PULAU LAGENDA LANGKAWI : PULAU BERAS BASAH




DESTINASI KE DUA...

SINGGAH BG HELANG MAKAN DULU...
BROTHER YG BAWA BOAT TU BAWA MAKANAN NAK BAGI MAKAN HELANG (PERUT AYAM YG TELAH DICINCANG)

PARKING BOAT KAT TEPI...
LEPAS TU TABUR PERUT AYAM TU...KAT ATAS AIR... TAPI HELANG KURANG DATANG SEBAB DAH KENYANG AGAKNYA... YG DATANG MAKAN PON SEEKOR-SEEKOR JER..SEBAB SEBELUM TU ADA 3 BOAT DAH SINGGAH... LEKA JUGAKLAH TENGOK HELANG MMG BANYAK AREA SITU JER.. (BESAUUU BESAUU TAU)



DAN SETERUSNYA... KE PULAU BERAS BASAH...


SEJARAH PULAU BERAS BASAH (TQ WIKIPEDIA)

Pulau Beras Basah terletak tidak jauh daripada Pulau Cenang dan Pulau Rebak Besar . Pulau ini sebahagian daripada 104 buah pulau dalam gugusan Pulau Langkawi, Kedah, Malaysia. Jarak dari jeti Kuah, Langkawi ke pulau ini kira-kira 20 minit dengan bot laju. Sewa sebuah bot laju untuk ke beberapa buah pulau berhampiran ialah RM150.00 .

Pulau ini sering kali dijadikan tempat nelayan berteduh ketika laut bergelora ketika mereka kelaut menangkap ikan. Pulau Beras Basah mempunyai permukaan berbukit yang menghalang tiupan angin kencang dengan itu sesuai dijadikan tempat berteduh.

Terdapat sebuah jeti dibina oleh kerajaan negeri Kedah memudahkan bot pelancong berlabuh. Pasir di pantainya putih dan halus tetapi kadang-kala terdapat anak obor-obor yang boleh menyebabkan badan menjadi gatal. Banyak kera terdapat di tepi pantai dan mengutip sisa makanan yang dibuang oleh para pengunjung. Pengunjung juga boleh menyewa paracut yang ditarik oleh bot laju dan melihat pemandangan indah pulau Beras Basah.

AKTIVITI MAIN PASIR TIMBUS-TIMBUS DAN MANDI MANDA....

ENJOY.... :)

FATIN NAK RASA KENE TIMBUS DLM PASIR



HAPPENING SANGAT.... :)




Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. suatu pengalaman yang menyeronokkan buat Bonde sekeluarga :)

    BalasPadam
  2. Beras basah ni pulau dia memang cantik kan bonde. pasir putih. tapi tak ada kemudahan paip air itu ja kurangnya

    BalasPadam

[PENAFIAN]

Saya adalah pemilik blog www.bondezaidalifah.com secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

~Awak sportinglah....terima kasih sudi tinggalkan komen dibawah.

~Sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...

Terima kasih.