PETUA MENASIHATI ANAK YG DEGIL

TIP INI BUKAN SHJ UTK ANK TETAPI UTK KAUM KELUARGA TERUTAMANYA YG MEMPUNYAI HUBUNGAN RAPAT DENGAN KITA, TIDAK KIRA SAMA ADA ANAK, ISTERI ATAU SUAMI CARANYA :

1- Semasa ank, isteri atau suami sdg tidur, inilah waktunya yg paling sesuai terutamanya di waktu 2/3 mlm, kerana fikiran bawah sedarnya (sub conscius mind) adalah paling optimum ketika ini.  Yg tidur hanyala conscius mind (minda sedar)

2- Sentuhkan ibu jari anda ke langit-langit dan lemudian sentuh dengan lembut ibu jari anda ke ubun-ubun org yang ingin anda nasihati.

3- Semasa ibu jari di atas ubun-ubun, selawatlah ke atas junjungan Nabi Muhammad dan bacalah surah Al-Fatihah.  Kemudian teruskan berzikir dalam hati dan jangan putuskan zikir anda.

4- Angkat ibu jari anda, di dlm hati, kalau boleh jgn putuskan zikir didlm hati & bercakaplah dgn suara yg agak perlahan agar tidak sampai mengejutkannya.  Beritahu apa yang ingin anda bertahunya spt tidak selalu melewatkan solat, banyakkan berselawat dan banyak bersabar.  nasihatilah orang yg anda sayangi dgn apa sahaja nasiht.  Jangan putus zikir itu'masuk' bersama-sama nasihat.

5-Anda dpt melihat reaksinya sedang menerima nasihat anda apabila matanya bergerak-gerak.

InsyaALLAH usaha anda berkesan jika diamalkan. sama-sama buat untuk kesejahteraan keluarga kita.


~bonde~
kumahu itu

Anda Mungkin Menyukai Bacaan Ini

0 PEMBERI ULASAN

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.