I AM MUNIANDY, IKLAN HARI DEEPAAVALI DARI PETRONAS



Assalamualaikum Dan Selamat Pagi..

Sabtu 29 Oktober 2016 adalah merupakan Cuti Sambutan Hari Deepaavali, Selalunya iklan musim perayaan akan muncul dikaca tv.

Bonde tertarik hati untuk share pada anda semua tentang maksud yang tersirat dalam iklan Petronas ini. Marilah sama-sama hayati maksud yang tersirat.

IKLAN PETRONAS I AM MUNIANDY
Bertajuk, "Saya Muniandy",

Pengurus Besar Kanan Petronas komunikasi strategik kumpulan Zahariah Abd Rahman berkata webfilm yang menyampaikan mesej bahawa kita tidak harus membiarkan penampilan awan persepsi seseorang terhadap orang lain.

"Pada masa yang sama, webfilm juga membawa nilai-nilai sejagat yang positif toleransi, saling menghormati dan kebaikan untuk keharmonian serta perpaduan.

"Bagi setiap perayaan utama di Malaysia kita yang berbilang kaum, kita, di Petronas berharap untuk membawa kempen perayaan yang meraikan keindahan dan kepelbagaian budaya kita yang berbilang kaum dan tradisi kepada semua rakyat Malaysia," katanya ketika berucap sebelum melancarkan kempen Deepavali Petronas 2016 di sini semalam.

Zahariah berkata webfilm memberitahu kisah seorang lelaki muda yang bernama Muniandy dan rakannya, yang niat yang baik telah misperceived dan disalah tafsir.



Dalam menyambut perayaan Deepavali, warga Malaysia sepatutnya saling peka dan hormat menghormati akan perbezaan dan meraikan persamaan di antara kita.


'I Am Muniandy' Iklan Hari Deepaavali Dari Petronas


Festival cahaya ini bertujuan sebagai peringatan untuk memupuk semangat kita lebih bertimbang rasa terhadap orang lain.

Semoga cahaya ini menyinari sanubari dan terus membuat kita saling menghormati di antara satu sama lain, sebagai individual dan sebagai warga Malaysia.

Keharmonian yang lebih baik boleh dicapai melalui pemahaman yang lebih baik dan sifat bertimbang rasa yang tinggi.
 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

3 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.