NAK TENGOK ROSE DAN TULIP BERCAHAYA!



Assalamualaikum Dan Selamat Malam...

"The Nightscape of Light Sensation - Love Series" Sudah 7 hari acara ini berlangsung mulai 7-17 2016 di MAEPS Serdang.  Bonde teringgin nak pergi, tapi sehingga hari ini tak lepas peluang ke sana!

Sebelum ada nampak kawan-kawan yang pergi up loud gambar di FB cantiknya... 

Bunga-bunga rose dan tulip bercahaya dengan neon lampu led seperti berada di taman bunga yang sebenar.  Memang nampak sangat cantik!

Parking info sini.. untuk pembaca semua... :)





"The Nightscape of Light Sensation - Love Series"


Adalah acara unik, berwarna-warni dan memukau, yang bekerjasama dengan Taman Ekspo Pertanian Malaysia, Serdang ( "MAEPS"), akan diadakan dari 7 September 2016 sehingga 17 September 2016 dan terletak di MAEPS . Acara itu akan menampilkan sejumlah 30,000 Light Emitting Diode ( "LED") bunga ros putih dan 708 bunga ros pegang tangan LED akan menyala dalam relay.

Acara itu akan memecahkan Guinness World Record sebagai "The Most Lampu LED Lit dalam Relay" dan bertujuan untuk mempromosikan Malaysia di peringkat antarabangsa dan membawa pengiktirafan di seluruh dunia kepada negara. 


Semasa acara ini di MAEPS, 30,000 bunga ros putih LED akan ditanam di atas tanah untuk membentuk bentuk bunga raya, yang melambangkan bunga kebangsaan Malaysia. Acara ini bertujuan untuk menggalakkan perpaduan, dan juga untuk menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia pada 31 Ogos 2016, dan Hari Malaysia pada 16 September 2016. White berwarna LED mawar adalah simbol-simbol kesucian, cinta, harapan, pemutus dari ketakutan dan sebagai cahaya pada masa-masa kegelapan. Acara ini juga bertujuan untuk menggalakkan amal untuk membantu anak yatim. Acara ini bertujuan untuk mewujudkan suasana yang harmoni dengan menggalakkan kasih sayang terhadap semua lapisan masyarakat tanpa mengira usia, jantina, bangsa, budaya dan bahasa. 

light sensation ticket charge

Light Sensation bermula pada 05:00 setiap hari dan pengunjung dialu-alukan untuk mengambil gambar bunga ros putih LED, manakala disertai dengan muzik untuk mewujudkan suasana yang hangat. Pandangan yang menakjubkan di bawah langit terbuka akan memberi inspirasi kepada imaginasi dan menggalakkan kegembiraan dan kasih sayang di kalangan pengunjung dengan pemandangan mengagumkan itu. Terdapat juga aktiviti-aktiviti lain yang menarik bagi pengunjung seperti roda Ferris, sebuah menara tinjau, zon melarikan diri, trak makanan, serta stesen cenderamata.



Harga Tiket : ticket-prices/

Dewasa : RM 20.00

Kanak-kanak : RM 5.00


~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

0 Ulasan