jooyun@preciouscomms.com +60 12-443 6088

Joey Gan - joey.gan@preciouscomms.com, +6012-207 7525

 

Ciri-ciri Utama Suunto 9 Peak Pro:


● Ultra Nipis: 10.8 mm (tidak termasuk kubah HR). Saiz skrin: 1.2”

● Berat: 55g (model titanium model) dan 64g (model keluli tahan karat)

● Jam GPS dengan jejak karbon terendah di pasaran: keseluruhan kitaran hayat pelepasan CO2e hanya 7.5 kg

● Karbon diberi pampasan sepenuhnya dalam projek penghutanan semula dengan Unit Karbon Disahkan (*disahkan oleh program pengesahan antarabangsa yang memastikan kualiti projek pengimbangan karbon) melalui Tree-Nation

● Diuji ke tahap standard kelasakan tentera tertinggi (*MIL-STD-810H). Senarai ujian di sini

● Penjejakan aktiviti harian: Langkah, kadar denyut jantung, tidur, kalori, tahap stress dan banyak lagi

● Pengecasan sangat pantas: Bateri 100% dalam sejam atau 10 jam waktu Latihan selepas dicas selama 10 minit

● Pengimbas Barometrik

● Kemas kini perisian secara maya

● Diperbuat daripada kaca nilam, keluli tahan karat, dan dua model dengan gred 5 titanium

● Kalis air kedalaman sehingga -100 m

● Mode snorkeling baharu yang menjejak data aktivit sehingga kedalaman -10 m

● 97 mod sukan untuk dipilih dan keupayaan mencipta mod sendiri

#wishmydreamcomethru


~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

2 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.