RESEPI PUDING BUAH DRAGON AIS KRIM VANILA

RESEPI PUDING BUAH DRAGON AIS KRIM VANILA


Resepi ini bonde yg cipta...

Bahan:
Air 1200 liter
Gula 4 senduk kecil
Buah dragon 1 biji
Ais krim vanilla
Agar2 2 bungkus @40 g

Cara Cara:
Didihkan air Dan masukkan agar agar
Kacau hingga agar agar hancur
Bahagikan agar agar td kepada 2 periuk kecil
Periuk A masukan Aiskrim
Periuk B masukan buah naga yg telah diblend
Masukkan bahan A kedalam acuan
yang telah siap disusun dengan buah dragon
Sejukkan dlm peti sejuk selama 5 minit
Selepas itu, bila sudah beku
masukkan Bahan B pula

Sedia untuk dimakan
Selamat mencuba ;)

sedap dimakan ketika sejuk...

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

12 PEMBERI ULASAN

  1. Sedapnyaaa bonde. nanti nak buatlahh ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok nani...
      silakan... good luck senang jer

      Padam
  2. Sedapnyerr bonde ,.tggu ya jap lg lya sampai hehe

    BalasPadam
  3. Sedapnyerr bonde ,.tggu ya jap lg lya sampai hehe

    BalasPadam
  4. wahhhh... sedapnya tertarik tengok..lawa lah..kreatif bonde

    BalasPadam
  5. sedapnyee bonde... senang pon senang... nie yg gatal je tangan nie..hahah

    BalasPadam
  6. Sedapnyaaaa... Dok dang nk buat apa2 doh leni...uhukkk

    BalasPadam
  7. Bonde tak aci bonde tk simpan tuk kita huhuhu

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.