BondeZaidalifahDotCom: SINOPSIS DAN AKULAH LELAKI ITU KARYA MYRA AMEER

SINOPSIS DAN AKULAH LELAKI ITU KARYA MYRA AMEER

1:06 pm

Assalamualaikum Dan Selamat Tengahari...

Hai reader semua...

Seperti yang dijanjikan.... disini....Bonde nak share Novel keluaran PBKL 2017, Novel kedua karya Penulis : MYRA AMEER, bertajuk :MR. GREY Terbitan KARYASENI.


Foto Penerbitan Karyaseni.

SINOPSIS DAN AKULAH LELAKI ITU

Dia bukan anak raja, bukan juga CEO syarikat ternama atau pelajar lulusan dari luar negara, tetapi dia hanyalah insan biasa yang punya kisah hidup yang penuh duka dan tidak sempurna. 

Dialah Shark... Lelaki yang punya pesona dan digilai ramai gadis popular dan ternama. Biar dipikat dan digoda tetapi hatinya tetap dijaga hanya untuk dimiliki oleh seorang gadis bernama Jeslina yang digelarnya bunga. 

Bagi Jeslina, nama Shark atau digelar si pembuli itu memang sedari awal lagi sudah dipangkah-pangkah dari senarai calon teman lelaki pilihan. Dibuli tanpa henti ketika di sekolah menengah dahulu membuat dia sangat membenci biar lelaki itu gigih mengambil hati. Lebih-lebih lagi ketika itu dirinya bakal dimiliki oleh sahabat baik lelaki itu sendiri. 

“Dengar sini Shark, antara kita tak mungkin akan ada apa-apa ikatan sebab aku akan berkahwin dengan Redza. Faham? - Jeslina 

“Kuasa Tuhan tak siapa yang tahu, Jes. Orang yang dah berkahwin pun boleh bercerai, inikan pula baru bertunang. Eh! Pembetulan…Belum bertunang pun lagi.” – Shark 

Terjalinnya ikatan pertunangan antara Redza dan Jeslina membuatkan Shark panasaran. Tetapi, jika sudah namanya Shark, biar hak orang akan tetap diredah juga selagi belum disahkan dengan akad dan perkahwinan.Walaupun dimarahi, juga dinasihati, dia tetap tidak peduli lebih-lebih lagi bila hati sudah terlalu mencintai. 

“Astaghfirullahalazimmm... Kamu ni dah kenapa? Lupa Jes tu tunang kawan baik kamu?” – Mak Ngah Iman 

“Untuk memiliki perempuan yang kita suka bukan senang mak ngah, jadi kalau ada peluang, kawan pun boleh jadi lawan.” – Shark 

Sayangnya ketika ikatan dengan Jeslina hampir dimeterai, kebenaran terbongkar. Kerana seorang gadis bernama Nadrah, kisah silam yang hitam menjadi pertaruhan disebabkan dendam. Ugutan demi ugutan yang diterima daripada Redza membuatkan hatinya goyah dan mula hilang keyakinan. 

"Well... The best man win. Sayangnya kau dah kecundang!” – Redza 

“Kau ingat aku akan rahsiakan perkara ini dari Jes? Aku bukan lelaki macam kau. Berani buat tapi tak berani bertanggungjawab.” – Shark 

“Dan kau ingat dengan berterus terang akan memulihkan keadaan? Tak, Shark… Kau hanya akan buat mereka benci dan jijik dengan kau.” – Redza 

Mampukah Shark bertahan atau melepaskan demi melindungi insan tersayang? Dan bisakah kisah silam yang selama ini menghantui hidupnya berakhir dengan bahagia atau akan membuat jiwanya lebih merana? Dan siapa pula Nadrah yang tiba-tiba muncul membawa bencana? 
Harga : RM 28.00 (SM) // RM 31.00 (SS)
Penulis : Myra Ameer 
Keluaran : Mei, 2017

Terbitan : Penulisan2u

~ Bonde Senyum Riang ~

Baca entri yang lain

0 TEGURAN MEMBINA

~Awak sportinglah....terima kasih bagi comment.
~sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...
~Dari Bonde Senyum Riang


[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di iffah208@gmail.com. 

[PENAFIAN] www.bondezaidalifah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. 

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. 

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

Arkib Blog

Babab.net

JUMLAH PAPARAN HALAMAN