BondeZaidalifahDotCom: Petua Untuk Hidup Tenang Tanpa Bebanan Hutang

Petua Untuk Hidup Tenang Tanpa Bebanan Hutang

6:37 pm

Jom baca....

 

1. Rancang kewangan peribadi dan keluarga dengan sebaik mungkin.
2. Elak berbelanja dengan perbelanjaan yang melebihi pendapatan.
3. Hindari berhutang melainkan terpaksa.
4. Buat perancangan pembayaran sekiranya terpaksa berhutang.
5. Pelajari dan berusaha dengan kaedah mendapatkan pendapatan sampingan.
6. Hidup bersederhana dan jangan ikut masyarakat sekeliling.
7. Lazimkan berdoa agar dijauhi bebanan hutang.
( UNTUK INGATAN BERSAMA, JIKA X MAMPU JANGAN NAK BERBELANJA MACAM ORANG KAYA, SYUKUR PADA APA YANG ADA... BAGI BONDE, YANG SELALU DIPRATIKKAN ADALAH, JIKA KITA FIKIR KITA MISKIN, SEBENARNYA ADA ORANG LAIN LEBIH MISKIN DARI KITA, JIKA KITA FIKIR KITA KAYA, SEBENARNYA ADA ORANG LEBIH KAYA DARI KITA, JADI.... KESEDERHANAAN ITU PENTING!!! JANGAN BERMEWAH2 HINGGA HUTANG BERBUKIT-BUKIT TINGGI....)


 ~ BONDE SENTIASA SENYUM RIANG :p ~

Baca entri yang lain

0 TEGURAN MEMBINA

~Awak sportinglah....terima kasih bagi comment.
~sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...
~Dari Bonde Senyum Riang


[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di iffah208@gmail.com. 

[PENAFIAN] www.bondezaidalifah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. 

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. 

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

Arkib Blog

Babab.net

JUMLAH PAPARAN HALAMAN