PETUA UNTUK MENYAYANGI SESEORANG:





Maksudnya:



"(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku". "(Surah Yusuf Ayat 4)

Cara-caranya:

Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih atau suami anda, bacalah kedua ayat ini. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Dihembus perlahan kearah mukanya. Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua2 ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.

SAMBUNG baca....

1~ SAYANGI DIA DENGAN HATI, BUKAN DENGAN PERASAAN.  JIKA ANDA MELETAKAN SESUATU PERHUBUNGAN BERDASARKAN PERASAAN, IANYA AKAN GAGAL KERANA SENTIASA BERUBAH DARI MASA KE SEMASA.

2~ SAYANGI DIA SEADANYA.  DIA SEMEMANGNYA SEORANG YG ISTIMEWA DAN BIARKAN IANYA KEKAL BEGITU.  JANGAN SESEKALI TERFIKIR UNTUK MENGUBAH DIRINYA.  TENTU ANDA MASIH INGAT, ANDA TERPIKAT PADANYA KERANA DIA ADALAH DIA.  MAKA, TIADA ALASAN UNTUK ANDA MENGUBAH DIA UNTUK MENJADI SESEORANG YANG LAIN

Catat Ulasan

0 Ulasan