KESAKITAN YANG DIBERI OLEH ALLAH ITU MERUPAKAN SATU HADIAH


Hai Semua,

Hari ni buat pertama kalinya bagi tahun 2015 Bonde ke Klinik dan dapat Cuti Sakit.

Pecah rekod tahun ni... dapat Cuti Sakit, sebelum ni kalau demam Bonde masih gagahkan badan ke pejabat, tapi dari semalam memang dah tak boleh tahan lagi sebab dapat pakej Demam, Batuk Dan Selsema sekali gus.

Doktor bagi rehat sehari pada hari ini 15/6/15

Baiklah kejap lagi nak makan ubat nak rehat.

Sebab ubat selsema dan batuk yang Bonde dapat tu agak mengantuk. Jadi kene tidur dan rehat.



Anggap segala kesakitan yang diberi oleh Allah itu merupakan satu hadiah di mana Allah mahu mengangkat darjat kita dengan kesabaran dalam menempuhi ujian dariNya. 



Dari Abdullah r.a katanya:”Aku datang mengunjungi Rasulullah s.a.w ketika beliau sakit, lalu kusentuh baginda seraya berkata: "Ya Rasulullah! Demam anda bertambah teruk." 

Jawab baginda, "Memang demamku sama dengan demam dua orang kamu." Kataku pula, "Semoga anda mendapat pahala berganda pula." Jawab baginda: "Semoga!" 

Kemudian sabda baginda pula: "Tidak ada seorang muslim yang ditimpa cubaan berupa sakit dan sebagainya melainkan dihapuskan Allah Taala dosa-dosanya, seperti pohon kayu menggugurkan daunnya."(HR Muslim)


BICARA KESAKITAN

sakit itu nikmat sakit itu penghapus dosa (kafarah)
sakit itu ujian
sakit itu bukti cinta Allah
sakit itu ada hikmah yang kita tidak tahu







~ Bonde Senyum Riang ~

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

37 PEMBERI ULASAN

  1. get well soon Bonde.. banyakkan minum air kosong yea :))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima Kasih....
      InsyaAllah, minum air kosong banyak

      Padam
  2. moga cepat sihat bonda..... musim sekrg.. yoorin^ & anak pon baru je kebah

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah Yoorin...
      Musim agaknya tu dengan cuaca tak menentu

      Padam
  3. moga cepat sihat bonda..... musim sekrg.. yoorin^ & anak pon baru je kebah

    BalasPadam
  4. ziarah adikberadik tak sihat, rajin2 makan ubat tau
    semoga cepat sembuh :) EFG033

    BalasPadam
  5. rajin makan ubat ye bonda. demam sikit je tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu ujian sikit jer... kene gagahkan badan

      Padam
  6. moga cepat sembuh ye...jgn lupa makan ubat...

    BalasPadam
  7. semoga cepat sembuh yer..


    Jemput join segmen terbaru saya.. jom viralkan segmen ini..

    Segmen 3 Review Percuma Umtuk Produk Blog & Event

    BalasPadam
  8. semoga cepat sembuh ye bonda, jaga diri ;)

    BalasPadam
  9. get well soon bonde. sesungguhnya sakit itu penghapus dosa

    BalasPadam
  10. sakit itu penghapus dosa..syafakillah bonde :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Mas...
      Moga terhapus dosa tu Aamiin

      Padam
  11. tahun 2015 , baru separuh tahun berlalu,pcl dah mc lima hari..memang sakit itu kafarah, kita kena muhasabah diri, dalam penat mengejar masa duniawi akhirat jgn dilupakan

    BalasPadam
  12. Semoga cepat sembuh bonde..makan ubat ye

    BalasPadam
  13. cucaca tgh berubah ni mmg akan selalu demam kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin juga ... kene minum banyak airkan Eny

      Padam
  14. Balasan
    1. Banyakkan Lela...
      Bonde x makan habis pon ubat ni bila rasa dah ok

      Padam
  15. Hope everything goes well bonde

    BalasPadam
  16. Pasni.. slow2 berjinak2 dgn vitamin shaklee... hhehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nizam Bonde ada try...
      vitamin shaklee good...

      Padam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.