PETUA NAK LICINKAN TAPAK TANGAN



Penggunaan losyen adalah cara moden bagi nak licinkan tapak tangan,  mari  baca cara tradisional bagi :

PETUA NAK LICINKAN TAPAK TANGAN

1. Limau Nipis


Jika Kulit telapak tangan kasar, sebab adanya sel – sel kulit mati.
 Limau nipis antara petua yang boleh digunakan untuk buang sel ini. 

Caranya :

ambil jus dari dua atau tiga biji limau nipis lalu gosok pada seluruh telapak tangan. 
Lakukan selalu agar sel kulit mati tak berkumpul.

2. Susu Segar





RENDAM TANGAN DALAM SUSU SUAM

Panaskan susu dan biarkan ia suam. Kemudian rendam tangan selama lima minit dalam susu tadi. Asid lactit asid dalam susu mampu mengeluarkan kulit mati dan kalsiumnya juga akan menguatkan kuku.

3. Hampas Kopi




Jangan buang hampas kopi ketika buat air ini. 
Simpan kerana ada khasiatnya. Gosokkan hampas kopi ini pada tangan yang kasar untuk membuat sel kulit mati dan melembutkan kulit. Setiap kali buat air kopi, lakukan perkara ini.

4. Garam




Garam pun ada khasiatnya.  
Campurkan air panas dengan garam, biarkan suam dan rendam telapak tangan anda yang kasar selama beberapa minit dalam air ini. Buat selalu untuk lihat hasilnya. Tak susah pun

5. Minyak Kelapa 



Usapkan minyak kepala pada tapak tangan dan biarkan beberapa minit agar ia meresap. Lakukan secara rutin. Sambil buat kerja di dapur pun boleh buat petua ini.


"SELAMAT MENCUBA"

sumber : Majalah Rapi

~ Bonde Senyum Riang ~

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

3 PEMBERI ULASAN

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.