PENGURUSAN HARTA PUSAKA SI MATI

ASSALAMUALAIKUM...

DAN SALAM SEJAHTERA..MOGA SEMUA SIHAT SAHAJA.. INSYAALLAH.

KURSUS PENGURUSAN HARTA PUSAKA SI MATI, KURSUS INI ADALAH KURSUS PERTAMA YG BONDE HADIRI BAGI TAHUN 2015... KIRANYA KURSUS NI PEMBUKA TIRAI BG BONDE UNTUK MENGISI BUKU LOG LATIHAN TAHUN 2015.

BONDE SUKA TAJUK KURSUS NI...

"PENGURUSAN HARTA PUSAKA SI MATI"

TAJUK YG AKAN DIBENTANGKAN:

- "PENGENALAN KEPADA HARTA PUSAKA SI MATI.

- PENGURUSAN HARTA PUSAKA SI MATI MENURUT AKTA HARTA PUSAKA KECIL (PEMBAHAGIAN) 1995.

- WASIATDAN HIBAH MENURUT UNDANG-UNDANG ISLAM.

-PENGURUSAN HARTA PUSAKA SI MATI DI MAHKAMAH SYARIAH.

SEKALUNG PENGHARGAAN :

~MAJLIS AGAMA ISLAM SELANGOR

~PEJABAT AGAMA ISLAM DAERAH SEPANG


Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

12 PEMBERI ULASAN

  1. Balasan
    1. Yeaaa nani, kita kene tau..bab2 gini...
      Mohon pencerahann Dr tuan ustaz

      Padam
  2. Semoha bonde dapat menambah ilmu di dada..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pengisian yang bagus sekali... Bagi wanita membela nasib selepas kematian suami Dan diceraikan suami... Menceritakan hak hak yg wajib dituntut oleh Isteri Dan anak2

      Padam
  3. owhhh bagus nih...rugi kalau sape tak pergi.nnti share2 lah kat sini kandungan kursus tu ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanti bonde akan buat ringkasan kursus InsyaAllah..

      Padam
  4. penting gak ni. benda yang selalu bermasalah di kemudian hari

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Ewan...

      Selalunya kita jarang2 nak ambik tahu... Jika Ada tersalah pihak lain yg berkuasa atas harta Lusaka tu... Kene tau dlm Al Quran Ada sebut hak hak pemberian harta... Haram bg yg bukan berhak menuntut...Dan berkuasa

      Padam
  5. antara perkara yang agak penting untuk kita ketahui kan Bonde, sering kali menjadi punca perbalahan antara waris.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Kak Ana...
      Waris perlu tahu... Anak lelaki bertanggungjawab sepenuhnya...hak ADIK beradik Dan IBU mereka

      Padam
  6. ye tajuk ni sangat penting untuk hidup kita

    BalasPadam
  7. nanti kongsikan ya bonde isi latihan ini

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.