THE MARTIAN



The Martian


The Martian**

Baiklah... Nak Preview sikit Movie ni semalam, Bonde tengok dekat TGV balik dari pejabat, Tak plan pon nak tengok Movie ni, sebab temankan kawan pejabat yang dah booking tiket nak menonton dengan usbennye... tapi tak jadi he he he...

Bonde temankan sebab dari cerita/info Movie ni best.. (ok follow)

Movie ni mencerita kisah Angkasawan yang kene tinggal dekat planet Marikh kerana pada masa ribut berlaku, Mark Watney terkene sepihan besi dan disangkakan Mark Watney telah mati.

Sehari selepas itu, dia tersedar apabila helmet yg dipakai memberi isyarat bahawa oksigen hampir habis..

Dalam pada itu, perut Mark Watney terkena besi menyusuk rusuknya... dicabut sendiri dan di rawat sendiri (ngeri tengok part ni)

Mark Watney terpaksa mencari idea untuk menambah sumber makanan mengunakan bahan buangan...

Pendek kata,

Bayangkan tinggal di Planet yang tiada manusia tinggal, tiada oksigen tiada air,

dengan bekalan yang ada....Mark Watney meneruskan kehidupan selama 7 bulan di Marikh.

Saksikan sendiri, Movie ni dipawagam berdekatan... memang mencabar...

Bonde bagi 5 bintang

#TheMartian

Info :
GENRE: Science Fiction



RUNNING TIME: 132 Minuties

RELEASE DATE: 1 Oct 2015

STARRING: Matt Damon, Jessica Chastain, Michael Pena, Kristen Wiig, Jeff Daniels, Kate Mara

SYNOPSIS: Astronaut Mark Watney is one of the crew members on a manned mission to Mars. When he is mistakenly presumed to be dead and gets left behind, he finds himself all alone scrambling to survive on the red planet and to ultimately search for a way back home, no matter how impossible the circumstances.

DISTRIBUTOR: 20TH CENTURY FOX


~ Bonde Senyum Riang ~

Catat Ulasan

4 Ulasan

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.