Reka Bentuk Dalaman Kini Boleh Dimiliki Oleh Semua Rakyat Malaysia

Assalamualaikum dan Selamat Malam, Hai pembaca semua, Kurang dari tujuh belas hari kita semua akan menyambut bulan yang dirindui iaitu bulan Ramadahan, Kebanyakannya kita semua pasti mahu menyambut hari raya dengan menyusun atur rekabentuk lama kepada yang baru, walaupun Covid 19 masih tak hilang lagi didunia ini, perayaan di pagi syawal harus disambut juga bagi menyambut hari kemenangan umat Islam setelah sebulan kita berpuasa.  Sepuluh tahun bekerja di Jabatan Kawalan Bangunan, banyak Bonde timba ilmu tentang pelbagai rekaan pelan rumah teres dan banglo, pelbagai pelan bangunan kormersial shopping mall dan lot kedai, tak kurang pelan design dan rekabentuk seni bina dalaman. Sedikit sebanyak menimbulkan minat Bonde dalam rekabentuk dalam rumah, selalu tengok dekat majalah sahaja kali ni dapat tengok buku dari hasil kerja yang sangat menarik, untuk itu Bonde nak perkenalkan dengan anda semua.




Reka Bentuk Dalaman Kini Boleh Dimiliki Oleh Semua Rakyat Malaysia


Cabaran Membina IDW


Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah memulakan syarikat pembinaan dan reka bentuk dalaman, IDW Design & Build (IDW) pada tahun 2007, Sempena Ulang Tahun Ke-15 dan Dengan Situasi ‘Normal Baru’ mencetuskan inspirasi IDW untuk membantu lebih ramai pemilik kediaman merealisasikan rumah impian dengan penerbitan Design Collection.

Ketika itu masing-masing baru menamatkan pengajian di peringkat Diploma Reka Bentuk Dalaman dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam. 

Penubuhan syarikat didorong setelah menerima tawaran projek pengubahsuaian dan reka bentuk sebuah banglo yang bernilai RM1.1 juta.

Pada usia 23 tahun, pasangan ini menerima tawaran projek reka bentuk kolej yang bernilai RM70k. Projek ini mengambil masa selama setahun untuk disiapkan.

Disebabkan kurang pengalaman dan faktor umur yang masih muda, pasangan ini seringkali ditipu oleh kontraktor dan berhadapan dengan bebanan hutang.


Tekad dan keazaman yang kuat menjadi pembakar semangat buat pasangan ini menyambung pengajian ke peringkat Ijazah Sarjana, dan seterusnya ke peringkat Sarjana. Dalam masa yang sama menguruskan perniagaan IDW.


Lokman Hakim sebagai Pengarah Urusan IDW pernah digagalkan oleh pensyarah dalam salah satu subjek di Sarjana akibat kurang memberikan komitmen masa dalam pembelajaran.

Pasangan ini juga terus berhadapan dengan kontraktor yang seringkali mengambil kesempatan, dan akibatnya mereka terpaksa menanggung kerugian.

Pasangan ini mendirikan rumah tangga pada tahun 2012 setelah mengharungi pelbagai onak dan duri dalam dunia perniagaan.

Mereka meneruskan tekad untuk membina empayar IDW walaupu terus berdepan pelbagai cabaran dan rintangan serta menanggung liabiliti hutang akibat ditipu oleh kontraktor.

Tragedi Kebakaran


Pengalaman ngeri yang membuka minda Lokman Hakim dan Rabiatul Adawiyah untuk mewujudkan legasi yang lebih kukuh di IDW.

Tragedi kebakaran IDW New Zealand pada tahun 2017 yang hampir meragut nyawa Lokman Hakim dan keluarga apabila rumah penginapan ketika percutian keluarga hangus dijilat api.

Bertitik tolak dari tragedi itu, menjadi ‘push factor’ untuk pasangan ini mendidik dan membentuk team yang lebih kukuh di IDW agar dapat meneruskan legasi perniagaan IDW.

Tekad mereka untuk membantu 1 juta pemilik kediaman memiliki kediaman impian yang cantik dan sempurna.

Fenomena COVID


Tahun 2020 menyaksikan perubahan besar dalam sejarah negara dan juga seluruh dunia dengan penyebaran virus COVID. Akibatnya seluruh negara berhadapan ‘total lock down’ dan semua individu hanya duduk di rumah.

Bersikap sentiasa bersedia mendepani apa juga cabaran, Lokman Hakim, Rabiatul Adawiyah dan seluruh team IDW telah bersiap sedia untuk berhadapan dengan pelbagai kemungkinan.

Sasaran utama untuk lebih fokus, mengkaji kembali kemungkinan yang sukar diramal dan bersiap sedia untuk lebih berusaha memberikan yang terbaik.

Disebabkan arahan kawalan pergerakan menyebabkan ramai yang mahukan ruang kediaman lebih selesa dan tidak membosankan.

Kesannya, permintaan untuk mencantikkan ruang kediaman semakin meningkat dan IDW menjadi pemangkin untuk mencipta ruang lebih selesa untuk bekerja, belajar dan menghabiskan masa bersama keluarga.

Disebabkan ‘New Normal’ mencetuskan inspirasi IDW untuk membantu lebih ramai pemilik kediaman merealisasikan rumah impian dengan penerbitan Design Collection.





Servis Eksklusif dan Harga Yang Perlu Dibayar

Dengan adanya Design Collection, IDW berusaha membantu merealisasikan impian dengan tawaran harga yang sangat mampu milik. Buku Design Collection menawarkan 200 pilihan reka bentuk dan gaya untuk setiap ruang kediaman, lengkap bersama lukisan pelan, visual 3 dimensi berserta rujukan gambar konsep sebagai sumber inspirasi.

Sebagai jenama reka bentuk dalaman yang kian diyakini, IDW berjaya mencipta ruang tampil mewah dalam setiap projek yang berjaya disiapkan.

Keberkesanan IDW dalam menzahirkan rekaan yang menepati cita rasa pelanggan, membuktikan setiap pelaburan pelanggan adalah berbaloi dengan hasil yang diperolehi.

Malah IDW sebolehnya berusaha untuk memberi kesedaran kepada lebih ramai pemilik kediaman dalam mengenal pasti cita rasa dan rekaan yang berkualiti.

Servis reka bentuk di IDW bermula dari RM6k kadangkala mengehadkan kesedaran kepada semua pemilik.

Dengan adanya Design Collection, IDW berusaha membantu merealisasikan impian dengan tawaran harga yang sangat mampu milik.

Before – Internal view living area

After – Internal view living area


Buku Design Collection menawarkan 200 pilihan reka bentuk dan gaya untuk setiap ruang kediaman, lengkap bersama lukisan pelan, visual 3 dimensi berserta rujukan gambar konsep sebagai sumber inspirasi.


Cepat Dapatkan Buku IDW Ini, Pada Harga Promosi Raya


Untuk anda yang berminat untuk mendapatkan Buku IDW Ini, Buku Design Collection IDW - Dapatkan Plug & Play Interior Design Book Pertama di Malaysia Sekarang.

Raya Promo RM397.00 (Harga Asal : RM2897)

Info lanjut boleh layari laman web di bawah


Atau boleh juga ikuti laman Instagram IDW @idw.design

best interior design in malaysia
house interior design in malaysia
interior design in malaysia
interior design in selangor
interior design in shah alam
idw design & build
interior design kuala lumpur
interior design firm in malaysia
top interior design in malaysia
top interior design in selangor
top interior design in shah alam
home interior design
minimalist house design
modern house interior
boho room decor
bohemian decor
contemporary interior design
house interior design in selangor
aesthetic bedroom
living room design
bedroom interior design
free interior design
Interior design bumiputra
outdoor decor
famous interior designers
famous interior designers in malaysia
art deco interior design
3d room design
decoration design
interior design company in malaysia
interior design company in selangor
interior design company in shah alam
interior design near me


 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

3 PEMBERI ULASAN

  1. Nanti nak beli buku ini la...

    BalasPadam
  2. Bestnya kalau dapat buku macam nie kan Bonda..

    BalasPadam
  3. ralit tgk deco dalam buku ni semuanya cantik2

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.