Bagaimana Tulis satu ulasan Makanan



Bagaimana Tulis satu ulasan Makanan

Tugas pengulas makanan adalah untuk menyampaikan tepat rasa, tekstur, bau, dan persembahan makanan restoran. Anda bukan sahaja mengulas mengenai makanan tetapi juga pada suasana, pengetahuan kakitangan dan perhatian, kelajuan perkhidmatan, tanggapan umum restoran atau kafe. Kajian semula makanan yang enak yang meletakkan pembaca di meja anda dengan anda, yang membolehkan mereka untuk membuat keputusan sama ada mereka mahu untuk melawat restoran apabila mereka selesai membaca.

Kaedah 1 dari 3: Mendapatkan Kanan Perincian


1-Elakkan memberitahu kakitangan bahawa anda adalah seorang pengkritik makanan atau pengulas. Anda ingin mendapatkan pengalaman yang sama seperti mana-mana penaung lain, kerana banyak restoran akan memberikan anda rawatan khas yang boleh mengubah ulasan anda jika mereka tahu anda berada pengkritik. Daripada memberitahu mereka anda berada di sana untuk mengkaji semula makanan mereka, hanya kepala di dalam dan di luar jadual, bertindak seperti mana-mana pelanggan lain. Persatuan Wartawan Makanan juga mencadangkan agar anda mengelakkan peristiwa besar masakan (pembukaan besar-besaran, parti-parti pekerja, dan lain-lain) supaya anda tidak mengambil risiko didekati oleh chef mencari kajian yang baik. [1]

Jika anda seorang pengulas ditubuhkan anda perlu membuat tempahan di bawah nama yang berbeza.

Anda masih perlu membawa buku nota atau perakam kecil dengan anda untuk mengambil nota, walaupun anda juga boleh membawa mereka pada telefon anda. Untuk memberi ulasan yang hebat, anda perlu mengambil nota.

Write a Food Review Step 1

2-Membuat beberapa nota logistik di restoran. Adakah anda memerlukan tempahan, dan sejauh mana terlebih dahulu telah ia ditubuhkan? Di mana restoran, dan apa yang kejiranan seperti? Bagaimanakah letak kereta? Fakta-fakta ini akan membentuk sebahagian kecil daripada kajian anda, tetapi maklumat ini adalah penting untuk membantu pelanggan berpotensi mencari restoran yang sempurna untuk malam mereka. [2]


Write a Food Review Step 2

3-Menggambarkan suasana dan suasana apabila anda berjalan. Beri pembaca anda rasa untuk pengalaman anda. Adakah kakitangan menunggu melayan anda seperti keluarga atau kawan lama, atau tempat yang elegan dan bergaya? Apakah kod pakaian seperti? Apakah jenis suasana di restoran? Menjadi kreatif dalam keterangan - Kajian makanan yang baik bukan sahaja mengenai menu, ia adalah mengenai keseluruhan pengalaman.
Jangan hiasan mencipta suasana menarik?
Bagaimana orang menikmati makanan mereka? Pada umumnya, jadual suka bercakap atau banyak kecil, tarikh intim?

Write a Food Review Step 3

4-Membuat beberapa nota pada perkhidmatan. Mengelakkan perkara seperti, "perkhidmatannya baik / buruk." Anda mahu khusus. Cara terbaik untuk mendapatkan mereka adalah dengan bertanya soalan. Walaupun anda tidak mahu menyusahkan orang, waitstaff yang baik akan tahu apa makanan yang pergi dengan baik bersama-sama, jika terdapat sebarang alergen dalam pinggan ini, dan persembahan asas hidangan. Yang paling penting, waitstaff yang baik adalah di sana apabila anda memerlukannya - apabila gelas air mendapatkan rendah, apabila garpu dijatuhkan, dan apabila anda sudah bersedia untuk memerintahkan perjalanan anda yang seterusnya.

Write a Food Review Step 4


5-Pesan dari petak yang luas menu. Anda tidak akan dapat makan segala-galanya pada menu. Anda harus, bagaimanapun, sentuh seberapa banyak bahagian yang kamu mampu. Pastikan anda mendapatkan minuman, pembuka selera, hidangan utama dan pencuci mulut untuk mendapatkan rasa keupayaan penuh kitchen. Jika anda boleh, datang dengan sekumpulan orang dan mempunyai perintah semua orang sesuatu yang berbeza (daging lembu / ikan, sup / salad, tumis / simmered) untuk mendapatkan idea yang baik bagaimana dapur mengendalikan keseluruhan restoran. [3]
Sebagai pengulas makanan, anda perlu cuba semua yang anda boleh untuk mendapatkan idea yang baik dari restoran.
Apa yang anda memesan adalah, sudah tentu, satu perkara keutamaan peribadi. Walau bagaimanapun, meminta pelayan untuk cadangan adalah cara yang baik untuk melihat apa dapur dan kakitangan paling membanggakan off. Kebanyakan pelayan telah merasai segala-galanya pada menu dengan bimbingan chef, maka mereka akan dapat membantu anda menempah dan menentukan apa yang anda makan.

Write a Food Review Step 5

~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

0 Ulasan