8 SEBAB UNTUK DAPATKAN HONOR 8



Assalamualaikum Dan Selamat Pagi

Hai semua, moga semua sihat sahaja hendaknya.. kepala Bonde agak tingtong kerana tak dapat lupa asyik teringat-ingat sahaja pada smartphone baru iaitu Honor 8 dari Huawei, iklannya pulak asyik keluar dekat tv, dekat radio dekat timeline Fb dan Instagram... tak boleh menahan.. iklan sudah mengoda-goda.. sekali tengok tak kelip mata.

Untuk info anda semua, Honor 8 ini sudah masuk pasaran diMalaysia, rasanya Bonde kene grab 1 Honor 8 keluaran Huawei best weiiii.(sambil nyanyi terhibur hati) 

Kalau diberi pilihan Bonde nak yang warna emas (gold) nampak lebih bergaya dan elegan sekali memang sangat menarik sekali.


Kenapa Bonde tertarik hati dan berminat nak beli Huawei Honor 8 ni ?

8 SEBAB UNTUK DAPATKAN HONOR 8

1. LCD Crack Warannty 

Selalunyakan Bonde memang jaga Hand Phone macam menatang minyak yang penuh.  Tapi kadang-kadang ianya tak seperti yang disangka, jaga macam manapun kadang-kadang perkara nak belaku kita sendiri tak tahu. Pegang kuat macam mana pun kadang-kadang ianya terlepas dengan tak sengaja..kalau skrin hand phone retak memang menagis berlagu-lagulah kan... Tak Perlu bimbang dengan pembelian Honor 8 LCD retak adalah terjamin.

Bonde suka!!!



2. Intelligent Communication

2 Atenna (Smart Double Antenna Switch) untuk dapatkan signal komunikasi yang lebih kuat untuk memastikan pengguna menerima sebaik mungkin. 

Smart Dual-Band Wi-Fi Switching dapat menyokong 2.4GHz sehingga 5GHz. (zassss laju)

Memudahkan pengguna untuk menyambung ke talian tempatan dengan cepat semasa berada di luar negara.

Ini Paling yang best terdapat pada Honor 8 :

Ianya mempunyai kuasa wifi 2 antena proses penggunaan wifi yang sangat laju... memang terbaik!!! 

Bonde suka!!!



Info Bateri

3. Fast Charging


-Sebanyak 3000mAH kapasiti bateri yang disokong oleh Smart Power 4.0 maximizes. 

-9V/2A teknologi cas yang cepat 47 % dalam masa 30minit!

Bonde paling suka layan FB, Whatsapp dan Instagram memandangkan App FB dan Instagram ada video untuk ditonton dan banyak gambar yang dikongsikan di group whatsapp perlu dimuat turun terlebih dahulu baru boleh tengok, semua proses adalah memakan bateri yang penuh tiba-tiba akan tinggal 5 % - 1 % dan signal handphone akan mati sentiasa keluar di muka skrin.

Signal bateri perlu dicas akan mucul beberapa kali untuk memaklumkan yang ianya akan mati dalam waktu terdekat.  (Arggggh tensionnya).

Bila melayari internet Bateri memang tidak tahan lama. Keseronokan terbatas kerana kene jimat bateri. Dari survey yang Bonde buat, bateri Honor 8 ini memang tahan lama dan apabila ianya dicas bateri cepat penuh.



Banyak masa dapat online...bateri pulak jimat Bonde suka!!!



4. Elegant & Ergonomic Design

Honor 8 mempunyai rekabentuk yang menarik !!! 

Menampilkan keindahan kaca yang menjadikan Honor 8 lebih nampak elegan, dan rekabentuk ergonomic dan permukaan yang licin nampak lebih moden.

Dilengkapi dengan Dual 2.5 kaca 



5.CPU Powered by 2.3 GHZ Octa - Core

Unit pemprosesan Pusat (CPU) yang bagus kerana dapat mengatasi masalah handphone slow.


Honor 8 mempunyai ciri berikut :

2.3 GHz CPU OCTA-core serta memiliki 4GB LPDDR4 RAM yang. Sangat sesuai untuk mereka yang main games online. (contohnya pokemon go hi hi hi)

Mengandungi 15 co-processor yang mampu meningkatkan kelajuan pemprosesan, bateri tahan lebih lama. 

Proses speed laju!!!! Bonde suka!!!


6. Dual Lens Camera

Setiap Blogger memang sangat memerlukan camera yang berkuali untuk hasil gambar yang menarik untuk tontonan pembaca blog dan follower di media sosial. Untuk review produk memang gambar cantik tu penting. Kalau gambar tak cantik mungkin tak ada orang nak tengok dan 0 like.  

Dengan adanya gambar yang menarik ianya dapat menarik perhatian pembaca untuk melihat dan like bertambah dari masa ke semasa.

Yeahhh Bonde suka!!!




Bagusnya camera Honor 8 kerana ada ciri-ciri berikut:

Mempunyai 12MP (Mega Pixel) Dua lensa. 

Kamera depan memiliki 8MP dan 1.4aum saiz pixel beserta flash.

Ada hybrid auto focus yang boleh meluaskan bakat photography 

Ada professional mode untuk pelbagai jenis tetapan aperture dan shutter speed.

Wide aperture modes yang boleh di set daripada F0.95 sehingga F16 




7. 3D Figer Print

Paling best sebab dengan mengunakan password finger print sahaja, baru boleh buka skrin lock telefon ini.  Ini adalah ciri-ciri keselamatan yang bagus kerana contohnya data telefon sering habis sebelum waktunya akibat data digunakan oleh anak-anak yang  dalam diam mengunakan data internet dan dipakai sesuka hati kerana password yang mudah untuk mereka buka.

Seharusnya untuk kekalkan penggunaan data mengikut tempoh dengan adanya sistem pengimbas cap jari ini lebih bagus dari sistem password.

Dengan menggunakan cap jari hanya owner handphone yang boleh buka. 

Bonde suka!!!


Unlock handphone sepantas 0.4 saat (wow)

3D finger print (cap jari)

Disokong dengan NFC Tag read N writeP2P transfer dan SIM/HCE-based mobile payment




8. Display Screen 5.2 Inches 1080P FHD

Memang best kalau dapat tengok skrin handphone seluas 5.2 inci, Sangat puas mata memandang.

Sebab Bonde kata best tentang paparan Honor 8 adalah :

Honor 8 memiliki paparan skrin 5.2 inches dengan 1080 Full HD menghasilkan warna yang lebih cerah dengan 96% high color gamut (NTSC)

Ada eye care mode yang dapat menapis sinaran blue (Blue Ray) 

Ada microfon tambahan 

Ada pembesar suara 

Bonde suka!!!


Jadi, kalau anda yang sudah turut tertarik hati macam Bonde (wink wink wink) dan ada rasa berminat nak explore dan survery Huawei Honor 8 ni boleh la klik laman web Lazada, Honor 8 ni sudah ada di Lazada sekarang! 

Anda boleh dapatkan Honor 8 ni dengan harga RM1699 lepas tu siap ada free gift lagi tau iaitu Honor Hybrid Earphone AM175 + Tempered Glass. 

[klik banner dibawah untuk dapatkan info lanjut]



Lazada's My Cybersale is happening on 26 - 30 Sept. Check it out!

http://www.lazada.com.my/mycybersale/

[ klik banner untuk melihat tawaran hebat dilazada ]

HUWAWEI HONOR 8



 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

1 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.