REVIEW FILEM SKYCRAPER



REVIEW FILEM SKYCRAPER Assalamualaikum dan Petang... Hai reader semua.. Anda semua dah tengok ke Filem Skycraper ni??? Bonde memang minat dengan lakonan The Rock, jadi setiap kali keluar Filem yang menjadikan The Rock sebagai watak utama pasti Bonde nak pergi tengok sendiri lakonan tu bila keluar dekat pangung memang cepat-cepat book tiket nak tengok.. Bagi anda yang tak berkesempat tengok Filem ni, cubalah check dekat GSC, MBO dan TGV kalau ada lagi di tayangkan REVIEW FILEM SKYCRAPER.

REVIEW FILEM SKYCRAPER


REVIEW SKYCRAPER, THE ROCK,

Release Date : 12 Jul 2018



Language  : English 

Subtitle : Malay / Mandarin

Genre : Action / Thriller

Running Time  : 103 minutes

Director :  Rawson Marshall Thurber 

Cast : Dwayne Johnson, Pablo Schreiber, Neve Campbell 

Distributor : UNITED INTERNATIONAL PICTURES

Sinopsis Skyscraper


Menceritakan mengenai seorang bekas Ketua Pasukan Menyelamat Tebusan FBI dan veteran perang US, Will Sawyer yang kini menjadi penilai keselamatan untuk bangunan pencakar langit selepas cedera parah ketika operasi yang menyebabkan kakinya kudung.


The Rock ataupun Dwayne Johnson sebagai pelakon utamanya, filem ini sangat mendebarkan dengan aksi bintang The Rock  sehingga ke penghujung filem!


REVIEW SKYCRAPER, THE ROCK,

Filem ni memang sangat penuh dengan aksi yang mencabar.. hinggakan Bonde terangkat-angkat kali seperti melompat sama (ha ha ha)

REVIEW FILEM SKYCRAPER, THE ROCK,

Neve Campbell yang memegang watak sebagai Sarah Sawyer isteri kepada Dwayne (Will Sawyer). Bukan sekadar isteri, namun wataknya sebagai seorang pakar bedah pasukan tentera.


REVIEW FILEM SKYCRAPER, THE ROCK,

Menara Pearl

Menara Pearl ini adalah tempat dimana The Rock dan familynya tinggal.  Di sini jugalah ia di tugaskan mengawal semua keselamatan dari tingkat bawah hingga ke tingkat menara yang atas sekali.  Disini mempunyai ciri-ciri keselamat an yang sangat moden dan canggih bukan calang-calang individu yang boleh buat akses keluar dan masuk sesuka hati.

Will Sawyer diberikan sebuah tab dan password untuk beliau mengawasi keselamatan bangunan Menara Pearl, akan tertapi Will Sawyer diiniaya oleh rakan baiknya sendiri yang berpaling tadah, untuk mendapatkan tab tersebut beliau sanggup membunuh Will Sawyer.  Dan bermulalah agenda jahat antara rakannya dengan ketua samseng yang hendak mendapatkan kuasa.


REVIEW FILEM SKYCRAPER, THE ROCK,

Ketika bertugas di China, dia telah diperangkap atas kesalahan jenayah yang tidak dibuatnya kerana dianayai oleh rakan baiknnya sendiri. 

Dalam masa yang sama, bangunan pencakar langit yang didiaminya terbakar kerana kegiatan musuh. 

Kini dia perlu menyelamatkan diri, cuba membersihkan namanya dan menyelamatkan keluarganya yang terperangkap dalam bangunan paling tinggi di dunia itu.


REVIEW DARI BONDE  FILEM SKYCRAPER

Bonde suka tengok filem aksi macam ni puas hati walaupun aksi-aksi dalam filem ini banyak kesan edit tapi ianya tetap nampak real dimata Bonde.  Anda yang suka citer-cerita aksi harus menonton filem ni.  Filem ni tak Boring dan tak mengantuk pon masa tengok.  Sound efek memang terbaik!

Bonde kasi 5/5 bintang

p/s ini adalah taksiran yang Bonde buat, jika ada yang tak setuju Bonde mohon maaf yea. stay tune...

~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Nani pun dah tengok jugakk. Heheh. The Rock kot berlakon, takkan tak tengok. Best kan bonde, banyak betul scene yang buat orang berdebar. Hahah!

    BalasPadam
  2. Ya bonde..saya suka cerita ni..perjalanannya nampakl real dan mendebarkan.

    BalasPadam
  3. macam menarik...saya tak pernah tengok lagi..alahai bnyk cerita best saya terlepas...huhuu

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.