BondeZaidalifahDotCom: CARA MENGENALI PERNIAGAAN YANG MENGGUNAKAN PELARIS

CARA MENGENALI PERNIAGAAN YANG MENGGUNAKAN PELARIS

11:33 am

Jom baca....

SALAM RAMADHAN SEMUA,

HARI NI BERBUKA PUASA DIMANA??

BERSAMA SIAPA??? OPP RAHSIA... (OK :)) MOGA GEMBIRA BERBUKA PUASA... DIMANA PUN BERADA, LEBIH SERONOK KALAU MAKAN BERSAMA KELUARGA... KAN ! KAN! KAN!

KALAU X SEMPAT MEMASAK /BERBUKA DIRUMAH, MANA NAK TUJU, MESTILAH KEDAI-KEDAI YANG SEDIA ADA...

OK BONDE ADA INFO NAK KONGSI, KALAU MAKAN DILUAR DAN RAGU-RAGU DENGAN RESTORAN YANG KITA SINGGAH TU, BOLEHLAH BUAT PERKARA YANG DIBAWAH NI...



JADI MARI SAMA-SAMA KITA AMALKAN...

CARA MENGENALI PERNIAGAAN YANG MENGGUNAKAN PELARIS :

Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3kali di luar dari kedai. Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas, Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut,

 “khadam” tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.

 Beberapa cara di bawah bolehlah diamalkan untuk mengelak sihir :-
 1) Al-Fatihah.
2) Membaca tiga surah terakhir atau
3) Qul setiap hari. Ia berdasarkan hadith : قال لي رسول الله صلى الله عليه وسلم : إقراء قل هو الله أحد , والمعوذتين , حين تمسي و حين تصبح , ثلاث مرات تكفيك من كل شيء ( رواه أبو داود والترمذي ) Ertinya : Baginda S.A.W telah berkata kepadaku : “Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad” (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu.( At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229 ) At-Tirmidzi : Hasan Sohih, An-Nawawi : Sohih




~ BONDE :) RIANG~

Baca entri yang lain

0 TEGURAN MEMBINA

~Awak sportinglah....terima kasih bagi comment.
~sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...
~Dari Bonde Senyum Riang


[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di iffah208@gmail.com. 

[PENAFIAN] www.bondezaidalifah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. 

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. 

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

Arkib Blog

Babab.net

JUMLAH PAPARAN HALAMAN