Bonde Zaidalifah: BACA ONLINE JANGAN BENCI CINTAKU

BACA ONLINE JANGAN BENCI CINTAKU

6:12 pm

BACA ONLINE JANGAN BENCI CINTAKU Assalamualaikum dan Selamat Petang... Hai reader semua, Sebenarnya Bonde tak ada Novel Jangan Benci Cintaku ini... jadi teringin nak baca secara juga online jadi sebelum itu Bonde try cari dekat google terjumpa juga.  Bonde sharelah dengan anda semua nak tak? Anda semenangnya versi novel dan drama ada banyak perbezaannya jadi kena tahu situasi dekat dalam Novel terlebih dahulu.  BACA ONLINE JANGAN BENCI CINTAKU

BACA ONLINE JANGAN BENCI CINTAKU


NOVEL JANGAN BENCI CINTAKU ,SINOPSIS JANGAN BENCI CINTAKU

SINOPSIS JANGAN BENCI CINTAKU 


Perkahwinan mereka bukan atas dasar cinta tetapi cinta boleh datang bila-bila masa. Bagi Shahrizal, tiada sebab untuk dia tidak jatuh cinta pada Rafeeqa tapi bagi Rafeeqa, perkahwinan itu satu bebanan. Lantas, Sunderland dan sambung belajar menjadi alasan.

“Tak payah pergi boleh tak? Kat sini pun boleh sambung belajar.” – Shahrizal ‘A NO is always a NO Shah.’ Itu jawapan hati Rafeeqa. Awalnya, Shahrizal masih melayannya dengan baik. Namun, segalanya berubah pada tahun terakhir dia di Sunderland. Dinginnya Shahrizal buat Rafeeqa mengesyaki sesuatu. Saat itu dia mula rasa kehilangan. Kembali dan mahu berubah. Dia mahu menjadi isteri yang baik pada lelaki sebaik Shahrizal.

Tetapi….. “Your instinct was right. There is someone else besides you.” - Shahrizal Pengakuan Shahrizal buat hati Rafeeqa retak seribu. Dia sudah terlewat rupanya. Shahrizal sudah ada orang ketiga. Tapi, dia tidak mahu mengalah.

‘Make him fall for you!’- Damia Ya! Dia akan berusaha agar Shahrizal kembali menyintainya. Cuma, Husna itu bukan sembarangan wanita. Usaha Husna untuk merampas suaminya kadangkala buat Rafeeqa mahu menyerah kalah. “Fika, you’ve lose weight.”

– Shahrizal “Berat saya masih okey lagi, Shah.” - Rafeeqa “Mari, saya peluk.” - Shahrizal Jika dah tak cinta, kenapa masih mengambil berat? Kalau dah tak sayang, kenapa masih ingin membelai dan dibelai? Siapa sebenarnya yang Shahrizal pilih? Rafeeqa yang berusaha untuk berubah dan menjadi isteri yang baik? Atau Husna yang berusaha untuk merampas dan menguasai semuanya?

p/s : apa yang di share dekat web Idea Kreatif ni tak habis hingga ke Bab akhir, kena beli juga novelnya... hu hu hu hari tu masa pergi pesta buku tak terbeli Novel ni... satu penyesalan betul! nanti nak cari jugalah novel ni.. to be continue

~ Bonde Senyum Riang ~

Baca entri yang lain

2 TEGURAN MEMBINA

  1. Tengok dekat tv aje bonde. Dah nak dekat ending ni, banyak yang tak sama dengan dalam novel. Hahah! Nani hari tu gigih beli novel sebab tak sabar nak tahu ending. Tapi tak sama sebijik macam novel. Awal awal tu aje sama. Heheh

    ReplyDelete
  2. novel ke tv ke..dua2 saya tak tengok lagi..ketinggalan zaman...maklumlah..tkde mse nk tgk tv...hehe

    ReplyDelete

~Awak sportinglah....terima kasih bagi comment.
~sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...
~Dari Bonde Senyum Riang


[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di iffah208@gmail.com. 

[PENAFIAN] www.bondezaidalifah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. 

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. 

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

Arkib Blog

JUMLAH PAPARAN HALAMAN