UNTUK DAPATKAN TIDUR YANG LENA .. ELAK BUAT PERKARA-PERKARA BERIKUT.... JOM BACA...

PERKARA YG PERLU DIHINDARI :

1. bersenam @ berolahraga 4 jam sebelum tidur

2. Makan terlalu banyak sebelum tidur

3. Paksa diri sebelum tidur sedangkan mata belum mengantuk

4. Minum kopi, teh & minuman berkarbonat 8 jam menjelang waktu tidur

5. Meletakkan televisyen di dalam bilik tidur terutamanya di depan tilam anda

6. Minum @ makan ubat tidur kerana cara ini akan mendatangkan kesan negatif kepada minda anda melainkan anda adalah penderita insomnia.

Ulasan dr Bonde:

No. 1 memang x pernah buat....Ada juga perkara2 diatas mungkin habit bonde ...contohnya perkara No 2...sekarang tidak lg bonde lakukan....Perkara No 3... paksa diri... dulu bonde selalu buat... sebab buat nak bangun pagi konon... sebenarnya kalau terlebih tidur lagi susah nak bangun pg... dr 5 minit ke 5 minit 5 minit lg...5 minit lg huhhhhhh makin lambat bangun adalah.. masa tuk bermalas-malasan jd ckp la...sekadar 5-6 jam bila bangun.. kita pasti segar... No 4 tengok la kadang2 ade buat jugak... tuk air kopi tu kalau nak menonton movie ...x nak mengantuk minum la kopi... pas nie x mo minum da.... air berkabonat nie... ada ambil juga kalau makan kat f.food...pas nie nak minum air kosong jer @ mineral je la...No 5 pun mmg ade dulu... tp dah kasi letak luar.... ganggu la cahaya dr tv tu.... No. 6 x pernah makan ubat tidur... kalau makan pun ubat selsema... yg bercampur dgn ubat tidur....tu kalau kene demam selsema la... he he he  Bonde berharap kita semua dpt berkongsi maklumat ini... apa yg boleh kita ubah ... x salah jika kita mencuba... untuk kesihatan dan diri sendiri....


Selamat menggunapakai info yg diberi
~ bonde ~
~ku mahu itu~

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

0 PEMBERI ULASAN

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.