BondeZaidalifahDotCom: Cara Mengatasi Kulit Telapak Kaki Pecah-pecah

Cara Mengatasi Kulit Telapak Kaki Pecah-pecah

12:15 am

Jom baca....


TUMIT PECAH...HUH... NAMPAK X CANTIK KAN!!!

 Cara Mengatasi Kulit Telapak Kaki Pecah-pecah : 
  1. Rendam kaki Anda dalam air hangat selama sekurang-kurangnya lima minit untuk melembutkan kulit secara menyeluruh. Tambahkan baby oil atau susu dalam bak perendaman untuk membantu melembutkannya. Selain itu, minyak antiseptik (tree tea oil atau peppermint) dapat membantu untuk memerangi infeksi ringan. 
  2. Gosok kaki dengan exfoliator. Anda bisa membuatnya dengan campuran madu, minyak zaitun, dan gula merah tumbuk.
  3. Bilas kaki sambil digosok dengan batu apung untuk memuluskan tumit yang kasar dan kapalan. Jangan menggosok terlalu keras. Sebab akan menimbulkan luka dan hasilnya kulit kembali pecah-pecah serta kapalan.
  4. Jika menemukan daerah yang sangat keras, titiskan air perahan lemon.
  5. Terakhir setelah kering, oleskan foot cream lalu bungkus kaki dengan kaus kaki. Lakukan ini setiap minggu.
Selamat Mencuba!!




 ~ BONDE :) RIANG~

Baca entri yang lain

0 TEGURAN MEMBINA

~Awak sportinglah....terima kasih bagi comment.
~sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...
~Dari Bonde Senyum Riang


[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di iffah208@gmail.com. 

[PENAFIAN] www.bondezaidalifah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. 

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. 

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

Arkib Blog

Babab.net

JUMLAH PAPARAN HALAMAN