APAKAH CIRI HARD DISK TERBAIK? ADA 6 KELEBIHAN EXTERNAL HARD DISK INI YANG PERLU ANDA TAHU!



Assalamualaikum Dan Selamat Pagi....


Hai Reader Semua, Apa khabar pagi ini?

Bonde nak tanya dengan anda semua, sebagai seorang blogger tentunya ada ada banyak menyimpan data dan gambar di dalam pc, lappy, telefon dan pen drive, Bonde pon tak terkecuali kadang-kadang mencari gambar tu balik bila dah pindahkan, terlalu... banyak sampai tempat digunakan untuk menyimpan, lepas tu lupa simpan dekat mana? adakah anda anda begitu juga... mengalami masalah yang sama? Tak kan nak delete.. gambar-gambar yang dah disimpan tu, tentu sayang giler... arghhhh tensionnya.  Akan datang mesti nak tengok balik nak tunjuk dekat anak-anak he he he.

Bila simpan dalam pc atau lappy kadang-kadang takut dijangkiti virus... wahhh bila keduanya kena format, nages tak berlagu... bila gambar dan video semua hilang...

Oleh yang demikian, 

Bonde ingin mendapatkan satu.. 'hard disk data' untuk menyimpan kesemua gambar dan video yang penuh 'history' dan market value tersendiri, banyak tu boleh simpan didalam 'external hardisk'.  Supaya data 'handphone' tak penuh. Maklumlah setiap hari akan 'selfie' dan 'wefie' lepas akan 'uploud' dekat media sosial mana tak banyak data yang digunakan dalam 'handphone' kejap sahaja akan penuh 'space'.

Jadi Bonde akan pindahkan kesemua gambar yang ada ke dalam  'external hardisk' yang mempunyai ruang yang besar... yang boleh menampung semua gambar-gambar dalam tempat.  Tak penat nak cari nanti... hi hi hi

image

Apa lagi Bonde survey hard disk data dekat LAZADA terus tertarik  dengan Hard Disk Drive Portable HDD (Green) rekabentuk sangat menarik dan kalau anda nak tahu apa kelebihannya? memang banyak tau? salah satunya ialah ianya kalis air dan tahan lasak.

Macam mana nak pilih 'hard disk' yang terbaik?  Jika anda nak tahu....

APAKAH CIRI HARD DISK TERBAIK ?

1- MEMPUNYAI RUANG YANG BESAR 2TB

Wow besar ruang data adalah sehingga 2TB macam-macam boleh simpan, gambar, video dan dokumen-dokumen berkaitan kerja dan hal-hal berkaitan blog semua boleh disimpan.

Data yang nak dipindahkan... pula sangat laju.. maklumlah data untuk gambar dan video selalunya berat.
- SuperFast USB 3.0 antara muka dengan 5 Gbps kadar pemindahan. 




2- TAHAN LASAK / KALIS AIR

Jika anda hendak gunakan 'external hard disk' ini untuk kegunaan semasa travel dan melancong memang senang untuk anda pindahkan gambar-gambar anda.  lepas ambik gambar terus pindahkan ke dalam 'external hard disk ni.

Kalau anda gunakan untuk ambil 'video' memanglah berat jadi cepat-cepat pindahkan video tersebut untuk dapatkan video yang baru.

Ianya juga adalah tahan habuk dan lumpur.  jika ianya terjatuh ke tanahdan lumpur semada anda guna.  jangan bimbang ia bukanlah senang rosak.

-BOOT CAMP-DIUJI: IP68 DUST AND WATER PROOF Certified dustproof (IP6X standard: sama sekali dilindungi daripada habuk)

Ianya juga kalis air, tak masuk air jika ditengelamkan dalam kedalaman air 1.5 meter.

- Certified kalis air (IPX8 standard: tenggelam 1.5 meter selama 60 minit)

- Certified shockproof (MIL-STD-816G 516,6: pelbagai titik dari ketinggian tertentu)

image

DUST AND WATER PROOF

3-SAIZ DAN REKABENTUK MENARIK

Saiz hard disk tak perlu besar, saiz kecil dan rekabentuk menarik mudah untuk disimpan dan dibawa kemana-mana.

4-HARGA YANG MAMPU MILIK

Harga pula mestilah mampu milik berpatutan dengan 'hard disk' yang ada dipasaran. Anggaran harga boleh semak disini.

5-ADA JAMINAN (WARANTY)

Ada jaminan dalam tempoh yang panjang iaitu 3 tahun, penting kalau rosak senang nak dapatkan gantian.

6- KELUARAN SYARIKAT ADATA

Syarikat ini semua sedia maklum telah banyak menerima anugerah... dan award memang tak salah buat pilihan.

cara-senang-pilih-external-hard-disk-terbaik

SEBAB APA HD710M MENJADI PILIHAN BONDE ?


Hard Disk HD710M data,

Memandangkan Bonde agak lasak menggunakan apa-apa jenis gajet dan lain-lain barangan, sudah semestinya Bonde hendak sesuatu barang itu yang tahan lasak, lagi pun hard disk yang Bonde pilih ini adalah dalam kategori tahan lasak tidak mudah pecah dan kalis air.

image

HD710M ini sangat menarik perhatian Bonde.  Ia sangat diperlukan bagi Bonde yang memang suka simpan gambar dan video yang banyak.  Tak suka delete memang sesuai dapatkan satu, Ruang yang besar iaitu 2 TB yahuuuuuu bestnya... nak beli sekarang... tak sabar nak pindahkan data-data  yang ada.. 

Kalau anda nak survey info berkaitan boleh klik pada pic dibawah.

1- HD710M 1TB USB 3.0 External Hard Drive Waterproof / Dustproof / Shockproof - AHD710M-1TU3-CCF


2- HD710M 2TB USB 3.0 External Hard Drive Waterproof / Dustproof / Shockproof - AHD710M-2TU3-CCF


Sempena nak cuti Tahun Baru Cina ni... Lazada  ada menawarkan harga yang murah dan sangat berpatutan.  Jadi anda yang memang berniat nak beli cepat-cepat terjah.

Nanti masa cuti Tahun Baru Cina bolehlah ambil gambar banyak-banyak dan pindahkan dalam 'external hard disk'



~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

2 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.