BondeZaidalifahDotCom: 8 Cara Mudah Mendapatkan Perut Rata

8 Cara Mudah Mendapatkan Perut Rata

10:40 pm

Jom baca....INFO DR BORAKKOSONG.COM

WOW CANTIKKAN... DAPAT PERUT KEMPIS MACAM DALAM GAMBAR NI..


Kalau Anda selalu berfikir bahawa meratakan perut memerlukan usaha yang keras dan biaya mahal, bererti Anda salah.

Untuk mendapatkan perut yang rata, tentunya Anda harus memiliki niat dan konsistensi dalam melakukan beragam cara. Tidak perlu sedut lemak, diet ekstra ketat atau pergi ke pusat kecantikkan setiap hari. Anda hanya perlu melakukan 8 langkah mudah berikut.

1. Makan semangkuk raspberry
Raspberry kaya akan serat, sehingga sangat bagus untuk menyihatkan
pencernaan Anda. Tak perlu khuatir memakan banyak raspberry,
kaerana buah ini dapat membantu Anda menghindari sembelit yang kerap kali membuat perut bahagian tengah membuncit.

2. Minum banyak air
Mitos mengatakan bahawa meminum banyak air membuat perut buncit, faktanya, air putih justru membuat tampilan perut lebih rata. Tak hanya bebas kalori, air juga mempercepat proses metabolisme tubuh. Semakin banyak Anda meminum, semakin banyak juga kalori dan lemak yang dibakar menjadi sumber energi.

3. Hindari minuman beralkohol

Minuman beralkohol mungkin bebas lemak, tetapi memiliki kandungan
kalori yang tinggi. Selain itu, alkohol dapat meningkatkan produksi kortisol, yang membuat lemak menumpuk pada perut.

4. Duduk tegak
Posisi duduk juga mempengaruhi keindahan perut. Mulai sekarang, Anda perlu melatih diri untuk duduk dalam posisi tegak. Jika Anda terlalu sering duduk dengan posisi membungkuk, perut akan terlihat besar, postur tubuh pun akan berubah.

Hal ini juga dapat membuat lemak semakin bertumpuk pada bahagian perut. Agar tetap langsing, pastikan Anda selalu memiliki postur tubuh ideal dengan membiasakan duduk tegak.

5. Berkebun

Siapa sangka kegiatan berkebun dapat membuat perut Anda rata. Anda dapat mengisi waktu cuti dengan kegiatan yang menyenangkan ini. Gerakan membungkuk, mengangkat, dan memutar akan membakar 350 kalori per jam.

6. Hula hoop
Salah satu latihan yang efektif dan menyenangkan untuk dilakukan Anda bermain dengan hula hoop. Gerakan yang terfokus pada bagian pinggang ini sangat efektif untuk membakar kalori dan melatih otot-otot pinggang.

7. Bermain golf

Olahraga ini dapat dibilang salah satu olahraga santai. Meski demikian, berjalan menyusuri bukit lapangan golf dan memukul bola dapat mengencangkan otot-otot perut Anda. Jadi, tinggalkan kereta golf yang biasa menghantar Anda berkeliling!

8. Sit up
Untuk mendapatkan bentuk perut yang rata, lakukan olahraga sederhana setiap pagi. Berbaringlah di lantai dan letakkan kaki di atas tempat tidur atau kerusi, lalu angkat perlahan kepala, bahu, dan punggung dari lantai. Tahan dan ulangi gerakan ini hingga sepuluh hitungan. Lakukan dua sampai tiga kali sepekan untuk hasil yang maksima.

Jika Anda rajin melakukannya, dijamin perut Anda akan rata tanpa perlu
pergi ke pusat kebugaran.

 ~ BONDE SENTIASA SENYUM RIANG :p ~

Baca entri yang lain

0 TEGURAN MEMBINA

~Awak sportinglah....terima kasih bagi comment.
~sila tinggalkan link untuk Bonde balas kunjungan...
~Dari Bonde Senyum Riang


[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di iffah208@gmail.com. 

[PENAFIAN] www.bondezaidalifah.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. 

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. 

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.

Arkib Blog