Resepi Ayam Tiram Thai Resepi Khairulaming

Assalamualaikum dan selamat Petang Salam 14 Ramadhan... Whatsap gaiisss eh eh ada tukang masak popular sebagai jemputan hari ni dekat blog Bonde he he he... jangan terpersona sangat dengan ayat gurauan Bonde tu yea.. Ramai sangat up resepi masakan Khairulaming, sampai tak sabar-sabar video masakan seterusnya bila nak keluar??? Ramai yang dah cuba resepi nih... Tapi Bonde belum sempat buat lagi, ni Bonde kongsikan dekat bawah, untuk anda yang tercari-cari resepi Ayam Tiram Thai Resepi Khairulaming yang nampak sangat sedap kecur air liur tengok video masak dia kan!


Resepi Ayam Tiram Thai Resepi Khairulaming 




Ayam Tiram Thai Resepi Khairulaming 


10 ketul Ayam perap dengan:

3 sudu besar Sos tiram

2 sudu besar kicap manis

garam/secukup rasa

1 sudu besar minyak masak

Bakar dalam air fryer/oven 180-200c 20min



Bahan sos: 

5 ulas bawang putih

4 biji cili padi merah

3 batang akar ketumbar tumbuk sampai lumat guna lesung. 

Masukkan 1 sudu besar sos tiram

3 sudu kecil kicap cair

2 sudu besar gula

1 biji perahan limau nipis/lemon

daun ketumbar yang sudah dipotong halus. Gaul semua sampai sebati, curah atas ayam. 




Selamat Mencuba!

 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

3 PEMBERI ULASAN

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.