TRIP PULAU PERHENTIAN [PART 1]

Assalamualaikum dan Selamat Pagi...

Bonde tak sempat-sempat nak cerita dekat anda semua tentang "Misi Jejak Ikan Nemo Di Pulau Perhentian" maklumlah nak tranffer dan kumpul gambar dari handphone, dari SJcame dan dari Go Pro Karkaz memang ambik masa.

Perancangan nak ke Perhentian ni dari tahun lepas lagi kami sudah siap-siap jadual dan terus survey tiket Airasia dan booking tiket Airasia dari KLIA 2 ke Kota Bahru diuruskan oleh Atul.

Baiklah nak cerita tentang group kecik kami untuk Misi kali ini, 6 orang semuanya iaitu...  Karkaz, Atul, Jelin, Nida, Ayang dan Bonde.

Untuk Misi kali ni... Kami memilih Pakej dari AlMasyhur International Travel & Tour Sdn Bhd (cawangan Bangi)

Jadual Pakej Yang Kami Pilih.

Jam 4.30 pagi Bonde dah keluar dari rumah menuju ke station ERL Kota Warisan, berkumpul disana untuk ke KLIA 2 menaiki ERL dari Kota Warisan tiket ERL ke KLIA 2 RM 6.50, Atul dari Putrajaya Sentral, Manakala Karkaz memang dah sampai awal malam tu dan bermalam di KLIA2 (nexttime teringgin jugak bermalam dekat KLIA 2).

Kami masuk ke perut kapal terbang Airasia lebih kurang jam 6.35 pagi..Semangat kamikan!...

Eh..eh dalam berwefie-wefie ni mana perginya Ayang dengan Nida? ohh ada dibelakang...

Sementara Atul dengan Jelin tunggu Nida dan Ayang dibelakang... Bonde dengan Karkaz selfielah dulu hi hi hi... kami berdua nak masuk pesawat dah...

Ok dah masuk perut kapal masing-masing dah duduk dekat seat masing-masing... sekali lagi bergambar... hu hu hu tak lama pon flight kami lebih kurang 1 jam, dalam flight tu Bonde bantai tidur almaklumlah sebenarnya Bonde tak tidurpun malam tu, sebabnya tak tahu... mungkin teruja nak pergi Pulau Perhentian tu yang tak boleh nak tidur.  Lagi pun awal pagi dah naik flight tu yang rasa tak boleh nak tidur tu.. memang niat nak tidur dalam flight.(jadi tertidolah Bonde dalam flight tu)

Sampai dekat Lapangan Terbang Kota Baharu lebih kurang jam 7.45 pagi, Kami tunggu van yang kami sewa untuk ke Jeti Kuala Besut. Menaiki Van ke Kuala Besut lebih kurang, 1 jam perjalanan.  Kami singgah sarapan pagi di satu kedai ditepi jalan dah bagi tahu dengan pemandu van tu kami nak bersarapan.

Restoran Kedai Kita nest time kalau datang InsyaAllah singgah sini lagi...

Memang Menu yang kami cari ialah Nasi Dagang dan Nasi Kerabu. Pasti cuba menu-menu femes dekat Negeri Kelantan, itu yang kami cari dulu, Bonde extra dapat makan kuih pulut panggang sedap... nikmat sungguh.  Memang fav pulut panggang.

Ayang try makan nasi kerabu...

Selepas sarapan pagi, Sambung perjalan ke Jeti Kuala Besut.

Gambar dari google..

Dah ready pakai life jaket kejap lagi Boat nak gerak dah... muka happy semua nak pergi Pulau Perhentian.

Naik Boat nih, siap rasa nak terbang dengan angin yang kuat tu... Ombak agak besar melambong-lambong dipukul boat. tak berani nak pegang sebarang gajet hp/camera sebab takut semuanya tercampak kedalam laut tu... (tak pasal melayang duit kene beli baru )

Alhamdulillah perjalanan selama 1 jam kami redah ombak-ombak ganas, tiba juga kami akhirnya di Shari-La Island Resort... Jejak sahaja kaki atas jeti nih terus teruja nak tengok air Pulau.

Masa ni tak saba dah tgk air tu hi hi hi

Diatas Jeti ke Shari-La Island Resort

Leka sekejap tengok kejernihan air Pulau nih (Subhanallah cantiknye)

Ditepi pantai kelihatan banyak boat nelayan dan boat membawa para pelanggan yang melanggan pakej-pakej yang ditawarkan.  Pelanggan boleh memilih sendiri pakej mana yang mereka hendaki.

Kami tiba di pintu masuk Shari-La pada jam 12.00 tengahari.

Info pulau-pulau dan taman laut

Selamat Datang Shari-La Island Resort

2 Ulasan

1. wah bestnya..bilalah nad dapat terjah pergi sini

BalasPadam
  2. best nya g jejalan pantai.. pulau perhentian antara spot yang boleh dikatakan mahal..
    Tengok pakej nye..tak la mahal sangat harga berpatutan... singgah sini.. www.riverstonegirl.blogspot.my

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...