PENGALAMAN PERCUTIAN DI HOTEL JOHOR BAHRU TERBAIK DAN JEJAK PULAU PALING BEST DEKAT JOHOR



Assalamualaikum Dan Selamat Petang,


Hai.. Semua Malam ni, Bonde nak kongsi cerita travellog Bonde dengan anda semua, Kali ni destinasi pilihan Bonde ialah Negeri  Johor Darul Takzim.

Image result for bendera johor

Apa yang menarik di Negeri  Johor Darul Takzim..


Pengalaman Percutian di Hotel Johor Bahru Terbaik dan Pulau Paling Best Kat Johor


Industri pelancongan di Negeri  Johor Darul Takzim pada hari ini telah berkembang maju hasil daripada usaha ramai pihak.

Hasilnya, industri ini mampu menyumbangkan pendapatan yang agak lumayan kepada negeri ini selain hasil daripada sektor perladangan dan hartanah.

Kalau anda perasan,
Jika nak dibandingkan dengan negeri-negeri lain selain Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Johor banyak membina prasana bagi kemudahan rakyat dan hal ini juga menjadi salah satu faktor yang menyebabkan ia menjadi tarikan pengunjung.

Mercu Tanda Negeri Johor

Dengan adanya Lapangan Antarabangsa Senai, taman-taman tema unik, pusat-pusat membeli belah yang mengikut trend masa kini serta banyak hotel Johor Bahru yang tumbuh bagai cendawan selepas hujan, bilangan pengunjung juga menunjukkan peningkatan yang mendadak.


 Danga Bay


Image result for peta danga bay

Map Danga Bay


Bagi yang dah biasa ke sini,
kalau pernah check out kawasan sekitar Danga Bay, mesti anda akan perasan ada satu bangunan cantik yang menjadi salah satu landmark dekat sini iaitu the one and only M Suite Hotel JB.

M Suite Hotel JB

M Suite Hotel JB


M Suite Hotel JB


M Suite Hotel JB

Best Rate Guarantee at M Suites Hotel

Menghadap ke Selat Tebrau, bangunan hotel ini yang agak lain daripada yang lain pasti membuatkan anda nak pandang dua kali.


Ini merupakan trip solo pertama Bonde. Bonde memilih Bandar Johor Baharu kerana yakin dengan kemudahan serta tahap keselamatan di sini.

Bonde memang rancang nak cari tempat yang berdekatan dengan laut, sebab Bonde sangat suka pemandangan laut yang luas terbentang dan membiru.

Dengan adanya Hotel bertaraf empat bintang ni memang berjaya membuatkan Bonde rasa selesa macam dekat rumah sendiri.


studio suites 4Traveloka.com

Bonde booked a studio suite kat Traveloka Apa yang boleh guarantee, rate kat site ni memang berbaloi!

Semasa membuat tempahan di traveloka Bonde tengok bukan setakat Hotel ini sahaja, pelbagai  hotel di Johor Bahru serta hotel-hotel di tempat lain turut ditawarkan dengan rate yang reasonable.
studio suites 1

Macam bilik ini juga adalah dilengakapi dengan bermacam-macam basic facilities seperti TV, cable dan satellite TV channels, walking wardrobe, comfortable queen-sized bed, kelengkapan dapur dan lain-lain lagi.

studio suites 3

Bonde paling suka dengan rekaan dan susun atur perabot serta perincian hiasan kat dalam studio ni yang minimalis, tetapi tetap elegen.


Studio suites 430x699

Bonde must say that eventhough tempat ni tidaklah dikategorikan sebab tempat penginapan lima bintang, staf-staf dekat sini tetap memberikan layanan tiptop kepada pengunjung, sama macam kebanyakkan hotel Kuala Lumpur.

of Broadband internet

Kalau perut dah lapar, mana boleh tunggu lama-lama nanti masuk angin. Part nak cari tempat makan merupakan salah satu hal yang Bonde akan consider betul-betul kalau nak plan a trip.


M Suites Hotel - Restaurant - 13


Kat sini terdapat Myra Bistro Coffee House yang menyediakan sajian enak sepanjang hari.


Bistro ni expert dalam sajian tempatan dan other Asian specilities.

Myra Restaurant Image

Tempat makan yang sangat selesa.


restaurant bistro 4

Pelbagai jenis manisan dan pencuci mulut disediakan disini... 

mee kari

Personally,

Bonde suka makan mee kari dekat sini. Dimasak sempurna secukup rasa oleh chef handalan di sini.



Image result for danga bay

Selain tu,

Dekat area berdekatan Danga Bay ni pun banyak tempat-tempat makan yang best.

Bonde enjoyed most the hospitality as well as the food sepanjang 2 hari 1 malam Bonde dekat sini.



Image result for Resort in Pulau Rawa Johor

Lepas tu,
Bonde teruskan trip Bonde ke Pulau Rawa yang terletak di Mersing.

Untuk sampai ke pulau ni,
Bonde dengan menaiki bot selama 30 minit dari Jeti Pekan Mersing. Sejarah Pulau kecil ni dapat nama daripada burung putih kecil yang banyak dijumpai di sini.

Pulau ini juga dikenali sebagai Maldives Malaysia. panggilan Maldives Malaysia kerana Pulaunye secantik dan setanding Pulau Maldives di India.


Maldives Malaysia


pulau rawa mersing johor

Sebahagian kawasan persisiran pantai di sini terdiri daripada pasir putih manakala sebahagian lagi pulau ni terdiri daripada kawasan berbatu.

pulau rawa mersing johor

pulau rawa mersing johor

pulau rawa mersing johor


Ramai pengunjung ke sini untuk melakukan aktiviti snorkeling atau scuba diving. 

pulau rawa mersing johor


pulau rawa mersing johor


pulau rawa mersing johor


Di sebabkan Bonde takde banyak masa dekat sini (Bonde ambik pakej day trip je). Bonde habiskan masa seharian dengan pusing-pusing keliling Pulau.

Indah sungguh permandangan disini.


pulau rawa mersing johor


Jalan-jalan dekat gigi air, Bonde dah boleh nampak banyak ikan sebab air kat sini sangat jernih. sambil-sambil tu bagilah ikan makan cubit-cubit roti campak dalam air... banyak ikan datang... (wahhh leka sekejap dekat sini, tengok ikan berebut-rebut makan)


Kalau dive mesti boleh nampak macam-macam lagi kan? Sebelum sampai ke sini, Bonde dah borong bekal makanan kat Mersing, jadi Bonde tak perlu laa beli dekat sini (masa buat review hari tu info mengatakan makanan dekat sini mahal maklumlah dekat Pulau).

Anda yang belum pernah datang ke sini, Bila diberi peluang bercuti disini, pasti akan akan datang lagi kerana Pulau Rawa ini sangat cantik, tidak perlu ke Maldives kerana di Malaysia sudah ada Pulau secantik dan setanding Maldives.

"sure will come back one day to this place to explore more. Maybe lepas ni nak stay lama sikit dekat sini.

This place is indeed a hidden treasure!

~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

1 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.