BIHUN GORENG MERIAH...


Assalamualaikum....

Bihun Goreng Meriah



Kisah pagi tadi.... subuh-subuh Bonde dah bangun berperang dekat dapur, menyediakan dan masakkan Bihun Goreng untuk Fatin bawa ke Sekolah...

Dua hari lepas Fatin maklumkan dekat Bonde, ada sambutan Hari Raya dekat Sekolah.

Dialog bersama Fatin

Fatin :Atin nak Bonde masakkan Bihun!

Bonde : Diam dalam hati berkata-kata (Amboi... Atin ini 1 arahan ke? @Minta tolong ke?)

Fatin : Sekolah buat Sambutan Hari Raya, Sambuatan Hari Merdeka dan Sambutan Akhir Tahun)

Bonde : Pun bersuara... Amboi sekali 3 Sambutan.... Kalau sekolah yang buat sambutan Raya, nape kene masak? kene bawa bihun?

Fatin : Sambutan dengan perhimpunan, lepas tu.. Jamuan makan dekat kelas masing-masing... Nanti Kawan dekat kelas sebelah datang raya kelas Atin, Lepas tu Atin raya pula  dekat kelas sebelah bersama dengan cikgu-cikgu.

Bonde : Macam menarik juga, menu apa je yang ada..

Fatin : dengan semangat becerita, si polan bawa spegeti, si polan bawa cake, si polan bawa nugget...

Bonde : oklah nanti bawa Bihun jer... nanti Bonde Masakkan...

Fatin : Bonde, dengan pinggan, sudu & garfu sekali...

Bonde : Ok Faham... kira macam "Potluck" lah ni....

terciptalah :

Bihun Goreng Meriah


Untuk Fatin Bawa ke Sekolah pagi ni... Semoga riang ria sambutan Hari Raya kat Sekolah Fatin...

terima kasih sudi membaca.... 

~Bonde Senyum Riang ~




Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

7 PEMBERI ULASAN

  1. Amboi meriahnya bonde. Untunglah fatin ... bonde masakkan special. Heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Special untuk Sambutan Hari Raya... he he he

      Padam
  2. huaaaa. sedapnyaaa.. atas tu hirisan telur ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. yea hirisan telur dadar dan juga koktel ayam Ramly

      Padam
  3. bestnya.. huntung fatin..lapoooo

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha ha ha hujan-hujan memang perut mudah Lapooo kan Acik :)

      Padam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.