LELAKI MACAM DIA ADAPTASI DIA MAMAT MUKA SELENGA [BACA ONLINE BAB 1 - 15]



Assalamualaikum Dan Selamat Malam...

Jangan lupa malam ni jam 10.00 malam tonton drama Lelaki Macam Dia, adaptasi novel Mamat Muka Selenga. 

Isnin hingga Jumaat
10.00 malam -11.00 malam
Astro Ria 104 dan Ria HD 123



TONTON LELAKI MACAM DIA [FULL EPISOD]

[1-16]



NOVELIS : Aliesha Kirana
PELAKON : Azrel Ismail, Izreen Azminda, Akhmal Nazri, Zera Hariz, Sharisa Haris

WATAK PELAKON
Azrel Ismail sebagai Fahmi Nazarul Ain
Izreen Azminda sebagai Nur Fatihah Husna
Akhmal Nazri sebagai Encik Aydan Danial


MAMAT MUKA SELENGA




Nak baca online dekat sini :

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]


Sinopsis Novel : DIA MAMAT MUKA SELENGA


NurFatihah Husna - Aku bukanlah nak memilih sangat bab mencari jodoh ni, tapi kalau boleh nak la juga balal suami aku tu orangnya sedap mata aku memandang, sebab aku nak bersama dia seumur hidup, dan kalau boleh sampai ke syurga! Jadi, tak salah kan kalau aku memilih? Dan nak buat macam mana kalau kategori sedap mata memandang aku itu rupanya macam Kim Soo Hyun, Lee Min Ho atau paling kurang pun Syarul Ridzwan? Tak salah, kan? haha. Tapi dalam banyak-banyak pilihan yang ada, kenapa dia juga yang muncul dlaam hidup aku? Kenapa mesti dia?



Fahmi Nazarul Ain - Tengok dari bawah memang dah cukup segak, dengan tingginya macam model, tetapi bila lihat wajahnya, memang selenga habislah. Suara sudahlah macam petir lepas tu tersengih saja kerjayanya. Hobi dia pula melalak dua puluh empat jam. Meluat betul aku.



"Saya dah nak tidur tahu tak? Boleh tak main gitar tu esok aje? Tak aman ke jiwa awak kalau tak main gitar dengan menyanyi tu sehari?" - Fatih



"Orang tua-tua cakap, marah tu tandanya sayang." - Fahmi

Semakin aku menyampah, semakin galak dia mengusik aku. Tapi bila dia senyap, aku pula yang rindu. Aduh, kenapa dengan aku ni? Tak mungkin aku boleh suka dekat mamat sengal tu, tak mungkin.

Aydan Daniel - Anak majikan tempat aku kerja, wajahnya persis jejaka korea, buat hatiku tergoda tetapi wajah kacak begitu memang wajib jadi playboy ke? Baru saja nak jatuh cinta, jadi berbulu mata tengok dia berkepit dengan perempuan-perempuan tak cukup kain. Tapi manusia boleh berubah, kan? hehe.

Rain - Artis popular tanah air yang segak dan bergaya, digilai ramai peminat tetapi disebalik popularitinya itu dia masih seseorang yang aku kenal, yang terlalu lama aku tidak bersua dan rindukan setengah mati.

Kenapa pada saat aku menanti jodoh persis korea, dia muncul dengan sengihnya tetapi pada saat rasa suka itu baru saja mahu berputik, dia langsung tidak punya tanda mahu luahkan cinta? Adakah dia benar suka atau aku sekadar syok sendiri? Tega betul dia permainkan perasaan aku yang rapuh ini. Memang kurang asam jawa betul mamat ni!

Putih putih melati, merah merah delima,

Dalam banyak-banyak lelaki, kenapa mamat muka selenga? 


singgah juga di Blog Penulis : tintaalieshakirana

seterusnya dapatkan di : Wattpad.Karyaseni



 
 ~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. selamat malam, rajin update blog ye..hehe..syira lokman datang intai blog lagi :D

    BalasPadam
  2. macam best je bonda...
    nak try tgk lah nt.

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.